2024-07-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Varför står du fast vid det utan några belägg? Varför är inte den ovannämnda volymen på en ETF samma slags day trading?

Jag kan absolut presentera andra tänkbara förklaringar till dessa volymer. Bl a prismanipulation, eller exchanges som tradear mot sina kunder (vilket Binance har redan blivit påkomna med att göra). Enkelt gjort när de själva har hittat på valutan som det handlas med

Är det alltså därför du bara kan handla med FDUSD (och tidigare bl a TUSD) på Binance?

”Alla fattar” även fast ni båda blev påkomna med helt felaktiga påståenden alldeles nyss?

Snyggt försök till ett av dina vanliga härskartekniker igen.
Varför köper folk USD-stable-coins för att sedan köpa bitcoin, enligt dig?
Du har helt utan motivering uteslutit day trading. Vilken annat skäl ser du som jag inte ser?
Citera
2024-07-20, 06:33
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Varför köper folk USD-stable-coins för att sedan köpa bitcoin, enligt dig?
Du har helt utan motivering uteslutit day trading. Vilken annat skäl ser du som jag inte ser?
Jag svarade redan på din fråga:

Citat:
Jag kan absolut presentera andra tänkbara förklaringar till dessa volymer. Bl a prismanipulation, eller exchanges som tradear mot sina kunder (vilket Binance har redan blivit påkomna med att göra). Enkelt gjort när de själva har hittat på valutan som det handlas med

Föreställ dig motsvarande på riktiga börser, att de ger ut en ”valuta” som man samtidigt kan handla aktier för, men ingen utomstående vet vem det är som handlar. Som jag nämnde ovan så har Binance redan blivit ertappade med att handla mot sina egna kunder för att likvidera longs/shorts och då är det ju praktiskt att vara utgivare av sin egen valuta.

Samma sak gäller Bitfinex som är samtidigt utgivare av USDT. Intressekonflikten är helt enorm.

”Marknaden” är alltså till stor del bedräglig.

Jag har heller inte ”uteslutit daytrading” (var vänlig och läs inläggen ordentligt) men handlar du bara på t ex Binance så finns absolut inget skäl för en vanlig trader att använda en hittepå-dollar istället för riktiga dollar. Allt är ju bara databasposter i börsens interna system oavsett. Ingen blockkedja inblandad
Citera
2024-07-20, 10:41
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Jag svarade redan på din fråga:

Föreställ dig motsvarande på riktiga börser, att de ger ut en ”valuta” som man samtidigt kan handla aktier för, men ingen utomstående vet vem det är som handlar. Som jag nämnde ovan så har Binance redan blivit ertappade med att handla mot sina egna kunder för att likvidera longs/shorts och då är det ju praktiskt att vara utgivare av sin egen valuta.

Samma sak gäller Bitfinex som är samtidigt utgivare av USDT. Intressekonflikten är helt enorm.

”Marknaden” är alltså till stor del bedräglig.

Jag har heller inte ”uteslutit daytrading” (var vänlig och läs inläggen ordentligt) men handlar du bara på t ex Binance så finns absolut inget skäl för en vanlig trader att använda en hittepå-dollar istället för riktiga dollar. Allt är ju bara databasposter i börsens interna system oavsett. Ingen blockkedja inblandad

Detta börjar avvika från trådens ämne, så jag svarar här: (FB) Kan Tether orsaka en stor cryptocrash snart?
Citera
2024-07-21, 09:29
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Sådana här orosmoment slipper man när man sparar i bitcoin i stället för fonder:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1269699

Citat:
Swedbank har drabbats av it-problem.

Flera kunder kan inte se sina fondkonton eller genomföra fondordrar hos banken.

– Det är ett begränsat problem. Det är inte aktuellt för alla kunder, säger Hannes Mård, presstalesperson hos Swedbank.

Det finns ingen prognos för när problemet kan vara löst.

En nyttig påminnelse om hur prekära och helt beroende av en motpart tillgångarna på banken är.

Skulle det bli något strul med den bitcoinplånbok man använder kan man mata in sin xpub eller hela nyckeln i en annan app. Tillgångarna ligger alltid tryggt kvar på blockkedjan.
Citera
2024-07-21, 09:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Sådana här orosmoment slipper man när man sparar i bitcoin i stället för fonder:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1269699

En nyttig påminnelse om hur prekära och helt beroende av en motpart tillgångarna på banken är.

Skulle det bli något strul med den bitcoinplånbok man använder kan man mata in sin xpub eller hela nyckeln i en annan app. Tillgångarna ligger alltid tryggt kvar på blockkedjan.
Ännu ett inlägg fyllt av snömos från dig.

Fonderna och fondkontona var helt oberörda. Det var alltså gränssnittet hos Swedbank som var otillgängligt.

Vad skulle bitcoin ha med saken att göra?
Citera
2024-07-23, 20:52
Medlem
Leastons avatar
JUST IN: 🇺🇸 Kamala Harris’ staff have reached out to Mark Cuban with questions about ‘crypto’
“The feedback I’m getting… is that she will be far more open to business,” says Cuban

Mark Cuban har liksom Saylor och flera andra, varit slentrianmässigt emot Bitcoin en gång i tiden. Men som med alla andra som sedan satt sig in i Bitcoin så har han fort ändrat ställning.

Bitcoinisieringen fortskrider...
Senast redigerad av Leaston 2024-07-23 kl. 21:00.
Citera
2024-07-23, 21:01
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
JUST IN: 🇺🇸 Kamala Harris’ staff have reached out to Mark Cuban with questions about ‘crypto’
“The feedback I’m getting… is that she will be far more open to business,” says Cuban

Mark Cuban har liksom Saylor och flera andra, varit slentrianmässigt emot Bitcoin en gång i tiden. Men som med alla andra som sedan satt sig in i Bitcoin så har han fort ändrat ställning.

Bitcoinisieringen fortskrider...

Ok, det kanske blir ett helgarderat val?
Citera
2024-07-23, 21:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ok, det kanske blir ett helgarderat val?
Ja, det vore dumt av demokraterna att vara emot Bitcoin bara för att republikarnerna är för, då det inte finns några väljare att vinna på det.
Därför måste demokraterna också sätta sig in i Bitcoin och inse att det är något dom också måste omfamna snarare än att det är något att bekämpa.
Citera
2024-07-23, 21:09
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ja, det vore dumt av demokraterna att vara emot Bitcoin bara för att republikarnerna är för, då det inte finns några väljare att vinna på det.
Därför måste demokraterna också sätta sig in i Bitcoin och inse att det är något dom också måste omfamna snarare än att det är något att bekämpa.

Spelteorin är obönhörlig och bitcoiniseringen fortskrider...
Citera
2024-07-23, 21:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Citat:
Spelteorin är obönhörlig och bitcoiniseringen fortskrider...

Det är lite gulligt att ni tror att bitcoin skulle vara någon relevant valfråga. Ute i verkligheten är det exakt ingen förutom en handfull personer som ni som bryr sig överhuvudtaget om frågan i förhållande till presidentvalet.

Enkelt att kolla upp om ni letar upp en lista på valfrågor som väljarna tycker är viktiga inför valet.
Citera
2024-07-23, 21:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det är lite gulligt att ni tror att bitcoin skulle vara någon relevant valfråga. Ute i verkligheten är det exakt ingen förutom en handfull personer som ni som bryr sig överhuvudtaget om frågan i förhållande till presidentvalet.

Enkelt att kolla upp om ni letar upp en lista på valfrågor som väljarna tycker är viktiga inför valet.

Ahh, jag ser att vi kan plussa på den här klassikern, med en nya rad/era:

Citat:
För 15 år sedan var det bara nerdar som använde Bitcoin
För 9 år sedan var det bara skumrask-affärer som använde Bitcoin
För 7 år sedan vara det bara traders som använde Bitcoin
För 5 år sedan vara det bara små företag som använde Bitcoin
För 3 år sedan var det bara små länder som använder Bitcoin.
Idag är det bara en liten valfråga i USA

Blir spännande att se vad nästa milstolpe blir...
Senast redigerad av Leaston 2024-07-23 kl. 21:30.
Citera
2024-07-23, 21:29
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ahh, jag ser att vi kan plussa på den här klassikern, med en nya rad/era:

Nej, det är ingen valfråga överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in