2024-07-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Preliminär inkomstdeklaration 1.
Du vet väl att de går att ändra när som och hur som.

Varför blir du så arg? Den har avfärdats här i tråden som bluff av några användare.
Du hade ingen aning förrens nu att det står att den ska ha skickats in kl. 12.10 den 29 december.

Det bara att rota på och lägga upp bevis på att den skulle vara ett klipp och klistrar-jobb från någon annan. Det kan ju inte vara så svårt, eller hur

Jag har en ännu bättre idé!
Du postar pdf-kvittensen på din preliminära inkomstdeklarationen 1 här i tråden, självklart får du maska alla uppgifter.
Så kan vi jämföra med den som ska ha skickats in

Vi får dock ha i åtanke att den ska ha skickats in har ett par uppgifter i fyllda som man kan välja, så har du fyllt i fler så kommer det stå mer information på din. Men strukturen är den samma med kvittensnummer, datum, klockslag etc.

Kör på, din tid att skina
Jag visste tidigt vilken tid den ”kvitterades”. Gick inte att missa.

Det behöver jag inte. Var och en kan jämföra mot sin kvitterade inkomstdeklarion. Alla kommer att få samma utfall som mig.

Bra att du medger att kvittensen bara liknar äkta. Deklarationen är falsk.

Är det viktigt att se till att Julia blir beskylld för ett dåd som aldrig ägt rum?

Vem skapade fejkdeklarationen?
Citera
2024-07-22, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har rätt i mycket.

Kontot blev väl bannat förmodligen. Så enkelt är det förmodligen.

Många skulle annars kunna vinna på hackningen. Jocke, eftersom Chrippa kvällen innan berättar för Jocke att han inte tänker lämna Linnea och fly(tta) till Dubai. Det var bestämt, Jocke hade ordnat visum och allt åt Jullan och som skulle snart bege sig. Både
Jocke säger att han redan dagen innan berättade för Chrippa att Linnea var hackern, men det stämmer inte, Chrippa visste inget om det när han släpptes.

Jocke och Jonna hade länge försökt pressa Cheops att gå tillbaka till Jullan.

Linnea, för att hon upptäckte hans svek.

Julia, för att hon kanske blev bortvald.

Julia har alltid haft bostad men nu har hon faktiskt sett till att ordna ett jobb och fått in Lillen i förskola. Jag tror på henne och har förståelse för att det har tagit lite tid att resa sig. Men nu är hon på rätt väg.

Joakim hade alla fullmakter. Så Julia kunde inte vara delaktig i återskapandet av hans konton.

Sa verkligen Kräftan det till Jocke kvällen innan?
Det var väl enligt uppgifter på morgonen den 29 som Kräftan upptäckte att kanalen var borta enligt L.
Han hade ordnat med att byta lösen ord innan den 29 december då han blev utsatt för hackningsförsök av "ryssarna".

Varför hade Kräftan en dialog med Danjal om att flytta till Dubai redan i okt/nov om det inte alls var en plan?
Den där konversationen mellan Kräftan och Jullan om att sticka iväg tillsammans, den missade du också.

Det du påstår nu stämmer inte överens med konversationen mellan Jocke och Kräftan innan den 29 december. Det som ska ha utlöst ett bråk mellan L och Kräftan. Finns prints på den konversationen.

Surfplattan var inloggad på Kräftans iCloud, bara så att du vet.
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-22 kl. 09:54.
Citera
2024-07-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Det är rätt tydligt att jocki är salty för att linnea nobbat honom o jonna är svartsjuk på linneas skönhet o dragningskraft, hennes karisma o empatiska förmåga

Anjo, jocki o gustav gick ut med kingom center direkt efter häktningen.

Att kanalen var hackad o raderad gick jocke o julle ut med i december.

Oj, vilka lovord.
Synd att hon anammat Kräftans fula attityd och inre.
Kan ju inte vara kul att inte vara en respekterad person tack vare sin sambo.

Kräftan pratade ju i telefon med Jullan den 29 december innan han blev gripen. Han hade en kort sms konversation med Jocke bara, sen fick inte Jocke tag på honom något mer. Sista smset Kräftan skickar till Jocke är att L anklagar honom för att misshandlat henne och om våldtäkt. Det var det som drog igång allt.
Det var först sen den 1 januari som Jullan smsade Cluee att L hade hackat hans kanal etc. Och det var först på morgonen den 29 december som Kräftan upptäckte att kanalen inte fanns, det har L återberättat i sitt förhör att han var grinig över det.
Citera
2024-07-22, 10:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Dags för dig att släppa Jocke nu.
Du lyckas peta in han i varenda inlägg, din besatthet är sjuk.

Klart Cluee ska anmäla, han har mer information än vad Jocke har.
Kallar du det för hetsjakt att man vill att en person som säger sig ha sett och hört det han påstår sig ha gjort, ska höra av sig till polisen?

Jag gör mig inte lustig vet du, jag förväntar mig bättre och seriösare ambassadörer för myndigheter än vad du visat upp.
Kanske blev fel i din rekryteringsprocess får man hoppas.
Det är dags att släppa Cluee nu.
Han har inget att anmäla - den som borde ha hjälpt Linnea är Jocke. Det var honom hon ringde till först - och det gör ju ha varit under pågående påstådd misshandel eftersom hon ringer honom före hon ringer Cluee.
Cluee har inte sett eller hört någon misshandel.
Det enda ert drev handlar om är att försöka pressa fram att Cluee blir en del av drevet mot Chrippa.

Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Exakt. Det är Chrippa det handlar om. Nu har du själv förstått att det inte gäller en hel drös människor du själv tjatar om hela tiden.

Jag kan inte se varför kvinnomisshandel inte ska anmälas. Jag ser inte någonstans att du kan sätta dig in i Linnéas panik när hon är utsatt av Chrippa. Usch.
Ni drevar själva mot en andra människor så vad gaggar du om?
Om du inte kan förstå varför kvinnomisshandel inte skall anmälas så starta med att kritisera Jocke som dänger på luren med ett "ring polisen".
Det var honom hon vände sig till först - ansvaret ligger på honom.
Cluee har inte sett någon misshandel.

Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Du drevar ju mot en hel del kreatörer som sagt så fattar inte varför du är upprörd.
Tvärtom är väl mer rätt. Ni drevar mot folk och kan inte tåla att ert lilla hjärtegull och hans nissar lyfts fram i de delar där ni borde utkräva ansvar om ni skall utkräva något.
Citera
2024-07-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag visste tidigt vilken tid den ”kvitterades”. Gick inte att missa.

Det behöver jag inte. Var och en kan jämföra mot sin kvitterade inkomstdeklarion. Alla kommer att få samma utfall som mig.

Bra att du medger att kvittensen bara liknar äkta. Deklarationen är falsk.

Är det viktigt att se till att Julia blir beskylld för ett dåd som aldrig ägt rum?

Vem skapade fejkdeklarationen?

Det visste du inte alls försök inte.

Men posta nu, så jämför vi. Dra inte ut på det.
Vi måste ju gå till botten med det eller hur?
Du kan maska uppgifter det är helt okej.

Jag beskyller inte, jag ifrågasätter eftersom hon inte varit ärlig och hon är lika trovärdig som när Kräftan påstår att han har en tjej som heter Alice hemma hos sig.
L har själv postat att Jullan ljugit ihop saker om dem för att separera dem, så Jullan är kapabel till mycket.
Vem var Jullans kontakt där nu igen gällande sekten?
Ingen annan hade någon kontakt eller information så hur kunde det hamna i Anjos händer menar du?
Juste, vad var det Jullan sa nu igen, det var något om att om L inte får vara med Kräftan så kan de inte leva längre, inte ordagrant men det finns ju i inspelningen vilken information Jullan bistod med.

Har du alltid stått på Jullans sida eller vad är det som får dig att vara så säker på att hon inte skulle ligga bakom något?

Juste, meddelandet som skickades till Jocke vid 12.30-tiden den 29 december, vem var det ifrån? Kräftan påstod att det inte var han som hade skickat det.
Det var fina ord om L.
Citera
2024-07-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är dags att släppa Cluee nu.
Han har inget att anmäla - den som borde ha hjälpt Linnea är Jocke. Det var honom hon ringde till först - och det gör ju ha varit under pågående påstådd misshandel eftersom hon ringer honom före hon ringer Cluee.
Cluee har inte sett eller hört någon misshandel.
Det enda ert drev handlar om är att försöka pressa fram att Cluee blir en del av drevet mot Chrippa.

Ni drevar själva mot en andra människor så vad gaggar du om?
Om du inte kan förstå varför kvinnomisshandel inte skall anmälas så starta med att kritisera Jocke som dänger på luren med ett "ring polisen".
Det var honom hon vände sig till först - ansvaret ligger på honom.
Cluee har inte sett någon misshandel.

Tvärtom är väl mer rätt. Ni drevar mot folk och kan inte tåla att ert lilla hjärtegull och hans nissar lyfts fram i de delar där ni borde utkräva ansvar om ni skall utkräva något.

Okej, så du påstår då att Cluee ljög om att ha sett en video där hon är blåslagen och vad han hörde när hon ringde. Intressant. Det ska jag lägga på minnet

Jocke uppmanade henne att ringa polisen i Spanien där de vistades, så släpp det nu. Alla har fattat vid det här laget att du har en sjuklig besatthet i allt Jocke gör och säger och försöker tuta i andra ditt skitsnack. Det är inte sunt beteende du har.
Gå och ta hand om din respektive istället, han kan behöva lite omvårdnad efter hur mycket du skämmer ut er på nätet. Usch vilken skam du är för alla utsatta kvinnor. Försvarar kvinnoboxare din jävla pajas och en sopa till ambassadör för rättsväsendet är du. Usch!

Gå och stila till dig för tusan!
Citera
2024-07-22, 10:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Okej, så du påstår då att Cluee ljög om att ha sett en video där hon är blåslagen och vad han hörde när hon ringde. Intressant. Det ska jag lägga på minnet
Nej, jag säger att han inte sett någon misshandel. Eftersom han inte gjort det och aldrig påstått att han gjort det.
Intressant va?

Citat:
Jocke uppmanade henne att ringa polisen i Spanien där de vistades, så släpp det nu. Alla har fattat vid det här laget att du har en sjuklig besatthet i allt Jocke gör och säger och försöker tuta i andra ditt skitsnack. Det är inte sunt beteende du har.
Jocke gjorde inte ett skit med andra ord. Börja med att kritisera honom innan du ger dig på Cluee.
Hon vände sig till Jocke först och fick ingen hjälp - Cluee försökte göra något genom att ringa Jocke.
Cluee kanske inte ville råka ut för samma drev som Linnea om han ringde polisen - så han vände sig till drevklanens överhuvud och broder till den påstådda GM
Jocke sket i det - han var inte intresserad.
Så skall du anklaga någon för att skydda en kvinnomisshandlare - så anklaga Jocke.

Jocke hade dessutom redan innan startat en jordskreds drev gentemot Linnea och hennes familj - just i syfte att skydda en påstådd kvinnomisshandlare.
Du har väl inte glömt varför Chrippa satt häktad - när Jocke startade drevet för att skydda honom.
Citera
2024-07-22, 11:16
Medlem
Citat:
Nej, jag säger att han inte sett någon misshandel. Eftersom han inte gjort det och aldrig påstått att han gjort det.
Intressant va?

Jocke gjorde inte ett skit med andra ord. Börja med att kritisera honom innan du ger dig på Cluee.
Hon vände sig till Jocke först och fick ingen hjälp - Cluee försökte göra något genom att ringa Jocke.
Cluee kanske inte ville råka ut för samma drev som Linnea om han ringde polisen - så han vände sig till drevklanens överhuvud och broder till den påstådda GM
Jocke sket i det - han var inte intresserad.
Så skall du anklaga någon för att skydda en kvinnomisshandlare - så anklaga Jocke.

Jocke hade dessutom redan innan startat en jordskreds drev gentemot Linnea och hennes familj - just i syfte att skydda en påstådd kvinnomisshandlare.
Du har väl inte glömt varför Chrippa satt häktad - när Jocke startade drevet för att skydda honom.

Du verkar ha svårt med att ta in information. Ingen har påstått att han sett själva misshandeln. Det är DU som kontrar med det, fast ingen har påstått något annat. Intressant va?

Jo, han uppmanade henne att ringa polisen. Eller vill du att han skulle satt sig på första bästa plan till Spanien och dragit Kräftan i örat?
Kan du citera Cluee i samtalet med Jocke tack.

Men vänta här nu, menar du på allvar att att du fortfarande inte vet varför han satt häktad?
Redogör snälla med dina ord anledningen till varför Kräftan blev häktad tack.
Citera
2024-07-22, 12:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du verkar ha svårt med att ta in information. Ingen har påstått att han sett själva misshandeln. Det är DU som kontrar med det, fast ingen har påstått något annat. Intressant va?
Alltså finns inget för honom att anmäla. Han har inte sett något brott som han kan anmäla.

Citat:
Jo, han uppmanade henne att ringa polisen. Eller vill du att han skulle satt sig på första bästa plan till Spanien och dragit Kräftan i örat?
Kan du citera Cluee i samtalet med Jocke tack.
Du kan lyssna på Cluee själv om du vill.
Och på Anjo som berättar hur Jocke avvisade henne - det finns i länken jag gav tidigare, med tidsangivelse.

Citat:
Men vänta här nu, menar du på allvar att att du fortfarande inte vet varför han satt häktad?
Redogör snälla med dina ord anledningen till varför Kräftan blev häktad tack.
Vi pratar väl om att skydda kvinnomisshandlare - det är ju det du anklagar Cluee för.
Jocke drog igång ett rejält drev mot Linnea och hennes anhöriga i syfte att skydda en påstådd kvinnomisshandlare.

Vill du kasta skit om att skydda kvinnomisshandlare - då är det Jocke och hans nissar du skall kasta skit på.
Inte Cluee som drogs in av Jocke men inte ville delta i några drev.
Citera
2024-07-22, 12:32
Medlem
Citat:
Alltså finns inget för honom att anmäla. Han har inte sett något brott som han kan anmäla.

Du kan lyssna på Cluee själv om du vill.
Och på Anjo som berättar hur Jocke avvisade henne - det finns i länken jag gav tidigare, med tidsangivelse.

Vi pratar väl om att skydda kvinnomisshandlare - det är ju det du anklagar Cluee för.
Jocke drog igång ett rejält drev mot Linnea och hennes anhöriga i syfte att skydda en påstådd kvinnomisshandlare.

Vill du kasta skit om att skydda kvinnomisshandlare - då är det Jocke och hans nissar du skall kasta skit på.
Inte Cluee som drogs in av Jocke men inte ville delta i några drev.

Fast nu efterfrågade jag att du skulle citera Cluee från samtalet.
Varför ringer ens Cluee Jocke för? Onödigt att informera om något som du påstår han inte har någon vetskap om, tycker du inte det?

Men vänta nu, är det där din redogörelse varför Kräftan blev häktad?
Vill du ha betänketid och korrigera eller är du nöjd med vad du skrev?
Citera
2024-07-22, 12:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det där är ju bara sjukt skrivet.
Folk stod faktiskt bakom Linnea också men bortsett från drevet så hade hon polisen och myndigheterna bakom sig också...fram tills att hennes kille lurade henne att dra tillbaka medverkan och få utredningen nedlagd. Hennes kille, dvs Chrippa himself.

Och ja, det är väl faktiskt otroligt konstigt att hon ringer Jocke som ju tydligen nu skulle vara personen som styrt allt och varit orsaken till allt ont under dramat enligt de själva (men om hon nu ringer Jocke så kanske det ändå är ett tecken på att han hjälpt till tidigare? 🤷🏼 ). Så varför skulle man ringa personen som enligt de själva hållt i drevet, som dessutom befinner sig i ett helt annat land, inte i Spanien, inte ens i Sverige utan då i Dubai?
Sen att kontakta Cluee på det, som i sin tur även han kontaktar Jocke med full oro och historia om vad han fått sett och hört, Jocke som kan inte ens är direkt vän med?! Även det är konstigt.
Och varför då överhuvudtaget vända sig till två kreatörer och inte till polisen eller sina egna anhöriga som i sin tur förhoppningsvis haft intresse av att stötta, ingripa och göra allt de kunnat för att "rädda" Linnea från situationen och i stunden få henne ifrån personen som då enligt uppgift (ur Cluees samtal) varit galen, slagit henne blå och fått henne att gråta och ringa till Jocke/Cluee.

Men du kanske tänker att det är bättre att bli sönderslagen helt och hållet istället för att koppla in polisen?
Och med tanke på att de som stod bakom drevet nu även tröttnat fullt ut på Chrippa, sett hur han själv beter sig och inte som vid förra gången trott att han blivit ditsatt och försökt skydda honom så hade ju inte energin ens lagts på ett "nytt drev".
Det sjuka är att när en tjej pratar med polisen om att hon blir misshandlad så får hon utsått ett sinnessjukt drev med hot och extremt grova förtal både emot henne och hennes familj. (det var ju inte ens Linnea som ringde dit polisen, och först ville hon inte berätta något, men polisen tog Chrippa baserat på det dem såg, först på stationen berättade Linnea tillslut allt)
Men du kanske tycker det är helt okej att bli utsatt för hot/trakasserar/drev ifall man kontaktar polisen när man blir utsatt för något?

JAG var en av dem som sedan start varit emot dreven, hoten, hatet, trakasserierna som Linnea och hennes familj tvingats utstå pga drevet.
JAG är en av dem som alltid tyckt att detta skulle skötas i rättssalen och inte via nätet. Oavsett om Chrippa var skyldig eller oskyldig (oskyldig=Linnea ljög som förtalsgänget påstod)
Min poäng är att jag kan förstå hennes rädslan att bli utsatt av förtalsgänget igen ifall man blandar in polisen.

Och att du ens antyder att jag skulle tycka kvinnomisshandel är okej är riktigt lågt och vidrigt av dig.
Senast redigerad av Dopy 2024-07-22 kl. 12:42.
Citera
2024-07-22, 12:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Fast nu efterfrågade jag att du skulle citera Cluee från samtalet.
Varför ringer ens Cluee Jocke för? Onödigt att informera om något som du påstår han inte har någon vetskap om, tycker du inte det?
Du får lyssna själv.
Sektledaren Jocke hade ju försökt värva Cluee och använda honom i drevet - så det är väl inte konstigt att Cluee vänder sig till Jocke i första hand.
Han vill ju knappast bli nästa föremål drevets missnöje. Det blev han ju ändå dock - trots att han försökte hålla sig utanför.
Med Jocke är de ju dessutom svårt att veta vad han vill. Först försvarar han den påstådda kvinnomisshandlaren in absurdum och kör ett jättedrev mot en påstått misshandlad kvinna för att hon anmäler -- sen kovänder han.
Hur tusan skall någon veta när han kovänder igen?

Den som aktivt skyddat en påstådd kvinnomisshandlare är Jocke och hans små nissar.
Vill du rapa om det så peka finger åt rätt håll.

Citat:
Men vänta nu, är det där din redogörelse varför Kräftan blev häktad?
Vill du ha betänketid och korrigera eller är du nöjd med vad du skrev?
Nej, du får väl uppdatera dig själv om du har glömt varför han blev häktad.
Fixar du inte det så kanske du skall lägga ner rapandet om fallet helt och hållet.

Det väsentliga för diskussionen är ju dessutom att Jocke direkt vid häktningen startade ett drev för att försvara en påstådd kvinnomisshandlare - Jocke, inte Cluee.
Cluee har inte aktivt försvarat någon eller någonting - men Jocke och hans nissar har förtalat ett påstått brottsoffer å det grövsta för att aktivt försvara en påstådd kvinnomisshandlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in