2024-07-23, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Vem skulle ha loggat in på ditt konto menar du och skrivit sådan saker om Jullan och allt annat?
Jocke kanske?
Mitt konto? Du drar förhastade slutsatser.

Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Julia hade ju inlogg på
iPad. Enkel match att lägga till och dra ifrån några passande fraser i raseri.
Många sms som man sett mellan Chrippe och Nea är fyllda med hjärtan och gullgull. Kan vara svårt att ta om man är dumpad av sin förmyndare tillika expojkvän.
Smsen som startade drevet finns och fanns aldrig. Joakim har fejkat dom. Förstår du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så ingen deklaration. Vem hittade på det och vem var det som sa något om deklarationen först?
Jocke eller Anahit.

När Chrippa kommer ut och snabbt beslutar sig att tillsammans med Linnea resa till Barcelona kokar bådas vänner.

Chrippas ”vänner” hade startat ett helt drev med lögner för att ”hjälpa honom att bevisa sin oskuld” och Linneas vänner hade hjälpt henne att göra slut med Chrippa. Deras åsikt var att han var en raisit och ett rövhål.

Joakim tar reda på vem Linnea sms:at med och hade med sig till sjukhuskontrollen dagen för häktningen och kontaktar tjejen. Antagit och Jocke pratar i telefon, och bestämmer möte i Lundellhuset.

Där pratar dom, hon blir instruerad att spela in alla samtal med Linnea och hennes anhöriga och dom ser till att hon ställer upp en i ”intervju” på Anjos kanal.

Här visste Chrippa inte om deklarationen och ha i åtanke på att man får kvittensen direkt, inte flera veckor senare.

Man behöver inte vara kroppsspråksexpert för att se att hon ljuger i nästan allt hon säger. Hon blinkar värre än en ticksande tjackskalle i början av varje ny mening som innehåller lögner.

Kolla på din deklaration och jämför med den som skickades till Anjo. Den är inte äkta.

Linnea hävdar att Jocke mutat Anahit med 10 000. Har jag bevis för det? Nej. Har Anahit pratat igen? Nej. Har Anahit en meritlista med dokumenterade och säkerställda lögner? Ja.
Citera
2024-07-23, 09:23
Medlem
Händer det något spännande kring paret i veckan? En utlandsresa, häktning, festivalhelg, internetdrama?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du kan lägga ner dina barnsliga anklagelser om "skyddar kvinnomisshandlare" så fort någon inte håller med dig i dina infantila inlägg som osar avundsjuka och svartsjuka gentemot Linnea.

Nej, att Jocke leker polis och låtsas ha blivit utsedd att utföra myndighetsutövning ligger enbart på Jocke.
ALLVARLIGT TALAT.

Det borde kunna anmälas

Rättsväsendet är nog trötta på den tokstollen.
Citera
2024-07-23, 09:33
Medlem
Citat:
Ursäkt att jag frågar så mycket, men vem är Danjal egentligen? Vad har han gjort i allt det här?
Jockes gamla vän och Ekonomichef och ägare (?) av Memo som Chrippa jobbat med och fått sus betalningar av.

Han har hängt ut Chrippa och Cluee.

När Jocke och Jonna hade honom som ekonomichef fick dom en skattesmäll med nästan 6 miljoner som engångssumma. 10 miljoner all and all.

Med Jocke och Jonna AB’s omsättning i åtanke och att företaget skattat totalt 5 miljoner på 5 år så är 10 miljoner ingen ”liten miss”.

Han har varit åtalad för ekobrott men friades. Marknadsmanipulation.. Fly(ttat) till Dubai.

Folk silar mygg och sväljer kameler om du förstår vad jag menar.
Citera
2024-07-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jockes gamla vän och Ekonomichef och ägare (?) av Memo som Chrippa jobbat med och fått sus betalningar av.

Han har hängt ut Chrippa och Cluee.

När Jocke och Jonna hade honom som ekonomichef fick dom en skattesmäll med nästan 6 miljoner som engångssumma. 10 miljoner all and all.

Med Jocke och Jonna AB’s omsättning i åtanke och att företaget skattat totalt 5 miljoner på 5 år så är 10 miljoner ingen ”liten miss”.

Han har varit åtalad för ekobrott men friades. Marknadsmanipulation.. Fly(ttat) till Dubai.

Folk silar mygg och sväljer kameler om du förstår vad jag menar.

Tack för förklaringarna. Det är mycket värt. Det är mycket att sätta sig in i. Särskilt den här tråden är lång, jättelång. Men håller du med mig om att Chrippa rimligtvis med tanke på hur han är, har spelat ut Julia och Linnea mot varandra oavsett allt annat?

Chrippa får ju sina kvinnor att bli försörjda samtidigt som han småklagar på det, trots att det är han som ser till att det är så. Julia har antagligen tappat en hel del egen förmåga av att vara ihop med Chrippa då mycket måste gå ut på att se till att Chrippa känslomässigt mår bra. Så jag tycker att både Julia och Linnea har gjort sig själv en otjänst genom att vara tillsammans med honom. De tycker säkert först att det är jättehärligt att bli försörjda och resa massor och i början så är han säkerligen mer kärleksfull och ser upp till dem eller låtsas kanske?

Hur som helst så verkar Chrippa alltid ha någon att klaga på. Har inte sett mycket av hans kanal så jag kan ha fel. Har jag fel eller rätt enligt dig?
Citera
2024-07-23, 10:03
Medlem
Citat:
Det du säger är vad jag kan tyda att allt Jocke säger är lögner.
Att hans skärmdumpar på det han har berättat om och skickat till Anjo och Cluee är fejk förklarar du hur?

Bevis är polisens anteckningar, Cluees videos, Anjos videos, Chrippas videos, Chrippas konversationer i helhet på hans enheter, Jockes uttalanden och rants på insta.

Smsen som Jocke berättar om och händelseförloppet passar inte med det riktiga händelseförloppet. Eller den riktiga smskonversationen.

Fejksmsen med Jocke är ”lägligt nog” skrivna under samma tidpunkt som häktningsprotokollet har angivit som tiden för misshandeln. 13:30-13:45

Dom finns inte kvar i riktiga konversationerna på någon enhet.

Det enda bevis vi samlat in är att Jockes bevis var falska.

Det sista Jocke skrev innan häktningen var att han erkände att själv var anledningen till bråken, att han varit elak mot Linnea, sagt halvsanningar till Jonna om Linnea och att Lillen tyr sig mer åt Linnea än Julia.

Nu får du nog hejda dig lite med att sprida saker.
Skedde misshandeln verkligen under den tidpunkten eller var det ett ungefärligt klockslag när polisen klev in i lägenheten?

Vilka vi?
Hur har ni samlat in dem bevisen?
Citera
2024-07-23, 10:16
Medlem
Citat:
du skrev också att du tror att Chrippa raderat sms. Dom smsen hade gett honom alibi om dom existerat.

Smset som skickades 12:32 skrev Joakim i egen hög person.

Joakim fick förmodligen läskvittensen kl 12:34

Att dom säger att det skickats från Linneas telefon är ännu ett bevis för ytterst medvetna lögner.

Jocke påstår att Chrippa säger att Linnea ska anklaga honom för misshandel, våldtäkt och att ha låst in henne, i det sista smset.

Det smset, som sägs vara anledningen till att dom drog igång allt, har aldrig funnits till.

Det är en skenmanöver.

Jag tror du är lite fel ute faktiskt.
Inte "dom säger" Kräftan sa det.

Nä vänta nu, det är inte Jocke som påstår det, det är Kräftan själv som smutskastar L.
Så du kommer med nya grejer nu att det är Jocke som ska ha skickat meddelandet från Kräftans iMessage till han själv.och lovordat L?

Vet du, Jag tycker du ska tagga ner lite med att sprida påståenden nu. Håll koll på historierna
Citera
2024-07-23, 10:33
Medlem
Citat:
Mitt konto? Du drar förhastade slutsatser.

Smsen som startade drevet finns och fanns aldrig. Joakim har fejkat dom. Förstår du nu?

Jocke eller Anahit.

När Chrippa kommer ut och snabbt beslutar sig att tillsammans med Linnea resa till Barcelona kokar bådas vänner.

Chrippas ”vänner” hade startat ett helt drev med lögner för att ”hjälpa honom att bevisa sin oskuld” och Linneas vänner hade hjälpt henne att göra slut med Chrippa. Deras åsikt var att han var en raisit och ett rövhål.

Joakim tar reda på vem Linnea sms:at med och hade med sig till sjukhuskontrollen dagen för häktningen och kontaktar tjejen. Antagit och Jocke pratar i telefon, och bestämmer möte i Lundellhuset.

Där pratar dom, hon blir instruerad att spela in alla samtal med Linnea och hennes anhöriga och dom ser till att hon ställer upp en i ”intervju” på Anjos kanal.

Här visste Chrippa inte om deklarationen och ha i åtanke på att man får kvittensen direkt, inte flera veckor senare.

Man behöver inte vara kroppsspråksexpert för att se att hon ljuger i nästan allt hon säger. Hon blinkar värre än en ticksande tjackskalle i början av varje ny mening som innehåller lögner.

Kolla på din deklaration och jämför med den som skickades till Anjo. Den är inte äkta.

Linnea hävdar att Jocke mutat Anahit med 10 000. Har jag bevis för det? Nej. Har Anahit pratat igen? Nej. Har Anahit en meritlista med dokumenterade och säkerställda lögner? Ja.

Ja, du påstod att jag hade konverserat med någon annan. Har du redan glömt? Jag kan påminna dig om vad du har skickat och påstått om du inte minns.

Han är ett rövhål och har uttryckt sig rasistiskt.
Det är nog mer fakta en en åsikt.

Nu får du tagga ner med dina anklagelser lite. Folk kan ju tro på vad du säger för tusan.
Du skulle ju lägga upp en kvittens sa jag ju på en preliminär inkomstdeklaration 1, för enskilda näringsidkare som du påstår sig ha.
Maska uppgifter och sluta tuta i andra massa skitsnack när du inte kan lägga fram ett enda bevis själv.

Vilka är "ni" som sitter och skrapar ihop tveksamma bevis och totalt kör över en tjej som uppgett att hon blivit utsatt. Vad är ni för enna egentligen?
Ska du inte jobba för att sätta dit kvinnoboxare istället? Eller vad är det du pysslar med egentligen? Är ditt största intresse att försöka sätta dit Jocke för att du hyser ett personligt agg mot honom?
Varför ser du inte till att den som orsakat blåmärkena på L åker dit?
Den som örfilat L när barnet är i närheten, den som hotar och ljuger om äckliga saker för att smutskasta henne?
Du jobbar åt fel håll grabben, märker du inte det?!
Citera
2024-07-23, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är pinsamt, kan inte Chrippa, Rask och Anjo tvingas att segla över atlanten eller någonting? Tvingas samarbeta, utan digitala medier...

Men med kameror på .....

Chrippas kroppshydda och humör kan göra den resan farliga ...
Citera
2024-07-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag finner inga ord.
Visst är det komiskt?
Pengar betyder inget för den känslomässigt närvarande farsan Rask🙄
Jäklar vad han låtsas som att han har vuxit och mår så bra idag...
Herregud vad han rättfärdigar sig själv, vad sa han hos Anjo? Att han är fåfäng och bryr sig otroligt mycket om att se bra och cool ut.

Chrippa har jobbat ihop sina pengar, Rasken har fått ärva sin farfar och har inte lyft ett finger för sin familj

Men har Chrippa betalat skatt på sin inkomst?
Citera
2024-07-23, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Så du kommer med nya grejer nu att det är Jocke som ska ha skickat meddelandet från Kräftans iMessage till han själv.och lovordat L
Fel. Joakim har skrivit smset, från sin telefon till Chrippas telefon. Det framgår tydligt.

Eller tror du att Linnea hackade Jockes telefon och skrev det ”från Jocke till Chrippa”?

Om du har dina facts straight så vet du att Joakim skrev smset som lovordade Linnea gällande relationen med Lillen och hur hjälpsam hon är och samtidigt erkände att han hade varit elak och skapat missförstånd mellan Linnea och Jonna.

Blev det jobbigt att fortsätta hävda att Joakim är oskyldig nu?

Smshistoriken har registrerats av Polisen och du gör väldigt fel i att blåneka det jag skriver.

Joakim har ”dementerat” precis varje detalj som inte har stämt enligt honom. Men nu helt plötsligt mörkar vad han verkligen tyckte om Linnea och skrev till Chrille, en timme innan gripandet.

Är jag förvånad att Jockes utsaga är helt skild från verkligheten? Nej.

Nu snackar vi riktiga bevis, som borde och kan åberopas i en rättssal. Inte fejkade sms.
Citera
2024-07-23, 11:13
Medlem
Citat:
Men har Chrippa betalat skatt på sin inkomst?

Nä, det har han inte. Och hur kan man ha så ont i magen över att någon ärver pengar? Det är ju liksom så det går till, när någon går bort.
Citera
2024-07-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Nä, det har han inte. Och hur kan man ha så ont i magen över att någon ärver pengar? Det är ju liksom så det går till, när någon går bort.

Så då ska han ju inte klaga på de kvinnor som han bjuder på resor att de inte arbetar. Det är väl ett heltidsjobb att sköta Chrippas mentala hälsa i den mån det går.

Jaså han var avis på det hahaha....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in