2024-07-19, 17:58
Medlem
Tonyos avatar

Fick det här mailet från Viaplay. Jag ska alltså inte ens kunna använda mitt viaplay-konto när jag är bortrest? Om jag är hemma hos svärföräldrarna och vill kika så får jag åka hem.

Och de undrar varför folk väljer IPTV. Satan vad pinsamma de är.
Citera
2024-07-19, 20:14
Medlem
Samma problem.
Är ofta på resande fot eller på besök hos svärföräldrar/mina föräldrar med smnåbarnen.satans idioter,

iptv ännu en kund kommer nu..
Citera
2024-07-20, 11:00
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Fick det här mailet från Viaplay. Jag ska alltså inte ens kunna använda mitt viaplay-konto när jag är bortrest? Om jag är hemma hos svärföräldrarna och vill kika så får jag åka hem.

Netflix har i alla fall att man under en viss tid kan använda abonnemanget utanför hemmet, innan man måste koppla upp sig i hemmet igen. Just för att man ska kunna resa och änvända det. Men något sådant verkar inte Viaplay köra med.
Men måste ju gå att kolla på mobil? Lär väl bara vara TV-enheter som begränsas?

Hursomhelst är det ännu ett steg närmare graven för Viaplay. De kan köra alla anti-iptvkampanjer de vill.
Citera
2024-07-20, 16:07
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Netflix har i alla fall att man under en viss tid kan använda abonnemanget utanför hemmet, innan man måste koppla upp sig i hemmet igen. Just för att man ska kunna resa och änvända det. Men något sådant verkar inte Viaplay köra med.
Men måste ju gå att kolla på mobil? Lär väl bara vara TV-enheter som begränsas?

Hursomhelst är det ännu ett steg närmare graven för Viaplay. De kan köra alla anti-iptvkampanjer de vill.
Ja, alltså ironin i att de kör stenhårt på att pumpa ut anti-iptvreklam och samtidigt har helt orimliga priser med helt sjuka begränsningar för sina betalande kunder.
Citera
2024-07-20, 16:22
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo

Hela idén med denna typ av tjänst är att man kan titta där man är. Är det så de vill ha det är det bäst att säga upp tjänsten direkt.
Citera
2024-07-20, 16:25
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Hela idén med denna typ av tjänst är att man kan titta där man är. Är det så de vill ha det är det bäst att säga upp tjänsten direkt.
Ja, annars kan man ju lika gärna börja köra boxer igen.
Citera
2024-07-20, 17:13
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla.alba
Lite smart att bara höja för nya kunder. Då behåller man längre sitt abonnemang. Då man inte kan förnya det.
Ps alla som säger upp sitt abonnemang är hjältar. Då kommer konkursen snabbare. Och vi slipper betala nuvarande avtal till premier league. Ds

Mitt abonnemang höjdes ändå fast jag är en gammal kund. Enligt bankens transaktioner så höjde Viaplay sina avgifter i maj månad.
Citera
2024-07-20, 18:20
Medlem
Jag låste mig nyligen för viaplay i 12mån. Finns det någon juridisk utväg att avbryta detta med anledning av senaste villkoren?
Citera
2024-07-21, 12:12
Medlem
MeppoLundgrens avatar
Jag börjar uppriktigt sagt bli jäkligt less på att behöva aktivera mediaspelaren när man ska använda den för att kolla på film.

Det behövs inte i telefonen, så varför detta irriterande moment i min Chromecast? Jag är ett steg ifrån att säga upp Viaplay.
Citera
2024-07-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Mitt abonnemang höjdes ändå fast jag är en gammal kund. Enligt bankens transaktioner så höjde Viaplay sina avgifter i maj månad.

Jag band mitt abonnemang i 6mån, men fr o m augusti och framåt så blir det nya priset för mig också.
Senast redigerad av Profec 2024-07-21 kl. 23:59.
Citera
2024-07-27, 16:23
Medlem
Nu har appen slutat att fungera med 4:e generationens Google Chromecast. Installerade om och registrerade appen igen utan resultat.

Det går att casta från en pekplatta, så det är uppenbart att Viaplay har fuckat upp appen till Chromecast.
Citera
2024-07-28, 21:46
Medlem
Viaplay kontodelning

Fram tils nu har man kunnat streama samma innehåll dels i egna hushållet och på en annan enhet och adress. Fr om 20 aug kommer man bara kunna streama i sitt eget hushåll.

Saken är den att jag delar kostnaden för Viaplay premium med mina föräldrar på annan ort. De är enbart intresserade av att se Formel 1 sändningarna. Det är enda gången de använder Viaplay.

Och för min del är det till 90% endast Formel 1 jag använder Viaplay för. Ser nån enstaka film där nån gång i halvåret.

Det kommer att kosta 699:- /mån och det blir dyrt om vi inte kan dela kostnad och konto, speciellt om man som mina förädrar uteslutande ser på Formel 1.

Finns det nån väg runt detta så vi alla kan dela och ändå se?

Jag är rätt novis på nätverk och sånt men kan man använda VPN-tunnel (som jag knappt vet vad det är), eller Ip-spoofing (som jag inte vet myclet om heller) etc? Vad finns det för lösningar?

Tacksam för hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in