Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Varför köper folk USD-stable-coins för att sedan köpa bitcoin, enligt dig?
Du har helt utan motivering uteslutit day trading. Vilken annat skäl ser du som jag inte ser?
Jag svarade redan på din fråga:
Citat:
Jag kan absolut presentera andra tänkbara förklaringar till dessa volymer. Bl a prismanipulation, eller exchanges som tradear mot sina kunder (vilket Binance har redan blivit påkomna med att göra). Enkelt gjort när de själva har hittat på valutan som det handlas med
Föreställ dig motsvarande på riktiga börser, att de ger ut en ”valuta” som man samtidigt kan handla aktier för, men ingen utomstående vet vem det är som handlar. Som jag nämnde ovan så har Binance redan blivit ertappade med att handla mot sina egna kunder för att likvidera longs/shorts och då är det ju praktiskt att vara utgivare av sin egen valuta.
Samma sak gäller Bitfinex som är samtidigt utgivare av USDT. Intressekonflikten är helt enorm.
”Marknaden” är alltså till stor del bedräglig.
Jag har heller inte ”uteslutit daytrading” (var vänlig och läs inläggen ordentligt) men handlar du bara på t ex Binance så finns absolut inget skäl för en vanlig trader att använda en hittepå-dollar istället för riktiga dollar. Allt är ju bara databasposter i börsens interna system oavsett. Ingen blockkedja inblandad