Citat:
Ursprungligen postat av
SteamingPumpkin1
Hej
Jag har börjat bli spårad på internet och har blivit det och är alltså inte intresserad av visselblåsargrejer. Hur kan jag komma undan detta utan att bli spårad men känner inte behov av att använda VPN. Just nu verkar det fungera med chrome os och browse as guest samt formatera med usb. Men finns det ett USB operativsystem som försvinner när man drar ut usbstickan utan att vara kriminellt?
Detta har säkert nämnts tidigare flera gånger i denna tråd.
Det finns ingen lag som säger att man inte får boota från USB enheter eller att man måste lagra spår, så lägg i från dig limmet och ta en kaffe.
Det absolut simplaste:
Följ instruktionerna här:
https://askubuntu.com/questions/1945...ing-unetbootin
Men generellt sätt:
i bootmenyn väljer du "Try Ubuntu" - redigera boot parametern och lägg till
toram (Se länken innan) - När skrivbordet dyker upp kan du dra ut stickan, allt körs från ramminnet.
När du är färdig kan du bryta trömmen (eller stäng ner som vanligt om du vill vara duktig)
Men det så har du alltid ett rent skrivbord och session och inget skrivs ner till disk.
Det enda som man kanske bör se över är DNS uppslag, det kanske man vill skall skötas över krypterad anslutning.
Men det enda som kan sniffas är vilka siter du besökt, men inte vilken sida på dessa siter (förutsatt att du kör över HTTPS)
Om det är något du tycker är smidigt så kan du redigera bootparametrarna på USB stickan så att den alltid har toram parametern.
Jag har alltid en usb sticka på detta sätt med mig, perfekt att nyttja när man måste dra en backup på en disk eller nollställa lokala Windows kontons lösenord.