Citat:
Ursprungligen postat av
LilzA
Nu när du skriver det så har du nog rätt i det där med boxningssäcken. Jag måste ha hakat upp mig på det för att jag inte sett den i de intervjuer han gjort i sin trädgård. Färgskiftningar på himlen ser jag dock men det kan vara så att kameran var avstängd typ 30 minuter och inte fem minuter som de sagt.
Ja det är skumt hur hon springer åt det hållet, det håller jag med om men jag har sett honom förklara att det finns en glugg i busken där åt det hållet hon sprang men att det är staket bakom busken så det är ändå bökigt att få ut henne där tänker jag.
Fast hon springer ju åt vänster, eller hur? Har han påstått att det är en glugg där?? Om jag ser rätt på Google maps så pratar vi i så fall om gränsen mot grannen. De har grannar på två sidor och en öppen gräsyta/allmänning bakåt. Och bakåt är i det här fallet i riktning mot stolen och poolen. Dvs motsatt håll som hunden springer åt. Där borde gluggen finnas. (Jag tycker mig också minnas att jag har sett karln i något inslag visa på en glugg i häcken.)
Enligt fotona på Google så ser staketet ut att vara i knähöjd. Torde inte vara särskilt bökigt att få en hund över det med andra ord.
Jag måste säga att det rent generellt känns lite riskabelt att släppa ut en hund för 300.000 ensam på tomten, när den kan knalla iväg lite hur som helst. Det är såvitt jag förstår öppet framåt, mot garageuppfarten. Och så har vi det där hålet i häcken. Inget ordentligt stängsel någonstans.
Ja, det är en vältränad labbe, troligen utan särskilt stor jaktlust. Så kanske är man helt spiksäker på att den aldrig skulle dra iväg efter en spännande hare eller liknande. Men det där med stölder? Att någon går in på en tomt och plockar med sig en hund har sannerligen hänt förr. Och det är verkligen inte bara 300.000 kronors-hundar som försvinner. Det spelar ingen roll varken hit eller dit med priset om någon får för sig att knycka en hund, då kan såväl billig som dyr försvinna. Men om jag har ett djur med så stort värde och så viktig funktion - då fattar jag inte att man gamblar och låter den pinka på egen hand i trädgården. Faktiskt.
Om jag var försäkringsbolaget så skulle jag verkligen ifrågasätta om aktsamhetskravet har varit uppfyllt här!