2024-07-19, 19:39
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det luktar lite illa om hela historien, ja. Varför var pappan så snabb på att utfästa en belöning på 50.000kr? Det är väl inte det första man gör om man tror att hunden är stulen. Man ringer väl polis och letar med andra hundar efter den försvunna jycken först? Ringer kenneln eller där hon tränades?

När man tittar på videon när Essie går ut för kvällskissen i trädgården så försvinner hon plötsligt, som uppslukad av jorden. Från ena sekunden till den andra. Som att videon vore skarvad. Vill inte tro illa om folk, men det är något märkligt med försvinnandet och med videon.

Hela historien är fuckad från början till slut. Just saying.
Citera
2024-07-19, 19:44
Medlem
xavi8222s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
även en människa med funktionsnedsättning vars enda kommunikationsmedel är att bli utåtagerande då hennes personal inte förstår henne, säger P som har kopplat in IVO och inte alls tycker att kommunen har velat ta till sig familjens erfarenheter av hur A kan bemötas.[/i]

Den "funktionsnedsatta" har nog den lägsta IQ som jag någonsin läst om i media. Släpp henne fri.

Allting kommer att lösas.
Citera
2024-07-19, 19:50
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dottern kan ha dödat eller skadat hunden, vilket man vill dölja med en fejkad kidnappningshistoria, är det osannolikt?

Att dottern inte varit snäll med hunden är sannolikt. Om allt rabalder är till för att dölja att hon skadat (tanden?) eller till och med dödat den låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig.

Troligast är att någon tyckt synd om hunden och tagit den.
Citera
2024-07-19, 19:53
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Att dottern inte varit snäll med hunden är sannolikt. Om allt rabalder är till för att dölja att hon skadat (tanden?) eller till och med dödat den låter jag vara osagt, men det skulle inte förvåna mig.

Troligast är att någon tyckt synd om hunden och tagit den.

Tror också att någon i deras närhet tyckte synd om hunden.
Citera
2024-07-19, 19:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Pappa säger egentligen inte så mycket mer än att han är förbannad att inte kommunen lyssnat på föräldrarna hur dom ska hantera A.

Kommunen skriver att personalen inte kan hantera A utbrott. Att på gruppboendet som hon bodde på hade satt upp en vägg för hon var en fara för sina grannar.
Och efter det har A mått sämre.

Källa: https://eposten.se/nyheter/enkoping/artikel/funktionsnedsatt-flicka-utslangd-fran-lss-boende-i-enkoping-/re4x91yj

Inte osannolikt att A har dödat hunden, och att pappan är en störd person som inte drar sig för att manipulera sin omgivning i eget vinstintresse.

Jag säger inte att det är så, men kan vara.
Citera
2024-07-19, 20:00
Medlem
flashmaners avatar
Ja, det finns ju en hel del frågetecken kring detta. Jag har aldrig trott på att hunden skulle ha förolyckat sig själv, t.ex. genom att trilla i poolen, och att det sen mörkats på detta vis.

Inte heller att någon annan olycka skulle skett som lett till att man vill mörka det hela så här.

Även om allt verkar osannolikt så förefaller ändå hundägarens story som den minst osannolika.

Möjligen finns en variant som jag skulle kunna tänkas överväga, som skulle kunna få hundägaren att hitta på allt detta och få det att se ut som hunden blivit stulen, och det skulle faktiskt också förklara en detalj som framkommit och som ifrågasatts i tråden.

Men ni får ursäkta, jag tänker inte berätta vad det är för variant som jag kan tänkta mig. Jag känner helt enkelt inte för att "väcka den björn som sover" med en sådan "konspirationsteori". Men vi får se, kanske någon mer slås av samma tanke och noterar att samma "pusselbit" som jag sett, passar in.
Citera
2024-07-19, 20:04
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Tror också att någon i deras närhet tyckte synd om hunden.

Kan det ha gått till så här: Dottern måste bo hemma eftersom LSS boendet inte klarar av henne. Man skaffade hunden i hopp att hon skulle bli lugnare, men dottern blir våldsam mot den och pga träningen hunden fått står den ut med vad som helst.

Detta har folk lagt märke till. Någon har förbarmat sig över hunden, tagit den därifrån. Vi får då hoppas den aldrig hittas och att flickan inte får nån ny hund.

Edit: Det är märkligt att dottern inte alls finns med i alla postningar, mediaframträdanden osv. Hon kanske inte är såpass att hon låter sig intervjuas men stillbilder? Det finns inga bilder alls på flickan, ingen riktig info om varför hon behöver en hund som tränats i tre års tid. Det är vi som får försöka pussla ihop det hela här.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2024-07-19 kl. 20:14.
Citera
2024-07-19, 20:20
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Att något är konstigt kring hela detta är uppenbart, enbart på hur pappan agerat.

Sedmera stör jag mig på alla idioter som skriver kommentarer gällande detta, alltför naiva, i de fall något kommer upp om saken i främst Enköpings gruppen men även i annat som nu fångas upp medialt i flödet nu.

Tacka fan för att flash finns så man kan inse att man inte själv är konspiratorisk kring saken.
Citera
2024-07-19, 20:23
Medlem
Okej så:

Scenario 1. Flickan har på något sätt haft ihjäl Essie (eller skadat den så illa att någon form av privat avlivning blivit aktuell?) och pappan står helt enkelt inte ut med detta/skäms/förskjuter osv och blir så desperat pga brott samt vad omgivningen ska tycka att han går ut i media och regisserar en annan historia?

Scenario 2. En insatt kidnappare som haft intentionen att skydda Essie har lyckats forsla borta henne. Pappan förstår direkt vad det handlar om, kanske tom vem (är han i själva verket med på något hörn)? Han går ut med en lösensumma som han vet att han aldrig kommer att behöva betala. Varför? För att visa sin dotter att han agerar? För andra familjemedlemmars skull? För att han tar chansen till efterlängtad uppmärksamhet och empati i större skala?

Scenario 3?
Citera
2024-07-19, 20:50
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Kan det ha gått till så här: Dottern måste bo hemma eftersom LSS boendet inte klarar av henne. Man skaffade hunden i hopp att hon skulle bli lugnare, men dottern blir våldsam mot den och pga träningen hunden fått står den ut med vad som helst.

Detta har folk lagt märke till. Någon har förbarmat sig över hunden, tagit den därifrån. Vi får då hoppas den aldrig hittas och att flickan inte får nån ny hund.

Edit: Det är märkligt att dottern inte alls finns med i alla postningar, mediaframträdanden osv. Hon kanske inte är såpass att hon låter sig intervjuas men stillbilder? Det finns inga bilder alls på flickan, ingen riktig info om varför hon behöver en hund som tränats i tre års tid. Det är vi som får försöka pussla ihop det hela här.
Hundhjälpen Assistanshundar som utbildat Essie finns med på bild med dottern. Den 23 augusti 2023 där de gratuleras till deras Assistanshundsekipage.

https://www.facebook.com/HH.assistanshundar/
Citera
2024-07-19, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Hundhjälpen Assistanshundar som utbildat Essie finns med på bild med dottern. Den 23 augusti 2023 där de gratuleras till deras Assistanshundsekipage.

https://www.facebook.com/HH.assistanshundar/

Dottern ser ju ut som hon har något syndrom (baserat på utseendet).
Citera
2024-07-19, 21:10
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Dottern ser ju ut som hon har något syndrom (baserat på utseendet).
Ja, fler bilder finns på pappans Facebook.
Senast redigerad av exoticspice 2024-07-19 kl. 21:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in