Citat:
Ursprungligen postat av
WykkedWitch
Till att börja med är jag medial och allmänt störd från barndomen vilket jag vänt till en fördel. På sommarjobbet för länge sedan brukade vi smita in i ett rum och köra ouija och anden i glaset varje dag.. sen eskalerade det. Nu umgås jag ofta med ett duktigt medium. Har ofta medverkat i seanser, läggningar, invokationer etc etc.
Sedan länge har jag haft tät kontakt med Erzsebet Batory vilket är hennes sökbara namn. Andemakter och olika väsen följer mig vart jag än är. Så det ä är inga ’spöken’
De s.k. "dödas andar" finns inte. Det står i Bibeln att det är en ond andevarelse som kallas Satan som lurar människor att tro att man kan få kontakt med "de dödas andar"
Satan kallas även Den store draken, och som kastades ner från himlen efter att han gjorde ett uppror mot Gud. "Och den store draken kastades ner ... han som kalla Djävul och Satan. Det är han som vilseleder hela jorden, han kastades ner till jorden ..." (Uppenbarelseboken 12: 9) Hur går han till väga?
Många religioner lär en falsk lära som går ut på att människor har en själ som fortsätter att leva i andevärlden efter att den fysiska kroppen har dött. De säger att själen är odödlig och kan inte dö. De påstår även att det är en biblisk lära.
Men faktum är att Bibeln visar att hela människan själv är en själ, och INTE att vi skulle ha en själ inom oss. När Gud skapade den första människan så heter det i Bibeln att människan BLEV en själ, inte att han fick en själ. (1 Mos 2: 7)
Även djur kallas själar i Bibeln. (1 Moseboken 1: 20, 21, 24, 30)
Enligt bibeln kan själen, d.v.s. människan dö. "Den själ som syndar kommer att dö." (Hesekiel 18: 4)
Så det är Satan som lurar människor att tro att man kan kommunicera med de dödas andar. Det kan man inte. Det är i själva verket Satan själv som spelar den döde.
Att det finns paranormala fenomen är sant, men det ät inte ofarligt att söka kontakt med andarna, för då kommer du i kontakt med Satan själv. Det kommer att leda till tråkiga följder. Låt dig inte luras. :-)