2024-07-15, 03:54
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WykkedWitch
Till att börja med är jag medial och allmänt störd från barndomen vilket jag vänt till en fördel. På sommarjobbet för länge sedan brukade vi smita in i ett rum och köra ouija och anden i glaset varje dag.. sen eskalerade det. Nu umgås jag ofta med ett duktigt medium. Har ofta medverkat i seanser, läggningar, invokationer etc etc.
Sedan länge har jag haft tät kontakt med Erzsebet Batory vilket är hennes sökbara namn. Andemakter och olika väsen följer mig vart jag än är. Så det ä är inga ’spöken’
De s.k. "dödas andar" finns inte. Det står i Bibeln att det är en ond andevarelse som kallas Satan som lurar människor att tro att man kan få kontakt med "de dödas andar"
Satan kallas även Den store draken, och som kastades ner från himlen efter att han gjorde ett uppror mot Gud. "Och den store draken kastades ner ... han som kalla Djävul och Satan. Det är han som vilseleder hela jorden, han kastades ner till jorden ..." (Uppenbarelseboken 12: 9) Hur går han till väga?
Många religioner lär en falsk lära som går ut på att människor har en själ som fortsätter att leva i andevärlden efter att den fysiska kroppen har dött. De säger att själen är odödlig och kan inte dö. De påstår även att det är en biblisk lära.
Men faktum är att Bibeln visar att hela människan själv är en själ, och INTE att vi skulle ha en själ inom oss. När Gud skapade den första människan så heter det i Bibeln att människan BLEV en själ, inte att han fick en själ. (1 Mos 2: 7)
Även djur kallas själar i Bibeln. (1 Moseboken 1: 20, 21, 24, 30)
Enligt bibeln kan själen, d.v.s. människan dö. "Den själ som syndar kommer att dö." (Hesekiel 18: 4)
Så det är Satan som lurar människor att tro att man kan kommunicera med de dödas andar. Det kan man inte. Det är i själva verket Satan själv som spelar den döde.
Att det finns paranormala fenomen är sant, men det ät inte ofarligt att söka kontakt med andarna, för då kommer du i kontakt med Satan själv. Det kommer att leda till tråkiga följder. Låt dig inte luras. :-)
Senast redigerad av Megalit 2024-07-15 kl. 04:00.
2024-07-16, 22:10
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalit
De s.k. "dödas andar" finns inte. Det står i Bibeln att det är en ond andevarelse som kallas Satan som lurar människor att tro att man kan få kontakt med "de dödas andar"
Satan kallas även Den store draken, och som kastades ner från himlen efter att han gjorde ett uppror mot Gud. "Och den store draken kastades ner ... han som kalla Djävul och Satan. Det är han som vilseleder hela jorden, han kastades ner till jorden ..." (Uppenbarelseboken 12: 9) Hur går han till väga?
Många religioner lär en falsk lära som går ut på att människor har en själ som fortsätter att leva i andevärlden efter att den fysiska kroppen har dött. De säger att själen är odödlig och kan inte dö. De påstår även att det är en biblisk lära.
Men faktum är att Bibeln visar att hela människan själv är en själ, och INTE att vi skulle ha en själ inom oss. När Gud skapade den första människan så heter det i Bibeln att människan BLEV en själ, inte att han fick en själ. (1 Mos 2: 7)
Även djur kallas själar i Bibeln. (1 Moseboken 1: 20, 21, 24, 30)
Enligt bibeln kan själen, d.v.s. människan dö. "Den själ som syndar kommer att dö." (Hesekiel 18: 4)
Så det är Satan som lurar människor att tro att man kan kommunicera med de dödas andar. Det kan man inte. Det är i själva verket Satan själv som spelar den döde.
Att det finns paranormala fenomen är sant, men det ät inte ofarligt att söka kontakt med andarna, för då kommer du i kontakt med Satan själv. Det kommer att leda till tråkiga följder. Låt dig inte luras. :-)

Skriftlärda hör inte hemma bland vin och brödet, varför skriver du en snedvriden situationsbild som inte alls överensstämmer med verkligheten..
2024-07-17, 11:51
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Skriftlärda hör inte hemma bland vin och brödet, varför skriver du en snedvriden situationsbild som inte alls överensstämmer med verkligheten..
Jag upplever ditt svar som något flummig. Exakt VAD är det som inte stämmer med verkligheten?
2024-07-17, 12:05
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Jag upplever ditt svar som något flummig. Exakt VAD är det som inte stämmer med verkligheten?

Du sitter påstår att kontakt med ande är kontakt med satan, vad tänker du med egentligen?

Spekulerar mitt i natten men inte ens insatt kunskapsmässigt på den minsta nivå om ämnet.
2024-07-17, 13:48
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Du sitter påstår att kontakt med ande är kontakt med satan, vad tänker du med egentligen?

Spekulerar mitt i natten men inte ens insatt kunskapsmässigt på den minsta nivå om ämnet.
Läs 3 Mos 19: 31
2024-07-18, 12:17
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Läs 3 Mos 19: 31

Spelar ingen roll häromkring triumferar sanningen, håll det till verkligheten eller riskera att bli konfronterad av riktiga proffs.
2024-07-21, 14:02
Avstängd
TwoThousands avatar
Folk sitter mottaglig och redo för kommunikation med den döde som är med och påkallar vår uppmärksamhet.

Bemöter alltid varenda spöke med respekt och hänsyn när tydligt påpekar att levande har förtur här i världen.

Det är vad människor är för någonting..
Blivit irrelevant för ingen av dom har välsignats med livets krans på sitt huvud när rör sig i samhället.
Hade magen till att påstå vore en kunglighet det är straffbart att låtsas vara ett gudomligt släktträd.
Har försökt förklara för en snedvriden generation att utan den heliga ande blir inte mycket mirakel.

Om människan med djävulens märke och sataniska bestialiska ande makter med sig säger någonting.
2024-07-21, 17:03
Medlem
Jag hör röster och har försökt prata med min mormor som gick bort inte alltför länge sen och fick svar som uppģav saker relaterade till henne och vår relation, av hennes röst
2024-07-21, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av substitute
Efter att fått kontakt med min far nyligen som dog för ett år sedan,, så kanske jag kan hjälpa andra hör att få kontakt. Tror absolut inte att jag är särskilt utvald eller har någon speciell förmåga. Det verkar mer vara att somliga är mer.motyagliga av oss än andra. För mej - sent i livet. Man ska dock vers att jag levt ett hårt liv. Missbruk osv. Men kanske är det då lman behöver Gud som mest. Kanske är det då man kan få den här kontakten med andevärlden. Jag har inte bett om den, tvärtom så försöket jag rationalisera varje steg i vardagen
Men nu är det som det är. Vill ni göra ett försök att kontakta någon, anhörig, släkting eller vän som har gått bort så ska jag göra det bästa. Bra att veta från början är - relation, vilka år och vilken plats det rör sig om. Går bra att skicka PM
Kan du inte hjälpa till att lösa mordmysterier? Som att fråga Olof Palme vem som egentligen dödade honom?
2024-08-01, 00:59
Avstängd
TwoThousands avatar
Jag ska vara bredvid dig och du ska lyssna till mina ord och skriva dom här på forumet åt mig.
Du ska tala med oss döda och du ska vara i stoltheten över att bibliska profetior har slagit in.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Jag hör röster och har försökt prata med min mormor som gick bort inte alltför länge sen och fick svar som uppģav saker relaterade till henne och vår relation, av hennes röst

Bra gjort! Du behöver bara träna i massor med år tills att du blir lika bra som oss andra här på forumet!

Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Kan du inte hjälpa till att lösa mordmysterier? Som att fråga Olof Palme vem som egentligen dödade honom?

Gör sådana här saker varje månad, men att berätta om eller syssla med det kan resultera i ens eget personliga mordfall istället.
2024-08-02, 10:30
Medlem
Citat:
Jag ska vara bredvid dig och du ska lyssna till mina ord och skriva dom här på forumet åt mig.
Du ska tala med oss döda och du ska vara i stoltheten över att bibliska profetior har slagit in.

Bra gjort! Du behöver bara träna i massor med år tills att du blir lika bra som oss andra här på forumet!

Gör sådana här saker varje månad, men att berätta om eller syssla med det kan resultera i ens eget personliga mordfall istället.

Hur då?
2024-08-02, 15:32
Avstängd
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildesvinn
Hur då?

Skriv en lång fråga som förtydligar vad du menar, gör om gör rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in