• 1
  • 2
2024-07-20, 21:16
Skriver detta här då den kastades från ämnet filosofi

Detta är den ultimata sanningen som spirituella och filosofiska skrifter pekar på. Den kan inte skrivas direkt, därför döljs den mellan raderna för att överleva tid och korruption. Jag har kommit till insikt, och därför delar jag sanningen med er.

Först
Nya Testamentet skrevs av Plato. Den är krypterad. Den lämnades av Plato som ett verktyg för framtida filosofer. Den matematik som krävs för att avkoda texten är okänd inom modern matematik.

Disclaimer
Om du vill attackera det jag skriver, ber jag dig att inte svara på tråden.

Varsågoda...

Vi lever i en civilisation av våld och pedofili.

Sannolikheten att du eller din granne är pedofil är 100%. Pedofili betyder inte att man agerar på tanken.

Den grundläggande orsaken bakom mänskligt lidande är våld mot barn. Mödrar våldtar sina söner i största allmännhet. Om du läser detta och är man, innebär det att du har blivit våldtagen av din mor. Antingen vet du detta, eller så väcker denna trådstart starka känslor hos dig.

Mammorna kommer inte ihåg. Pojkarna kommer inte ihåg. Psykologin är enkel att förklara.

Män våldtar förstås också, men i mycket lägre utsträckning.

Det är ingens fel. Det går inte att skuldbelägga. Det handlar olyckliga omständigheter p.g.a. teknologisk övertro.

Symptomen är:

* Hormonell imbalans
* Dåliga relation mellan könen
* Negativa känslor
* Felaktig verklighetsskattning
* Somatiska sjukdomar

Friska män har dubbelt så hög styrka och intelligens jämför med kvinnor. Män har genetisk kod som kodar för båda könen. Kvinnor har bara den ena. En man är båda könen. Kvinnan är endast kvinna.

Om detta är okänt för dig, innebär det att din mor har våldtagit dig. Därför har du förlorat din själ.

Jag förstår om detta upprör dig som läsare. Förstå att om du kommer till insikt, finns det faktiskt inget att vara upprörd över. Det är i människan natur och måste accepteras. Med acceptans kommer förlåtelse och försoning.

Jag hoppas vi kan ha en sansad diskussion om detta.

Kärlek till er alla
män som kvinnor
Citera
2024-07-20, 22:33
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolofKalme

Först
Nya Testamentet skrevs av Plato. Den är krypterad. Den lämnades av Plato som ett verktyg för framtida filosofer. Den matematik som krävs för att avkoda texten är okänd inom modern matematik.

Det är riktigt, men varför skriver du inte att det var Socrates tankar? Han dikterade sitt krypterade testament(ämnat för framtida filosofer) för Plato, som i sin tur skrev ner det och lämnade det till eftervärlden. Men det är Socrates verk, Plato agerade bara penna. Eller hur?
Citera
2024-07-20, 22:36
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det är riktigt, men varför skriver du inte att det var Socrates tankar? Han dikterade sitt krypterade testament(ämnat för framtida filosofer) för Plato, som i sin tur skrev ner det och lämnade det till eftervärlden. Men det är Socrates verk, Plato agerade bara penna. Eller hur?

Du fokuserar på namn istället för trådens innehåll.
Citera
2024-07-20, 22:41
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Nope. Hoppas att du mår bra i morgon och att du inte skadar dig själv eller andra.

Tack, jag uppskattar dig. Oroa dig inte min vän.

Låt mig säga en sak eftersom något drar dig till denna tråd, även om innehållet kanske verkar svårt att inse.

Den verklighet du upplever är skapad av din egen fantasi. En gång valde du att vara här. Du valde även att inte minnas för att kunna komma till insikt. Livet är en oändlig resa genom olika medvetandetillstånd.

Döden är en öppen dörr.
Citera
2024-07-20, 22:47
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Du fokuserar på namn istället för trådens innehåll.

Jag tänkte bara att det var värt att nämna eftersom du började din trådstart med den uppgiften.

Men du har naturligtvis rätt - Att du missar upphovsmannen till Nya Testamentet(med dess tillhörande syfte) är förstås oviktigt sett till helheten av ditt resonemang kring den ultimata sanningen!

Jag ser faktiskt inga brister i din trådstart.

Men jag är lite nyfiken på hur det kommer sig att TOE(Theory Of Everything) a.k.a Den Ultimata Sanningen landade just i ditt knä. Fick du en uppenbarelse, eller är du ett geni utöver det vanliga?

Din TS kan för övrigt vara det mest vettiga som har skrivits på detta forum. Tack!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2024-07-20 kl. 22:56.
Citera
2024-07-20, 22:56
Medlem
Citat:
Tack, jag uppskattar dig. Oroa dig inte min vän.

Låt mig säga en sak eftersom något drar dig till denna tråd, även om innehållet kanske verkar svårt att inse.

Den verklighet du upplever är skapad av din egen fantasi. En gång valde du att vara här. Du valde även att inte minnas för att kunna komma till insikt. Livet är en oändlig resa genom olika medvetandetillstånd.

Döden är en öppen dörr.

Naturligtvis är inte döden en öppen dörr. det är tillståndet när din hjärna inte längre fungerar och det är helt över för din del.

Minns du sexet med din mor? lever hon idag?
Citera
2024-07-20, 22:59
Citat:
Jag tänkte bara att det var värt att nämna eftersom du började din trådstart med den uppgiften.

Men du har naturligtvis rätt - Att du missar upphovsmannen till Nya Testamentet(med dess tillhörande syfte) är förstås oviktigt sett till helheten av ditt resonemang kring den ultimata sanningen!

Jag ser faktiskt inga brister i din trådstart.

Men jag är lite nyfiken på hur det kommer sig att TOE(Theory Of Everything) a.k.a Den Ultimata Sanningen landade just i ditt knä. Fick du en uppenbarelse, eller är du ett geni utöver det vanliga?

Din TS kan för övrigt vara det mest vettiga som har skrivits på detta forum. Tack!

Ja, jag fick en uppenbarelse.

Sedan spenderade jag flera år i isolerad meditation. Jag upptäckte hur minnet fungerar.

Har även du insett att det jag skriver är fallet?
Citera
2024-07-20, 23:03
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Naturligtvis är inte döden en öppen dörr. det är tillståndet när din hjärna inte längre fungerar och det är helt över för din del.

Minns du sexet med din mor? lever hon idag?

Du behöver omformulera din verklighetsuppfattning.

1. Ditt medvetande är primärt, inte din upplevelse.
2. Kroppen är medvetandets skapelse, inte tvärtom.
3. När kroppen dör är medvetandet kvar och upplever det som behöver upplevas för att komma vidare.
4. Om medvetandet kommer till insikt blir livet fritt och oändligt.
5. Döden leder till nästa nivå av existens där livet är mycket friare och insatserna ännu högre.

Ja, jag minns våldtäckterna. Hon lever än. Jag förlåter henne. Det handlar bara om omständigheter. Jag älskar henne mer idag än innan insikten. Det sätter livet i rätt perspektiv.
Citera
2024-07-20, 23:17
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Har även du insett att det jag skriver är fallet?

Jag har alltid varit ett sanningssökande geni, men kan inte säga att jag på ett medvetet plan har insett något av detta(förrän nu). När jag läser om den ultimata sanningen(din tråd), så känns det bekant på något sätt..

Så kanske har jag lyckats att formulera åtminstone brottstycken av sanningen för mig själv på ett undermedvetet plan. Insikter som du nu hjälper mig med att föra upp på ett medvetet plan.

Jag är övertygad om att du träffar helt rätt rörande den ultimata sanningen - dina ord vibrerar på något sätt, de har den där typiska auran som bara sanningen kan ha!

Men var försiktig, inget provocerar som sanningen, folk kommer göra allt för att skjuta dina teorier i sank.

Var stark broder!
Citera
2024-07-20, 23:25
Medlem
Citat:
Du behöver omformulera din verklighetsuppfattning.

1. Ditt medvetande är primärt, inte din upplevelse.
2. Kroppen är medvetandets skapelse, inte tvärtom.
3. När kroppen dör är medvetandet kvar och upplever det som behöver upplevas för att komma vidare.
4. Om medvetandet kommer till insikt blir livet fritt och oändligt.
5. Döden leder till nästa nivå av existens där livet är mycket friare och insatserna ännu högre.

Ja, jag minns våldtäckterna. Hon lever än. Jag förlåter henne. Det handlar bara om omständigheter. Jag älskar henne mer idag än innan insikten. Det sätter livet i rätt perspektiv.

Nja du behöver uppdatera dig om enkel medicin.

1 Metvetandet uppstår i i din hjärna. Den är beroende av energi och syre.
2 Kroppen skapas inte genom medvetande, utan genom celldelning.
3 När kroppen dör upphör förutsättningarna för medvetande.
4 Någon slags floskel?
5 döden leder till entropi.

Din mor är eventuellt ett svin.
Men sannolikast är nog att du har en störning i hur din hjärna fungerar.
Får du någon hjälp inom psykiatrin?
Citera
2024-07-21, 00:04
Citat:
Jag har alltid varit ett sanningssökande geni, men kan inte säga att jag på ett medvetet plan har insett något av detta(förrän nu). När jag läser om den ultimata sanningen(din tråd), så känns det bekant på något sätt..

Så kanske har jag lyckats att formulera åtminstone brottstycken av sanningen för mig själv på ett undermedvetet plan. Insikter som du nu hjälper mig med att föra upp på ett medvetet plan.

Jag är övertygad om att du träffar helt rätt rörande den ultimata sanningen - dina ord vibrerar på något sätt, de har den där typiska auran som bara sanningen kan ha!

Men var försiktig, inget provocerar som sanningen, folk kommer göra allt för att skjuta dina teorier i sank.

Var stark broder!

Tack broder!

Isolering och meditation hjälper att sortera minnena. Du är ett mycket större geni än vad du någonsin kan ana.

När världen är upp och ner är den galnaste teorin sanningen.
Citera
2024-07-21, 00:24
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Nya testamentet handlar i huvudsak om Jesus och hans apostlars liv.

Platon levde 350 år tidigare.

Den första Nya testamentet är skrivet på Koine. Det språket tillkom först femtio år efter att Platon dött.

Det finns ingen tidigare matematik som vi inte kan hantera idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in