2024-07-22, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Prinsessan hahaha va?
Hon blev inte snuvad på en förlovning det var något som sades för att låta trovärdig när han kom krypandes tillbaka. (Tror jag) Hon borde varit förlovad för länge sedan om det varit intressant för Chrippa.
Jag är övertygad om att svaren på alla frågorna är enklare än man tror. Härvan växte av sig själv på grund av all uppmärksamhet den fick.
En sak är säker och det är att alla inblandade har jobbat stenhårt för att få bort Linnea. Sen är frågan vem som vinner mest på att hon försvinner och hur långt är man beredd att gå.
Det intressanta är ju varför kontona inte kom tillbaka. Jullan och Jokki jobbade ju hårt på det. Jokki höll i taktpinnen och sålde Julias lögner till Anjo och tillsammans svävade de runt i lögnernas rike. Allt för att få vara en del av det vinnande ”teamet” tjäna smutsiga pengar och få sin vilja igenom.
Hade jag varit Chrille så hade jag hållit mig så långt ifrån Jupiter som bara är möjligt hon är inte frisk. Hon behöver skaffa jobb och bostad och lägga ner sin tid på att skapa en relation med sin dotter. Inte hänga med dömda våldsmän och skämma ut sig på sociala medier.
Pojkarna Anjo och Jokki som härjar runt på nätet borde fråntas sin rätt att uttrycka sig på nätet överhuvudtaget. Det är deras kanaler som borde försvinna. De är smutsiga och har kommit undan med sina förehavanden alldeles för lätt. Chrille må ha tagit många felaktiga beslut men det är inte deras sak att sköta. Jocke väljer Anjo före sin bror och att Jocke inte skäms över det är en gåta.
Du har rätt i mycket.

Kontot blev väl bannat förmodligen. Så enkelt är det förmodligen.

Många skulle annars kunna vinna på hackningen. Jocke, eftersom Chrippa kvällen innan berättar för Jocke att han inte tänker lämna Linnea och fly(tta) till Dubai. Det var bestämt, Jocke hade ordnat visum och allt åt Jullan och som skulle snart bege sig. Både
Jocke säger att han redan dagen innan berättade för Chrippa att Linnea var hackern, men det stämmer inte, Chrippa visste inget om det när han släpptes.

Jocke och Jonna hade länge försökt pressa Cheops att gå tillbaka till Jullan.

Linnea, för att hon upptäckte hans svek.

Julia, för att hon kanske blev bortvald.

Julia har alltid haft bostad men nu har hon faktiskt sett till att ordna ett jobb och fått in Lillen i förskola. Jag tror på henne och har förståelse för att det har tagit lite tid att resa sig. Men nu är hon på rätt väg.

Joakim hade alla fullmakter. Så Julia kunde inte vara delaktig i återskapandet av hans konton.
Citera
2024-07-22, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vem fan är Cluee och vad kan han anmäla?
han driver
Youtubesveriges mest uppskattade Nyhetskanal.

Misshandel som han rapporterade att Linnea berättat för honom om och som Chrippa erkände. Något åt det hållet.

Vi vet absolut ingenting varje sig han har anmält eller inte, så spekulationerna här som tenderar att försöka få Cluee att framstå lögnaktig eller klandervärd är substanslöst.

Han kan också anmäla Joakim för förtal, utpressning och olaga hot. Även Anjo och Danjal har förtalat och hotat Cluee.

Cluee gick nyligen ut med att Joakim under en längre tid trakasserat och utpressat honom, så till den grad att han la ner sin podd och slutade uppdatera alls.

Joakim hade pressat honom om vad han fick och inte fick skriva, fick och inte fick göra. Han blockerade Joakim men blev trakasserad av människor som sprang Joakims ärenden istället. Det gick så långt att Claude kände att Joakim faktiskt ville se honom ta sitt liv. Efter det började Danjal och Anjo hota honom öppet.

Han är trovärdig och är ingen som överdramatiserar och har under sina 10 år i branschen aldrig uttryckt sig på liknande sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Absolut, fegisar försvarar kvinnoboxare.
Här skulle det behövas någon som konfronterar Cluee om det.
Verkligen inte. Du vet ingenting om han har anmält eller inte. Vi vet dock att han har anmälde sekten. Är det därför du är sur?
Senast redigerad av Pallal 2024-07-22 kl. 05:59.
Citera
2024-07-22, 05:54
Medlem
Citat:
Så då kan vi stryka L från den listan eftersom den telefon som han påstår att hon tog var inställd på ansiktsigenkänning och hon skulle ha använt den för att deklarera medan han låg och sov där mellan den 28-29 december.
Omöjligt. Inga av uppgifterna går ihop eftersom den skickades in 12.10 på dagen mitt i kasoet.

Hur går det för Jullan där tro. Har hon vetat om Kräftans BankID-kod och körde via surfplattan?
Hon har ju haft tillgång till den hela tiden.
Den finns inte.

Den ser inte ut så. Kolla mot den kvittensen du har i din Kivra. Har du aldrig deklarerat eller spelar du dum?

Deklarationen är en lögn. Kan du sluta tjata om den? Den har avfärdats i 6 månader nu som bluff och båg men nu är den Julias påhitt?

Ingen människa skickade in en dekoration i Chrippas namn den 29/12.

Vem skapade det falska dokumentet? Det kan vi rota i.
Citera
2024-07-22, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Fast han hade ju sett bevis på att hon var misshandlad. Det är inte magkänsla.
Det hade Joakim på att Chrippa var det också. Han hade bevittnat det. Gäller andra regler för den allsmäktige?
Citera
2024-07-22, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleduu
Som jag nämnt innan så kan man göra egna konversationer på en iPad eller iPhone barnsligt enkelt.
Efter en enkel googling så lyckades till och med jag. Det går att sätta ihop vilka som skriver och skriva vad som helst. Finns tom videos som guidar dig igenom en lyckad fejksmskonversation. Du måste såklart ha tillgång till vissa uppgifter men annars är det bara att sätta igång.
Tack. Joakim har spridit fejksmskonversationer förr. Finns dokumenterat där Jocke säger det.
Citera
2024-07-22, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag instämmer med att hon försöker vara så bra mamma hon kan nu. Det är så jag uppfattar det i varje fall.

Men har det undgått dig att hon själv sa att hon kört ett spel, ett dubbelspel alldeles av sig själv?
Hon är en people pleaser.

Jocke kontaktade 400Ben, Jocke kontaktade Cluee news och pressade honom att gå ut med nyheten, Jocke kontaktade Anjo och Jocke samlade in allt och skickade.

Alla konversationer mellan honom och Julia är tagna från Jockes enhet, alla ”sms” mellan Jocke och Chrippa är tagna från Jockes enhet, inte ”Julias som ju hade tillgång till icloud”. I samma moln finns Jockes och Chrippas konversationer nämligen, men inte Jockes Messenger och imessanger, Linneas dagbok var det Joakim som tog, inte Julia, ska jag fortsätta?

Jocke berättar in sms som skrivits dom emellan som inte funnits i deras konversation.

”Bror ärligt, jag blir rädd för Linnea
Känns som hon kan hämnas på alla tänkbara sätt på sig om du lämnar henne..”

”hon är psyk hon hittar på att jag har våldtagit henne, slår henne och har låst in henne”

Dom smsen är med 99% säkerhet oäkta. Allt är bluff, hur kan du inte se det än?
Senast redigerad av Pallal 2024-07-22 kl. 07:11.
Citera
2024-07-22, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jullan är oskyldig, hon kommer inte åt några som helst uppgifter om Chrippas bankkonton, deklarationer, position för Chrippas iphone mini och annat. Det kunde Jocke komma åt. Printsen kommer inte från henne och det är inte fastställt att printsen är äkta ens. Några bilder på en skärm har hon delat och några sms mellan henne och Chrippa.

Dessutom spred Jocke massvis med desinformation till 400Ben när hen var väldigt tydlig med att hen bara hade kontakt med Jocke, ingen annan. Jocke har sagt ungefär samma saker i sina sociala medier och där varit tydlig med att han tagit reda på allt utan mellanhand.

Hur kan du vara så säker på det?

Kommer du ihåg vad du skrev till mig för inte så länge sedan gällande Jullan och anhöriga?

Eller ska jag påminna dig? Tänk efter noga innan du svarar
Citera
2024-07-22, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Den finns inte.

Den ser inte ut så. Kolla mot den kvittensen du har i din Kivra. Har du aldrig deklarerat eller spelar du dum?

Deklarationen är en lögn. Kan du sluta tjata om den? Den har avfärdats i 6 månader nu som bluff och båg men nu är den Julias påhitt?

Ingen människa skickade in en dekoration i Chrippas namn den 29/12.

Vem skapade det falska dokumentet? Det kan vi rota i.

Preliminär inkomstdeklaration 1.
Du vet väl att de går att ändra när som och hur som.

Varför blir du så arg? Den har avfärdats här i tråden som bluff av några användare.
Du hade ingen aning förrens nu att det står att den ska ha skickats in kl. 12.10 den 29 december.

Det bara att rota på och lägga upp bevis på att den skulle vara ett klipp och klistrar-jobb från någon annan. Det kan ju inte vara så svårt, eller hur

Jag har en ännu bättre idé!
Du postar pdf-kvittensen på din preliminära inkomstdeklarationen 1 här i tråden, självklart får du maska alla uppgifter.
Så kan vi jämföra med den som ska ha skickats in

Vi får dock ha i åtanke att den ska ha skickats in har ett par uppgifter i fyllda som man kan välja, så har du fyllt i fler så kommer det stå mer information på din. Men strukturen är den samma med kvittensnummer, datum, klockslag etc.

Kör på, din tid att skina
Citera
2024-07-22, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du verkar ha noll koll vet inte ens vad barnet heter.
Hon har varit en bättre mamma än vad han är pappa iaf.
Märker ord när du inte har nått å komma med.
Julle är bostadslös o låter morsan o syrran samt anna o felisia book passa ungen.
Julle är inte lämplig.
Du skriver att hon har varit en bättre mamma, hur ser du på hennes föräldraskap i nutid?
Citera
2024-07-22, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Jag är ingens leGosoldat och mig veterligen är inte detta tråden som handlar om Jocke.
Nähe, jockes jokrar då, kalla er vad ni vill, ni är sammalika, spotta o sparka på dom som ifrågasätter jocki, och jo, han är i allra högsta grad relevant här, eftersom han karaktärsmördar sin bror o även hans fästmö.
Citera
2024-07-22, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Senast polisen blev inkopplad gällande att chrippa skulle ha misshandlat henne startades ett drev, folk hotade Linnea och hennes familj, det spreds helt sjuka lögner om Linnea och hennes familj.

Men du tycker det är konstigt att Linnea väljer att ringa Jocke istället för att ringa polisen?

Hon kanske inte vågade ringa polisen eftersom hon och hennes familj kanske inte orkar en upprepning av det dem fick utstå förra gången polisen blev inkopplad

Det där är ju bara sjukt skrivet.
Folk stod faktiskt bakom Linnea också men bortsett från drevet så hade hon polisen och myndigheterna bakom sig också...fram tills att hennes kille lurade henne att dra tillbaka medverkan och få utredningen nedlagd. Hennes kille, dvs Chrippa himself.

Och ja, det är väl faktiskt otroligt konstigt att hon ringer Jocke som ju tydligen nu skulle vara personen som styrt allt och varit orsaken till allt ont under dramat enligt de själva (men om hon nu ringer Jocke så kanske det ändå är ett tecken på att han hjälpt till tidigare? 🤷🏼 ). Så varför skulle man ringa personen som enligt de själva hållt i drevet, som dessutom befinner sig i ett helt annat land, inte i Spanien, inte ens i Sverige utan då i Dubai?
Sen att kontakta Cluee på det, som i sin tur även han kontaktar Jocke med full oro och historia om vad han fått sett och hört, Jocke som kan inte ens är direkt vän med?! Även det är konstigt.
Och varför då överhuvudtaget vända sig till två kreatörer och inte till polisen eller sina egna anhöriga som i sin tur förhoppningsvis haft intresse av att stötta, ingripa och göra allt de kunnat för att "rädda" Linnea från situationen och i stunden få henne ifrån personen som då enligt uppgift (ur Cluees samtal) varit galen, slagit henne blå och fått henne att gråta och ringa till Jocke/Cluee.

Men du kanske tänker att det är bättre att bli sönderslagen helt och hållet istället för att koppla in polisen?
Och med tanke på att de som stod bakom drevet nu även tröttnat fullt ut på Chrippa, sett hur han själv beter sig och inte som vid förra gången trott att han blivit ditsatt och försökt skydda honom så hade ju inte energin ens lagts på ett "nytt drev".
Citera
2024-07-22, 09:10
Medlem
Citat:
Få bort L? Hur tror du att det startade då?
Fick Jocke helt plötsligt för sig att L inte var bra nog för Kräftans eller kan det ha varit så att Kräftan kommit med otaliga snyfthistorier under en längre tid där han målat upp sig som en utsatt snubbe i ett destruktivt förhållande?

Finns prints som går emot helt vad du påstår.
Fint att du försvarar en kvinnoboxare Verkar finnas en hel del som rättfärdigar dessa handlingar och tycker att en sådan ska gå fri.

Juste, du kanske ska peka finger åt den andra youtubern också som haft två intervjuer med stackars Jullan. Vilken frukstansvärd tjej det måste vara som haft Jullan gotta i sig sympati i sin fåtölj.
Juste, hur var det med Jullan syrra som Kräftan påstod hade både sett och hade videon när han blir ninjasparkad i näsan?
Var det verkligen så?
Vem var Jullans kontakt med allt rörande sekten? Det var ingen som hade någon vetskap om det förrän Jullan slog en pling till Anjo.
Det är rätt tydligt att jocki är salty för att linnea nobbat honom o jonna är svartsjuk på linneas skönhet o dragningskraft, hennes karisma o empatiska förmåga

Anjo, jocki o gustav gick ut med kingom center direkt efter häktningen.

Att kanalen var hackad o raderad gick jocke o julle ut med i december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in