2024-07-21, 20:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Nu har man helt stängt av möjligheten att kommentera i gruppen.
Citera
2024-07-21, 20:46
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Nej, ett inlägg är fortfarande öppet, moderatorn förklara också varför man begränsat möjligheten att kommentera.
Citera
2024-07-21, 20:48
Medlem
MrBubss avatar
Citat:

Inte riktigt men nästan....
De har stängt av alla möjligheter att kommentera på Instagram och på inläggen på Facebook som postades före dagens datum.

Det är möjligt att kommentera dagens inlägg, men av drygt 70 kommentarer har drygt 40 raderats, vilket är ett mycket märkligt beteende. Det luktar onekligen skunk...
Citera
2024-07-21, 20:53
Medlem
Nyss var essie inte reggad på Jordbruksverket, nu finns hon men med fel ras? Kommit på det nu och reggat fel ras och fel namn?

Essie heter inte essie enligt chip och skk

Hon är ingen golden retriever heller
Han har gjort bort sig totalt då en hund skall vara reggad enligt lag direkt du tar över hunden.
Citera
2024-07-21, 20:55
Medlem
https://etjanst.sjv.se/hundsok/sokHund.faces

Detta är Essies riktiga identitet den på sKK

Han hr alltså reggat essie som namn till chippet och skrivit golden retriever istället, vilken miss!?

https://hundar.skk.se/hunddata/Hund.aspx?hundid=3531158

Hund:
SE40787/2021 Ledsagarens Tove Jansson
Födelsedatum:
2021-04-23
Ras:
Labrador Retriever
Kön:
T
Tat/tång-ID:
Storlek:
Chip-nr:
752096700134923
Hårlag:
Färg:
svart
Far:
SE58167/2017 Tisslabo Atesso

Mor:
SE26185/2017 Lilla Hagatorpets Freja
Citera
2024-07-21, 20:55
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Artikeln från Enköpingsposten. Sammanfatta av ai.

.

Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
En till artikel i Enköpingstrakten om fallet sammanfattat av ai.

Ja, det här ger ju en helt annan bild än den gulliga lilla flickan som saknar sin hund.

Att de inte tog möjligheten till HBV-hem för att det inte ligger nära hemmet är ju märkligt. Dels för att det är meningen man bara ska vara där en kortare tid, dels för att de vill ha boende i Sörmland i stället och det är ju ett annat landskap.

Man undrar ju varför hon inte fick vara kvar på boendet i Sörmland, när det nu fungerade.
Citera
2024-07-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
https://etjanst.sjv.se/hundsok/sokHund.faces

Detta är Essies riktiga identitet den på sKK

Han hr alltså reggat essie som namn till chippet och skrivit golden retriever istället, vilken miss!?

https://hundar.skk.se/hunddata/Hund.aspx?hundid=3531158

Hund:
SE40787/2021 Ledsagarens Tove Jansson
Födelsedatum:
2021-04-23
Ras:
Labrador Retriever
Kön:
T
Tat/tång-ID:
Storlek:
Chip-nr:
752096700134923
Hårlag:
Färg:
svart
Far:
SE58167/2017 Tisslabo Atesso

Mor:
SE26185/2017 Lilla Hagatorpets Freja

Enligt Jordbruksverket

Chipnummer
752096700134923
Tång-ID
Kön
TIK
Ras
GOLDEN RETRIEVER
Tilltalsnamn
ESSIE
Födelsedatum
2021-04-23
Teckning
HELSVART - SAKNAR EN LITEN FRAMTAND
Färg
SVART
Ägare
ÖLMEBORG PATRIK
Adress
PRÄSTKRAGEGATAN 38 74536 ENKÖPING
E-post
olmeborg@gmail.com
Telefon
0702686598
0731861062
0702686598
Citera
2024-07-21, 20:57
Medlem
LilzAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jag försöker titta noga, men jag tror inte att jag håller med. Kan inte riktigt se de där färgskiftningarna. Däremot tycker jag att molnen i film 1 verkar stämma med några minuters avstängning.

Boxningssäcken hänger före solsängarna, därför syns den bara på film 2. Jämför fönstren. På film 1 ser man bara det yttersta. Men säcken hänger vid fönster nummer 3, eller ännu längre in. På film 2 tycker jag att man skymtar solsängarna längst ner i det högra hörnet, så jag menar att de finns där på bägge filmerna.

Det konstiga tycker jag, som sagt, är vilken riktning hunden tar när hon enligt pappan blir lockad på av en assistent.

Nu när du skriver det så har du nog rätt i det där med boxningssäcken. Jag måste ha hakat upp mig på det för att jag inte sett den i de intervjuer han gjort i sin trädgård. Färgskiftningar på himlen ser jag dock men det kan vara så att kameran var avstängd typ 30 minuter och inte fem minuter som de sagt.

Ja det är skumt hur hon springer åt det hållet, det håller jag med om men jag har sett honom förklara att det finns en glugg i busken där åt det hållet hon sprang men att det är staket bakom busken så det är ändå bökigt att få ut henne där tänker jag.
Citera
2024-07-21, 21:00
Medlem
vonDys avatar
[quote=MrBubs|88940649]Inte riktigt men nästan....
De har stängt av alla möjligheter att kommentera på Instagram och på inläggen på Facebook som postades före dagens datum.

Det är möjligt att kommentera dagens inlägg, men av drygt 70 kommentarer har drygt 40 raderats, vilket är ett mycket märkligt beteende. Det luktar onekligen skunk...[/QUOTE.

Ja, en allt mer märklig historia. Som inte osar katt, men kanske hund..

Mamma och dottern var alltså hemma när hunden ”
försvann”?
Mamman tog då med sig dottern och en assistent på resa i all hast, för att förskona dottern från hundens försvinnande??
🤔🙃
En assistent kan bara åka med i all hast?
Och dottern, kan resa utan sin assistanshund? Som hon inte kan fungera utan annars??
Citera
2024-07-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ja, det här ger ju en helt annan bild än den gulliga lilla flickan som saknar sin hund.

Att de inte tog möjligheten till HBV-hem för att det inte ligger nära hemmet är ju märkligt. Dels för att det är meningen man bara ska vara där en kortare tid, dels för att de vill ha boende i Sörmland i stället och det är ju ett annat landskap.

Man undrar ju varför hon inte fick vara kvar på boendet i Sörmland, när det nu fungerade.

Det reagerade jag också på. Varför kan hon inte gå tillbaka till det boende som fungerade?
Citera
2024-07-21, 21:03
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilzA
Nu när du skriver det så har du nog rätt i det där med boxningssäcken. Jag måste ha hakat upp mig på det för att jag inte sett den i de intervjuer han gjort i sin trädgård. Färgskiftningar på himlen ser jag dock men det kan vara så att kameran var avstängd typ 30 minuter och inte fem minuter som de sagt.

Ja det är skumt hur hon springer åt det hållet, det håller jag med om men jag har sett honom förklara att det finns en glugg i busken där åt det hållet hon sprang men att det är staket bakom busken så det är ändå bökigt att få ut henne där tänker jag.

Hade filmen rullat 10 sekunder till skulle hunden kommit hoppandes tillbaka, varför klipper idioten filmen direkt, det finns enbart en anledning, ALLT e FEJK!
Citera
2024-07-21, 21:08
Medlem
Cirsiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Hade filmen rullat 10 sekunder till skulle hunden kommit hoppandes tillbaka, varför klipper idioten filmen direkt, det finns enbart en anledning, ALLT e FEJK!

Ja, om någon lockat till sig hunden bör den synas efter den passerat fönsterstolpen.

Finns ingen anledning att klippa bort relevanta delar av händelsen.

Osar som sagt katt, bluff och båg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in