Citat:
Ursprungligen postat av
TwoThousand
Saknar du inte dina anhöriga kan du verkligen leva livet utan dom?
Sitter mottaglig för ande världen varenda dag från morgon till kväll vet inget annat.
Man kan vänja sig med att prata dygnet runt.
Jag kan sakna dem. Alla som verkligen älskade mig, alla utom en, är döda.
Varken levande eller döda släktingar vill att man inte har något annat liv än att prata med dem dygnet runt, det är ju inget liv.
Friska släktingar vill att deras barn och anhöriga har bra liv, kul liv, har kärlek i livet, får se och uppleva spännande saker.
Min saknad av mina döda släktingar hindrar inte mig att leva livet, att fylla det med gott, göra roliga saker, att lära mig spännande saker.
Och hjälpa min stad med att se till att det finns ett 12-stegsmöte varje vecka för folk som mig, det får mig att känna att jag gör nåt bra för andra.
Meningen med livet på jorden är att leva ett meningsfullt liv på jorden, helst med och för andra, att välja livet medan man kan leva.
Jag tar i dag himmel och jord till vittnen på att jag har ställt dig inför liv och död, välsignelse och förbannelse. Du skall välja livet, så att du och dina efterkommande får leva. Du skall älska Herren, din Gud, lyssna till honom och hålla dig till honom, ty detta ger dig liv, och du får leva länge 5 Mos 30:19-20