2024-07-18, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SteamingPumpkin1
Allt verkar outdated, wikipedia är waybackmachine och folk sitter bara och trash talkar mem det finns pod och de stör genom Tor och krypterade chattar. Virustotal säger att allt är drop file och mitre attack

du har grova problem som inte är relaterat till att någon skulle avlyssna dig. se så, in på akutpsyk med dig, glöm inte påpeka att du besitter IQ lägre än 100 så att de tar dig på än mer allvar.
Citera
2024-07-18, 07:19
Medlem
Citat:
Hej

Jag har börjat bli spårad på internet och har blivit det och är alltså inte intresserad av visselblåsargrejer. Hur kan jag komma undan detta utan att bli spårad men känner inte behov av att använda VPN. Just nu verkar det fungera med chrome os och browse as guest samt formatera med usb. Men finns det ett USB operativsystem som försvinner när man drar ut usbstickan utan att vara kriminellt?
Spelar ingen roll vilka tekniska lösningar du använder.

Du är för dum för att komma undan om du gjort något kriminellt eller om någon försöker komma åt info om vad du sysslar med.

Tvivlar på att du är spårad mer än någon annan, såvida det inte är pedofili eller barnporr som är din verksamhet, och i så fall gäller det första jag skrev.
Citera
2024-07-18, 12:31
Medlem
Flatroms avatar
Du behöver tails os.

Lyssna inte på trollen här, dom är betalda av staten för att lugna dig och på så sätt få dig att släppa dina misstankar och sänka din gard.

Det sista dom vill är att du ska börja använda tails os.
Citera
2024-07-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Ja du, själv lyckades jag att koppla upp mig på Internet när jag var åtta år gammal utan att slå in användarnamn och lösenord. Fanns ju hur många olika sätt att hacka 3.11.
Idag är 3.11 så gammalt att det är som Mr. Burns i Simpsons. Tror inte de flesta virus kan ta sig in, då ett botnet redan tagit över datorn på 30 sekunder och sen blockat andra botnet.
Citera
2024-07-18, 20:52
Medlem
Citat:
Men jag bor i ett white society som fanns förr i tiden, och inte en slum där folk bajsar på gatan som de gjorde i NY. Jag behöver få stopp på windows och inte någon knarkarlösning som tar bort registret!
Om du bara vill ha något säkrare och tryggare än Windows kan du ju kika påa Secureblue. Oerhört säkert och allt sånt, samt oerhört lättanvänd.
Citera
2024-07-19, 06:58
Moderator
Amirons avatar
Håll er till topic!
Hurvida någon trollar tillhör definitivt inte topic.

//Mod
Citera
2024-07-19, 09:20
Det är något med guest mode i allafall som gör att de inte längre kan störa lika lätt under radiosändingar eller podlyssningar. Så gör man bara en recovery i chromebook med usb efter avslutat avsnitt. Tar bara två minuter och sen är man tillbaka i guest mode och de kan inte störa dig under surfandet! Bra va, eller när du är ute och handlar !

Men det kanske finns något som är bättre än att använda de hyper-kriminella och olagliga dark web nätverken för vanliga medborgare etc?
Citera
2024-07-20, 11:54
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Men finns det ett USB operativsystem som försvinner när man drar ut usbstickan utan att vara kriminellt?

Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Finns inget olagligt i att använda en usb-sticka med operativsystem och att starta upp programmen man använder från usb-stickan. Sedan slå sönder usb-stickan och använda en ny usb-sticka vid varje tillfälle man använder en dator.

Jag tänkte själv säga "elda upp stickan" men visst ovanstående är ett fullständigt svar på ts frågeställning så tråden kan stängas (helt oavsett om ts är kriminell eller ej och helt oavsett hens mentala hälsotillstånd).
Citera
2024-07-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Jag tänkte själv säga "elda upp stickan" men visst ovanstående är ett fullständigt svar på ts frågeställning så tråden kan stängas (helt oavsett om ts är kriminell eller ej och helt oavsett hens mentala hälsotillstånd).

Nu har jag inte lekt med detta pa lange, men det brukade ga att kora en USB med UBuntu, I en dator utan harddisk. Och anvanda "toram" commando for att ladda hela systemet till datorns Minne istallet for hd.

Det blir noll kvar efter omstart, och allt "sparades" pa datorns minne, sa USB'n haller ingen historia heller.
Citera
2024-07-20, 17:09
Medlem
Citat:
Hej

Jag har börjat bli spårad på internet och har blivit det och är alltså inte intresserad av visselblåsargrejer. Hur kan jag komma undan detta utan att bli spårad men känner inte behov av att använda VPN. Just nu verkar det fungera med chrome os och browse as guest samt formatera med usb. Men finns det ett USB operativsystem som försvinner när man drar ut usbstickan utan att vara kriminellt?

Det är bara att att köra valfritt LiveUSB som ofta ändå kommer med varje Linux-dist, för det är så man installerar OS nu. Gör du inte partitionen på USBn permanent kommer den bara att spara allt i RAM. Tor har flera sådana varianter på LiveOS som du kan köra.

Det är egentligen så man skall köra nu för tiden. Sedan kan du som säkerhet, om du vill, ladda din egen Mozillaprofil som är fräsch varje gång du startar Firefox.
Citera
2024-07-21, 04:38
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det är bara att att köra valfritt LiveUSB som ofta ändå kommer med varje Linux-dist, för det är så man installerar OS nu. Gör du inte partitionen på USBn permanent kommer den bara att spara allt i RAM. Tor har flera sådana varianter på LiveOS som du kan köra.

Det är egentligen så man skall köra nu för tiden. Sedan kan du som säkerhet, om du vill, ladda din egen Mozillaprofil som är fräsch varje gång du startar Firefox.

Men om man vill slippa detta och bara använda browsern som i guestmode så går det väl bra! Outdated går inte bra
Citera
2024-07-26, 17:43
Hej

Jag prövade ändra lite i DNS och valde OpenDNS och det verkar fungera bättre, nu känns det som 2004 igen! Jag kan sitta och prata framför rapport utan att någon märker någonting! YIPPIE!!!! Inställningar i google chrome och privacy and security och klicka DNS Settings och välj OpenDNS i drop down listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in