Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-21, 23:51
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Går just nu ett rykte i Enköping

Dottern är just nu på ett sommarläger
Mamman och pappan var hemma med hunden och Är båda inblandade i försvinnandet

Wi-Fi stängdes av Inifrån huset

Mamma gick ut efter att Wi-Fi sågs på igen för att se att hunden verkligen var borta

Hunden kommer att omplaceras och finns just nu hos en annan släkting till en av föräldrarna

Dottern är våldsam och föräldrarna tror att detta är bästa sättet för att rädda hunden. Att man inte har berättat för dottern att hunden är borta beror på att hon inte ska få utfall på lägret

Troligen skaffar man ingen ny hund utan dottern kommer att placeras på ett hem istället

Vad är anledningen att starta igång denna hysterik då? Tillomed Anders Bagge har skrivit ut på instagram om hunden Essie.Sen tänker jag att släktingarna som har Essie lär ju smyga ut med henne för att rasta Essie, det lär ju vara folk som undrar vart släktingarna fått Essie ifrån. Och kommer aldrig A hälsa på dom släktingarna? Dom kan ju inte gå på stan med henne helt oberörda alla i Sverige vet ju om detta nu. Tänkte inte föräldrarna så långt?

Jag tvivlar inte en sekund på att detta är sant
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-21 kl. 23:57.
Citera
2024-07-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
(…)Hon, mamman och en assistent reste bort när dom upptäckte att hunden var försvunnen, så vi kan bara tänka oss vilket helvete mamman och assistenten haft under denna resa. Hon förstår att hunden är borta hela klart (…).

Citat:
Ursprungligen postat av MrBubs
(…) PÖ har ju varit med två gånger i Nyhetsmorgon på TV 4 och där säger han bland annat att de har sagt till dottern att hunden är på sjukhus. I gårdagens sändning sa han att de snart måste berätta att " hunden har gått bort"... (…)

Som sagt....Det luktar skunk!

Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
(…) Att man inte har berättat för dottern att hunden är borta beror på att hon inte ska få utfall på lägret (…)

Försöker hänga med i de olika turerna, vilket inte är det lättaste. Men tydligen har farsan berättat att Essie låg på sjukhus när A. ändå var bortrest. Varför var det så nödvändigt att dra en lögn? Varför inte låtsas som om allt var som vanligt (och hoppas på att den vackra hunden skulle komma hem igen före A.)?

Tycker att han har ett märkligt belåtet ansiktsuttryck i intervjuer, som om han trivs med situationen och mediabevakningen. Vid ett tillfälle brast han förvisso ut i någon slags gråt, men jag vet inte om det kändes särskilt övertygande.

Varför gäller hitttelönen bara till någon gång i nästa vecka? Samlar han in pengar från allmänheten till en ny hund (redan innan han kan veta något om Essie lever eller ej) och lovar samtidigt bort 100K i hittelön - och den gången av sina egna pengar ..?

Många frågetecken som dyker upp. Men vad jag förstår har försäkringsbolagen skickliga utredare som lär sticka hål på ev. lögner och mixtrande med övervakningsfilmer osv.

Ytterst sett är ju allt så tragiskt, vad som än är sanningen bakom Essies försvinnande. Tänk att vid 20-års ålder få ett barn med så allvarliga störningar som A., vilket trauma i sig. Och tänk på alla hennes assistenter och övrig personal som mått dåligt, och på Essie själv, som i värsta fall haft ett dåligt liv hos familjen, och sist men inte minst på stackars A.

Men det är inte lika lätt att känna respekt för de gråtmilda tanterna som ”köper” hela snyfthistorien med hull och hår och skriver långa haranger i FB-gruppen (antagligen samma på Instagram). Vad snopna de kommer att bli om sanningen är någon helt annan.
Citera
2024-07-21, 23:58
Citat:
När A bodde på boendet hon blev utslängd ifrån så hade hon en katt. Dock slog hon katten och var utagerande mot den så den fick säljas vidare.
Känner du familjen?
Citera
2024-07-22, 00:00
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Känner du familjen?

Känner A men inte familjen. Ver bara att kommunen och assistenter har svårt och samarbete med föräldrarna.
Citera
2024-07-22, 00:06
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Gäller försäkringen om hunden inte är
Registerad på Jordbruksverket? Eftersom det är lag på det?
Vet inte om det varierar mellan bolagen. Jag lusläste Agrias villkor som ett exempel, men hittade inte mycket. Detta var det enda:

"S.5 Generella aktsamhetskrav och räddningsplikt
Du är skyldig att iaktta följande aktsamhetskrav för att förebygga eller begränsa skada på hunden:
1. Du måste följa djurskyddslagen och författningar som
meddelats med stöd av djurskyddslagen samt andra
lagar, förordningar och föreskrifter som har till syfte att
förebygga sjukdomar och skador på djur, så som Statens
Jordbruksverks föreskrifter (SJVFS) och allmänna råd om
hållande av hund och katt. Du måste också följa beslut och
förelägganden av veterinär eller myndighet."

Jag kan väl tänka mig att de skulle kunna hårddra det och säga att man inte följt JBV:s föreskrifter om man inte haft hunden registrerad där.

När det gäller dagens konstiga/klantiga registrering så tror jag absolut att pappan eller någon i hans närhet har blivit uppmärksammade på missen genom att läsa härinne och snabbt som tusan fyllt i uppgifterna. Men det gick alldeles för snabbt och blev alldeles för mycket fel. Idiotiskt.

Med tanke på hur han klantar sig här så känner jag personligen att det lutar lite mer åt försäkringsbedrägeri än tidigare. Men jag låter det vara osagt.
Citera
2024-07-22, 00:08
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Vad är anledningen att starta igång denna hysterik då? Tillomed Anders Bagge har skrivit ut på instagram om hunden Essie.Sen tänker jag att släktingarna som har Essie lär ju smyga ut med henne för att rasta Essie, det lär ju vara folk som undrar vart släktingarna fått Essie ifrån. Och kommer aldrig A hälsa på dom släktingarna? Dom kan ju inte gå på stan med henne helt oberörda alla i Sverige vet ju om detta nu. Tänkte inte föräldrarna så långt?

Jag tvivlar inte en sekund på att detta är sant

Det behöver ju inte vara en nära släkting den är omplacerad hos, och det kan vara en vän, bekant eller vem som helst som skulle ställa upp för en hacka och dessutom få en gratis hund. Nån som bara säger "ja jag har köpt hund" om nån frågar och sen är det inte mer med det.

Svarta labradorer finns ju hur många som helst och snart har folk glömt det här.
Citera
2024-07-22, 00:10
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det behöver ju inte vara en nära släkting den är omplacerad hos, och det kan vara en vän, bekant eller vem som helst som skulle ställa upp för en hacka och dessutom få en gratis hund. Nån som bara säger "ja jag har köpt hund" om nån frågar och sen är det inte mer med det.

Svarta labradorer finns ju hur många som helst och snart har folk glömt det här.

Ja det är sant.
Citera
2024-07-22, 00:12
Medlem
TheStonedApeTheorys avatar
Citat:
Vad är anledningen att starta igång denna hysterik då? Tillomed Anders Bagge har skrivit ut på instagram om hunden Essie.

Jag tvivlar inte en sekund på att detta är sant.
Nej varför startar man fb grupper och gråter i morgon soffor om man bara vill begå ett simpelt försäkringsbedrägeri? Å andra sidan är hela historien mycket underlig och folk beter sig på de mest underliga sätt för att dölja lögner.

Sen är det inte mycket underligt att registera sin hund under fel ras? Kan ju omöjligt vara ett misstag eller?

Sen är det ju mycket roligt att folk ska springa runt på stan och titta tandstatus på andras hundar för se att det inte är stulna Essie. Hade någon försökt sig på något sådant med de jyckar jag ägt hade de nog kunna stoltsera med avtryck av hela tandraden över underarmen. Folk är inte kloka.
Citera
2024-07-22, 00:16
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStonedApeTheory
Nej varför startar man fb grupper och gråter i morgon soffor om man bara vill begå ett simpelt försäkringsbedrägeri? Å andra sidan är hela historien mycket underlig och folk beter sig på de mest underliga sätt för att dölja lögner.

Sen är det inte mycket underligt att registera sin hund under fel ras? Kan ju omöjligt vara ett misstag eller?

Sen är det ju mycket roligt att folk ska springa runt på stan och titta tandstatus på andras hundar för se att det inte är stulna Essie. Hade någon försökt sig på något sådant med de jyckar jag ägt hade de nog kunna stoltsera med avtryck av hela tandraden över underarmen. Folk är inte kloka.

HAHA men eller hur!
Citera
2024-07-22, 00:21
Medlem
Hade uppfattat att pappan menar att kamerorna slagits av genom störsändare. Nu skriver han att kamerorna alltid laggat och att det inte är konstigt, men ett olyckligt sammanträffande att det sker precis vid kidnappningen.
Citera
2024-07-22, 00:22
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStonedApeTheory

Men det var ju en swishinsamling från början, som gick till pappans företag. Den togs bort, antagligen för att det var för tidigt att tigga pengar till en ny hund efter att den varit borta i 2 dagar. Du ska se den är snart uppe igen.

Och man kan undra om pappan själv är ute och låtsasletar på alla tips, kollar tänder och har sig, väl medveten om att måsta spela spelet.
Citera
2024-07-22, 00:23
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Jag kan inte tänka mig att de har hunden försäkrad i sitt fulla värde, det kostar multum att försäkra djur!

Har man råd att köpa en hund för denna peng så har man nog råd med en dyr försäkring också. De kanske inte har henne försäkrad i sitt fulla värde men en rätt kraftig försäkring kär de nog ha ändå.
Rätt försäkringsbolag och lite samlingsrabatyer på det iom andra försäkringar så kan man komma ner rätt bra i pris. Har själv så med min hundförsäkring, även om den inte går att jönflra med en 300 000 kronors hund. 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in