Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Okej intressant.. Aldrig hört talats om att man använder skurdukar för diskning. Tänkte mer på att man skurar golvet med duken eller nåt eller torkar rent på diskbänkar å sånt
1. Så som ex.. hur använder du skurduken i diskningen ? .. droppar du diskmedel i den och sen vatten i duken och löddrar in tallrikar bestik etc och sen tar du diskborsten på det efteråt eller och rubbar upp det och sen sköljer av.. ?
2. Funkar skurduken med sina nylontrådar som en "skrapande effekt" precis som en tvättsvamp fast den är betydligt tunnare och mer hygienisk och lätt att krama ur och skölja av och tvätta ?
Isf borde väl alla skaffa sig en skurduk istället för att byta tvättsvamp hela tiden ?
Man skrubbar med den för att få bort fastbränd mjölk i kastrullen, fastbränd saker i stekpanna, på bakplåten i ungsformen. Man behöver inget rengöringsmedel man bara gnider med den lilla duken. Det bästa med den är att den inte repar materialet. Köp en och prova de. Kostar bara 70 kr, i stort sett outslitlig.
Jag vet att jag uttrycker jag som en reklamtext. Men som erfaren husmor uppskattas det när man hittar något som fungerar och som håller,