Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Nu började jag med i den här tråden att läsa Linneas version av hur Chrippa misshandlat henne och att de hade hemska gräl 10 dagar per månad. Och nu har jag lyssnat på del 1 och 2 där någon Simon läser upp de brev som han skrev när han satt i häktet. Så nu måste man tänka sig att de båda två har allvarliga fel i sina personligheter. Har de ljugit är de ju inte kloka, talar minst en av dem sanning så borde de vid det här laget ha gjort slut och aldrig mer pratat med varandra.
jag har inte klart för mig vem Anjo är, en kompis till vem? En jobbarkompis till någon eller vad? Vem är Simon?
och hur fungerar Julia som låter barnet var hos Chrippa när Linnea är där efter vad Chrippa har berättat om henne, hur hon aldrig leker med barnet, men det är ju en sak, men att hon kallar barnet för fula saker, knuffar omkull barnet och slår hennes pappa upprepade gånger.
och i de här breven C skrev i häktet så skrev han en lista på vad han skulle anmäla Linnea för, men det var bara vad L hade gjort mot honom, att han skulle anmäla henne för vad hon gjort mot hans dotter fanns inte med på listan.
Hur många personer är inblandade i allt detta? Kan någon snäll individ göra en lista på personer och hur de är inblandade? Det vore toppen.
Chrippa har ju skulder på över en och en halv miljon, men en del säger att han tjänar pengar svart. Betalar inte skatt i Sverige och inte i Spanien. Kanske han försöker få Spanien att tro att han bor i Sverige och tvärtom. Vet inte alls om han gör sånt men han verkar ju vara lite sinnesslö så. Kommentar?
Jag ska försöka förklara för dig.
Simon är en youtuber som gör lite sketcher om allt möjligt, kompis med Anjo.
Anjo är en youtuber som är nära vän med Jocke och även Rask som nämnts i tråden. Anjo gör mycket dokumentärer där han grottar ner sig lite extra i olika saker.
Jag tycker att du ska kolla på hans videos så får du mer info om vad som har skrivits fram och tillbaka mellan parterna.
Det är något som är väldigt märkligt med deras kärlek tycker jag då man borde inte vilja gå tillbaka till varandra efter allt skit som kastades ut om varandra, det spelar ingen roll vad andra säger eller lägger ut utan det handlar om de dom gjorde från första början.
Julia är i någon form i beroende ställning till chrippa, troligtvis handlar det om pengar han ger henne ofta pengar men tror det handlar om att hon hjälpt honom tvätta pengar och på så sätt har hon fått sin del av kakan.
Soc bestämde att Chrippa skulle få ha barnet så då kan Julia inte göra så mycket tyvärr.
Men nu verkar Julia ha börjat jobba, barnet går på förskolan när hon är hos henne, så jag hoppas att hon till slut inser att barnet har det bättre hos hennes och söker ensam vårdnad med tanke på att chrippa lever för fest och begår brott så är hon mer lämplig som förälder.
Hon var jäkligt förälskad i chrippa men han högg henne i ryggen rejält när han gick tillbaka till Linnea.
Många är inblandade men det beror inte bara på Jocke som många vill få det till att vara utan det handlar om vad C & L gick ut med från första början och vad dom har sagt, sen har dom fortsatt elda på själva genom youtube eller i streamen som chrippa sitter med dagligen och pratar om andra.
Han betalar inte skatt i Sverige och det säger han klart och tydligt i streamen att han aldrig kommer att göra eller betala mer till kronofogden. Spanien vet jag inget om. Men jag vet att han inte får använda swich eller liknande pga att han inte gör rätt för sig vilket han säger själv.
Rask är en person som det skrivs mycket om han är en person som analyserar vad andra säger i olika videos tex chrippa eller Anjo.
Han har många olika ämnen han pratar om.
För några år sedan slängde chrippa enormt mycket skit på Rask så det slutade med att han la ner sin kanal.
Just nu pratar Chrippa väldigt mycket om Rasks fru Therese att hon var otrogen en gång i tiden, onödigt kan jag tycka då hon inte säger ett ljud. Man kan tycka och tänka om rask men det är fel att gå på hans fru.
Oj det blev mkt men hoppas du får lite svar på dina frågor 😊