2024-07-22, 01:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag orkar inte med dig. Jag skrev inte att han sett själva misshandeln.

Han uppmanade henne att ringa polisen, helt rätt.
Han har inte sett någon video där hon är blåslagen på hela kroppen, det var Cluee som sa att han sett den.

Klart Cluee kan anmäla, ju mer saker som kommer in desto lättare att återuppta utredningen. Finns ju en inspelning med hans egna ord och vad han sett och hört.
Kom igen nu, ta fram skillsen från kriminalvården nu. Jobba för ett tryggare samhälle, klart han ska anmäla vad han sett och hört, eller hur?
Nej, Cluee har inget att anmäla, han har inte sett något brott.

Anmäla på andrahandsuppgifter kan både Jocke och Cluee i så fall - och då bör du ställa samma krav på Jocke som gör du med Cluee.
Du får också börja håna Jocke för att han skyddar en kvinnomisshandlare - för han har ju faktiskt gjort det rent praktiskt, till skillnad från Cluee.

Dags att lägga ner hetsjakten mot Cluee nu. Ägna tråden åt Chrippa - det är honom den handlar om.

Att du försöker göra dig lustig och tror att en person som tidigare arbetat på myndighet tycker det är en bra idé att belasta myndigheter med det trams du sysslar med, berättar bara hur pantat du är i huvudet.
Er lekstuga skall givetvis inte belasta myndigheter.
Citera
2024-07-22, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Nej, Goldentie förklarade att det inte ens var en deklaration.

Slutdiskuterat?

Det är en inskickad preliminär inkomstdeklaration 1 för beskattningsåret 2023, står både datum och klockslag för kvittensen och att den gjorts via e-tjänster. Den informationen står inte om man laddar ner en ifyllnadsbar pdf.

29 december kl. 12:10:14
Vem fyllde i och skickade in?
Citera
2024-07-22, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Från Chrippa skulle jag tro. Tidigare fick hon 30 000kr/månad av honom enligt honom själv, men det har då sänkts till 10 000kr/månad.
Nej, det stämmer inte. Han har inte berättat vad hon tjänar. Han har sagt att det inte skulle spela någon roll om hon bara tjänade 10 000.

Trollfabriken sprider bara desinformation och rökridåer. Lögner och Julia, lögner och Julia.
Citera
2024-07-22, 01:42
Medlem
Citat:
Nej, det stämmer inte. Han har inte berättat vad hon tjänar. Han har sagt att det inte skulle spela någon roll om hon bara tjänade 10 000.

Trollfabriken sprider bara desinformation och rökridåer. Lögner och Julia, lögner och Julia.
Du får gå tillbaka lite i tiden och hålla dig till fakta. Kräftan har sagt att hon får 30 000/månad från honom. Numer bara 10 000/månad, från någonstans. Antar att månadspengen sänkts, men just det är bara min gissning, skiter i vilket. Det är bara information från Kräftan, ingen annan.
Citera
2024-07-22, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, Cluee har inget att anmäla, han har inte sett något brott.

Anmäla på andrahandsuppgifter kan både Jocke och Cluee i så fall - och då bör du ställa samma krav på Jocke som gör du med Cluee.
Du får också börja håna Jocke för att han skyddar en kvinnomisshandlare - för han har ju faktiskt gjort det rent praktiskt, till skillnad från Cluee.

Dags att lägga ner hetsjakten mot Cluee nu. Ägna tråden åt Chrippa - det är honom den handlar om.

Att du försöker göra dig lustig och tror att en person som tidigare arbetat på myndighet tycker det är en bra idé att belasta myndigheter med det trams du sysslar med, berättar bara hur pantat du är i huvudet.
Er lekstuga skall givetvis inte belasta myndigheter.

Dags för dig att släppa Jocke nu.
Du lyckas peta in han i varenda inlägg, din besatthet är sjuk.

Klart Cluee ska anmäla, han har mer information än vad Jocke har.
Kallar du det för hetsjakt att man vill att en person som säger sig ha sett och hört det han påstår sig ha gjort, ska höra av sig till polisen?

Jag gör mig inte lustig vet du, jag förväntar mig bättre och seriösare ambassadörer för myndigheter än vad du visat upp.
Kanske blev fel i din rekryteringsprocess får man hoppas.
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-22 kl. 01:49.
Citera
2024-07-22, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
När jag läser de senaste inläggen här så undrar jag om ni anser att det Chrippa skrev i häktet om hur Linnea misshandlar honom är ren och skär lögn ifrån honom?
Vi vet inte om han skrev att hon misshandlade honom när han satt häktad. Antalet kan skilja sig med 1-2 sidor, men så jag minns det hade han 24 sidor direkt när han kom ut, sen sa Anjo att han hade 48 sidor.

Reagerade direkt över det och kollade upp det direkt. Också Julia och Chrippa har berättat att han satt och skrev hemma.

Det går inte att konstatera att jan har skrivit det när han var häktad. Han hade också noterat sånt som han fick veta först efter häktningen.

Breven har ingen trovärdighet. Dom hade inte behövt pilla i dom gå ut med att dom skrevs i häktet om dess innehåll var sant.
Citera
2024-07-22, 02:12
Medlem
Teorier om varför Jonna och Jocke var så otroligt ihärdiga och var på Chrippa om att han skulle gå tillbaka till Julia?

Det finns dokumenterat när både Jocke och Chrippa säger det.

Varför ljuger Jocke om sms som skickats från Chrippa tidigt samma morgon som häktningen?

Smset existerade inte. Varför förtalar han Linnea om något som aldrig har hänt?
Senast redigerad av Pallal 2024-07-22 kl. 02:29.
Citera
2024-07-22, 02:26
Medlem
Citat:
Nej, Goldentie förklarade att det inte ens var en deklaration.

Slutdiskuterat?

Ursäkta mig. Men sen när är Goldentie en trovärdig källa och det är inte slutdiskuterat för att du säger det. Vem tror du att du är som tar dig rätten att bestämma över mig.

Som jag ser det så är deklarationen fullt riktig och någon har lämnat in den. Sen att du försöker få det till något annat är inte mitt problem.
Citera
2024-07-22, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Du får gå tillbaka lite i tiden och hålla dig till fakta. Kräftan har sagt att hon får 30 000/månad från honom. Numer bara 10 000/månad, från någonstans. Antar att månadspengen sänkts, men just det är bara min gissning, skiter i vilket. Det är bara information från Kräftan, ingen annan.

Exakt! Detta har jag försökt förklara innan men det går inte in i skallen på vederbörande eftersom den har bestämt sig för att leka försvarsadvokat.

Det är Chrippa som säger det och ingen annan.
Citera
2024-07-22, 02:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men inte Chrippa?
Varför skulle det inte gälla chrippa menar du? Jag skrev ju alla
Citera
2024-07-22, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Julia är i någon form i beroende ställning till chrippa, troligtvis handlar det om pengar han ger henne ofta pengar men tror det handlar om att hon hjälpt honom tvätta pengar och på så sätt har hon fått sin del av kakan.
Soc bestämde att Chrippa skulle få ha barnet så då kan Julia inte göra så mycket tyvärr.
Men nu verkar Julia ha börjat jobba, barnet går på förskolan när hon är hos henne, så jag hoppas att hon till slut inser att barnet har det bättre hos hennes och söker ensam vårdnad med tanke på att chrippa lever för fest och begår brott så är hon mer lämplig som förälder.
Hon var jäkligt förälskad i chrippa men han högg henne i ryggen rejält när han gick tillbaka till Linnea.
Vi är överens om något. Julias föräldraförmåga har kunnat ifrågasättas, men det undgår ingen att hon har bättrat sig, är självständig och gör så gott hon kan.

Hon har blivit indragen i drevet och förmodligen har Anjo och Jocke vetat att hon är lätt att få med sig. Hon trodde att hon hjälpte pappan till hennes barn från en Amber Depp. Jag tror alla kvinnor hade försvarat sitt barns pappa med näbbar och klor ifall dom satt i samma sits som henne. Men hon är inte den som skapat allt detta.

Det blev tydligt i Anjos video om Julia att han slängde henne under bussen när hon valde att samarbeta med pappan till hennes barn. Det är det mest mogna att göra och är bäst för barnet. Men det tålde inte Jocke och Anjo att se.

Blod är inte tjockare än vatten. Jocke offrar Julia för Anjos skull och det är sorgligt att se. Julia är i det stora hela väldigt oskyldig. Hon har pressats från alla håll och kanter. Av Anjo, Jocke och Chrippa och hon har hela tiden försökt vara alla till lags. Stackars Jullan, hoppas Chrippa stöttar henne i det hon utsätts för.
Senast redigerad av Pallal 2024-07-22 kl. 02:51.
Citera
2024-07-22, 02:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men nu får du ju ge dig! Du lägger precis allt på honom. HON borde ha ringt polisen, om hon nu vart misshandlad.
Senast polisen blev inkopplad gällande att chrippa skulle ha misshandlat henne startades ett drev, folk hotade Linnea och hennes familj, det spreds helt sjuka lögner om Linnea och hennes familj.

Men du tycker det är konstigt att Linnea väljer att ringa Jocke istället för att ringa polisen?

Hon kanske inte vågade ringa polisen eftersom hon och hennes familj kanske inte orkar en upprepning av det dem fick utstå förra gången polisen blev inkopplad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in