Citat:
Ursprungligen postat av
glajarn
Man blir även trött på människor som inte vill se verkligheten.
Tror du att det bara är Kalla Fakta som gjort filmer om fusk på verkstäder?
Att dom missar att ett batteri sitter löst kan jag absolut köpa men detta handlar inte om det utan när dom ska byta saker för flera tusen kronor som inte behöver bytas tycker jag är för jävligt.
Det finns folk som inte vet ett skit om bilar som blir lurade att byta saker som kanske är svindyra.
Tycker du det är okej?
Sen finns det självklart seriösa verkstäder och hittar man dom så är det bara till att gratulera.
Jag dömmer dom verkstäder som lurar sina kunder medvetet och du vet lika väl som jag att dom förekommer.
Sen att dom inte kollar batteriet eller lufttryck i däcken etc etc är skit saker.
Fast ni vet jag väldigt väl hur verkligheten är, jag har lång erfarenhet av hur det kan gå till på verkstäder.
Helt klart finns det verkstäder som ibland slarvar/fuskar, medvetet eller omedvetet, och det är såklart inte bra.
Men detta om att byta grejor som inte behöver bytas, är inte alltid så enkelt. Vem och vad bestämmer om det behöver bytas eller inte, vad är kriterierna och vad kan följderna bli om man väljer att inte byte, eller byta senare.
Det jag vill säga är att det kan vara svårt för olika personer att bedöma om nåt behöver bytas eller inte, om de inte har nog kunskap för det. Åsikter kan gå isär angående byte eller inte av en och samma komponent. Och vem är det då som har rätt…