2024-07-22, 00:27
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilzA
Har man råd att köpa en hund för denna peng så har man nog råd med en dyr försäkring också. De kanske inte har henne försäkrad i sitt fulla värde men en rätt kraftig försäkring kär de nog ha ändå.
Rätt försäkringsbolag och lite samlingsrabatyer på det iom andra försäkringar så kan man komma ner rätt bra i pris. Har själv så med min hundförsäkring, även om den inte går att jönflra med en 300 000 kronors hund. 😂

Kanske går det att göra tillägg för att den inte är en vanlig hund utan mer "hjälpmedel"?
Citera
2024-07-22, 00:33
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Nu när du skriver det så har du nog rätt i det där med boxningssäcken. Jag måste ha hakat upp mig på det för att jag inte sett den i de intervjuer han gjort i sin trädgård. Färgskiftningar på himlen ser jag dock men det kan vara så att kameran var avstängd typ 30 minuter och inte fem minuter som de sagt.

Ja det är skumt hur hon springer åt det hållet, det håller jag med om men jag har sett honom förklara att det finns en glugg i busken där åt det hållet hon sprang men att det är staket bakom busken så det är ändå bökigt att få ut henne där tänker jag.
Fast hon springer ju åt vänster, eller hur? Har han påstått att det är en glugg där?? Om jag ser rätt på Google maps så pratar vi i så fall om gränsen mot grannen. De har grannar på två sidor och en öppen gräsyta/allmänning bakåt. Och bakåt är i det här fallet i riktning mot stolen och poolen. Dvs motsatt håll som hunden springer åt. Där borde gluggen finnas. (Jag tycker mig också minnas att jag har sett karln i något inslag visa på en glugg i häcken.)

Enligt fotona på Google så ser staketet ut att vara i knähöjd. Torde inte vara särskilt bökigt att få en hund över det med andra ord.

Jag måste säga att det rent generellt känns lite riskabelt att släppa ut en hund för 300.000 ensam på tomten, när den kan knalla iväg lite hur som helst. Det är såvitt jag förstår öppet framåt, mot garageuppfarten. Och så har vi det där hålet i häcken. Inget ordentligt stängsel någonstans.

Ja, det är en vältränad labbe, troligen utan särskilt stor jaktlust. Så kanske är man helt spiksäker på att den aldrig skulle dra iväg efter en spännande hare eller liknande. Men det där med stölder? Att någon går in på en tomt och plockar med sig en hund har sannerligen hänt förr. Och det är verkligen inte bara 300.000 kronors-hundar som försvinner. Det spelar ingen roll varken hit eller dit med priset om någon får för sig att knycka en hund, då kan såväl billig som dyr försvinna. Men om jag har ett djur med så stort värde och så viktig funktion - då fattar jag inte att man gamblar och låter den pinka på egen hand i trädgården. Faktiskt.

Om jag var försäkringsbolaget så skulle jag verkligen ifrågasätta om aktsamhetskravet har varit uppfyllt här!
Citera
2024-07-22, 00:35
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kanske går det att göra tillägg för att den inte är en vanlig hund utan mer "hjälpmedel"?

Ja man kan göra olika tillägg utefter hundens värde och meriter. Vet inte hur det ser ut med tillägg för just hjälpmedel men vore konstigt om det inte finns sådana tillägg.
Citera
2024-07-22, 00:37
Medlem
Den där jävla Facebookgruppen alltså… Den får en verkligen att ifrågasätta om man ska ha allmän rösträtt. 🤯
Citera
2024-07-22, 00:39
Medlem
Har iaf råd med dyra bilar.

Volvo
XC40 T4, 2021

samt 1 Passat 2017
Citera
2024-07-22, 00:41
Medlem
HappySnowmans avatar
Det här med slutdatum för belöningen. Det känns som något som pappan har kommit på och tycker är smart, för att han tror att det ska tvinga fram hunden inom rimlig tid. Men varför just den 25:e? En torsdag? Blir det en vecka efter att summan har utlovats eller vaddå? Annars är datumet jättekonstigt valt.

Det är liksom inte bara nån enstaka grej som är märkligt med allt det här...
Citera
2024-07-22, 00:42
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Fast hon springer ju åt vänster, eller hur? Har han påstått att det är en glugg där?? Om jag ser rätt på Google maps så pratar vi i så fall om gränsen mot grannen. De har grannar på två sidor och en öppen gräsyta/allmänning bakåt. Och bakåt är i det här fallet i riktning mot stolen och poolen. Dvs motsatt håll som hunden springer åt. Där borde gluggen finnas. (Jag tycker mig också minnas att jag har sett karln i något inslag visa på en glugg i häcken.)

Enligt fotona på Google så ser staketet ut att vara i knähöjd. Torde inte vara särskilt bökigt att få en hund över det med andra ord.

Jag måste säga att det rent generellt känns lite riskabelt att släppa ut en hund för 300.000 ensam på tomten, när den kan knalla iväg lite hur som helst. Det är såvitt jag förstår öppet framåt, mot garageuppfarten. Och så har vi det där hålet i häcken. Inget ordentligt stängsel någonstans.

Ja, det är en vältränad labbe, troligen utan särskilt stor jaktlust. Så kanske är man helt spiksäker på att den aldrig skulle dra iväg efter en spännande hare eller liknande. Men det där med stölder? Att någon går in på en tomt och plockar med sig en hund har sannerligen hänt förr. Och det är verkligen inte bara 300.000 kronors-hundar som försvinner. Det spelar ingen roll varken hit eller dit med priset om någon får för sig att knycka en hund, då kan såväl billig som dyr försvinna. Men om jag har ett djur med så stort värde och så viktig funktion - då fattar jag inte att man gamblar och låter den pinka på egen hand i trädgården. Faktiskt.

Om jag var försäkringsbolaget så skulle jag verkligen ifrågasätta om aktsamhetskravet har varit uppfyllt här!

Jag har ingen större koll på hur tomten ser ut eller åt vilket håll grannarna bor, kontra vart baksidan där bilen backar upp är. Vet bara att jag sett någon stans att han skrivit att det fanns en liten glugg med staket bakom där hon sprang, där bakom det fest när man inte ser henne mer. Där ska det finnas en glugg. Men känns så konstigt att just där filmen fryser så finns det en glugg i häcken. Alltså det luktar ju som sagt åter igen skunk.

Nej jag kan förstå att man låter hundar kissa lösa på sina tomter om de är inhägnade och om hunden inte är benägen att sticka. Själv skulle jag nog aldrig våga göra det med min hund dock, även om hon inte är värd speciellt mkt i jämförelse. Skulle aldrig förlåta mig själv om något skulle hända henne. Har alltid henne i koppel.
Citera
2024-07-22, 00:43
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Har iaf råd med dyra bilar.

Volvo
XC40 T4, 2021

samt 1 Passat 2017
Det där tänkte jag också på när det påstods att familjen hade skulder.

Är detta med skulderna mera ett allmänt rykte som har uppstått ur det faktum att de har betalat för en dyr hund (och kanske gnällt över kostnaden)? Och att man dessutom gnällde över att mamman blev tvingad till tjänstledighet när man tackade nej till kommunens lösningar?

Ekonomin kanske inte är så dålig som den framställts...
Citera
2024-07-22, 00:44
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ok, kan vara så. Och de kanske drar igång swishinsamlingen igen.

Jag kollade lite på pappans facebookbilder och där var en bild från 2022, på en katt, med texten "Måste jag åka men ok jag vet att jag har det jättebra",

Har de omplacerat en katt pga dottern tidigare?

Bara nåt som slog mig, märklig sak att skriva.

Såg att du fick svar på den funderingen att A har haft en katt som de omplacerade pga slagit katten. Sjukt!
Varför skaffar man ens djur om man vet att hon ger dem däng. Så sjukt oansvarigt!
Senast redigerad av LilzA 2024-07-22 kl. 01:04.
Citera
2024-07-22, 00:45
Medlem
TheStonedApeTheorys avatar
Citat:
Men det var ju en swishinsamling från början, som gick till pappans företag. Den togs bort, antagligen för att det var för tidigt att tigga pengar till en ny hund efter att den varit borta i 2 dagar. Du ska se den är snart uppe igen.

Och man kan undra om pappan själv är ute och låtsasletar på alla tips, kollar tänder och har sig, väl medveten om att måsta spela spelet.
Ja det är inte ett otroligt. Inte såhär jag hade skött det om det var planen men som sagt folk beter sig ologiskt för att dölja lögner.
Allt hallabaloo runt detta lär ju göra försäkringsbolaget misstänksamt. Wifi jammers för att stjäla en hund? Varför? Vill man inte fångas på kamera sätter man på sig luvtröja och ansiktsmask.

Sen hur hade stölden gått till utan att hunden skulle börja föra ett jäkla liv och väcka halva granskapet? Även min gamla Amstaff som älskade alla människor gränslöst skulle aldrig acceptera att föras bort av någon annan än närmaste familjen. Är det möjligt att assistanstränade labbar accepterar det utan att skälla?
Citera
2024-07-22, 00:48
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Såg att du fick svar på den funderingen att A har haft en katt som de omolaverade pga slagit katten. Sjukt!
Varför skaffar man ens djur om man vet att hon ger dem däng. Så sjukt oansvarigt!

Som jag skrev i tidigare inlägg dom accepterar nog mer på ett annat sätt att hon är uttåtaggerande mot Essie eftersom hon är tränad att vara med A. Så tror tankarna var annorlunda där än när A hade katt. Men jag håller helt med dig att ens ge djur till någon som är så pass aggressiv är konstigt.
Citera
2024-07-22, 00:51
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStonedApeTheory
Nej varför startar man fb grupper och gråter i morgon soffor om man bara vill begå ett simpelt försäkringsbedrägeri? Å andra sidan är hela historien mycket underlig och folk beter sig på de mest underliga sätt för att dölja lögner.

Det är väl isf exakt därför idioten sitter i TV, för att förstärka händelsen, kunna få ut pengar på försäkring, sen även få bidrag av svagbegåvad människor vilka får medlidande för familjen. Hunden den är borta, endera död eller såld, därav idioten även kan utlova 100' i hittelön, han vet ju att ingen kommer att hitta tiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in