2024-07-18, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Ja. Då hon enligt uppgifter gömt den i trosorna för att sen dra till Anahit med den.

Enligt hitta min enhet som visats upp så står de bara iPhone och att den lokaliserats i Sollentuna. Mer detaljerad info finns inte kring det.
Kan lika gärna varit L mobil som kopplat upp sig, hon har en iPhone.

Vart tog den telefonen vägen sedan? Har Kräftan den eller är den fortfarande försvunnen?
Telefonen som inte har något simkort och som används som en extratelefon men som måste hållas laddas..

Jag undrar, funkar iMessage på en iPhone utan simkort?
På iPad funkar det utmärkt med att bara använda wifi nämligen vad jag vet.
Citera
2024-07-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Att folk orkar engagera sig i vad horan och idioten fortfarande sysslar med. Vem bryr sig? Anledningen till att dom fortfarande håller sig ovanför vattenytan är pga er.

Det finns engagemang kvar att gräva vidare i vissa saker.
Citera
2024-07-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Lite vad jag är inne på.

Kräftan påstår att sms som ska ha skickats av L den 29 december till både som pappa och till Jocke är raderade på iPhone mini, men att de fanns kvar i hans Apple Watch.
Rätta mig om jag har fel, men det raderas väl på alla enheter som är synkroniserade?
Dvs han har då 3 enheter som är synkade. Två mobiltelefoner i hans ägo och en ipad som det datumet är hemma hos Jullan.

Till pappan ska det ha skickats ett sms på morgonen att han vill vara med L, sen ett vid 12.32 till Jocke som Kräftan påstår inte är från honom. Utan att det ska ha skickats från L via hans nummer.
Kanalen raderades vid 9-tiden (?)
Ingenstans nämns detta i Kräftans förhör att någon skickar de här smsen från hans imessage.

Planen var väl att Kräftan bara kvällen innan skulle gå tillbaka till Jullan. Kan det ha varit så att Jullan sitter och väntar på sin prins, och svartsjuk som hon är följer hon smsen via ipaden som hon har. Men det slår slint när Kräftan helt plötsligt vänder och vill vara med L och Jullan ser detta och droppen rann över?

Jag bara spånar lite då Kräftan och L verkar ha haft fullt upp den dagen.

Jag har för mig att Anahit menade att deklarationen skulle ha gjort i det natten? Eller dagarna innan?

Under natten har jag för mig att hon sa i Anjos video.
Jag tror det är mycket som vi inte vet som har hänt mellan Julia & Chrippa.
Citera
2024-07-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao
Eller att ingen bryr sig så mkt om dessa seriefigurer längre, och då skapar de lite mystik med att ta bort varandra på instagram..

Ja så kan det vara, det har ju hänt förut om man säger så.
Citera
2024-07-18, 23:04
Medlem
Citat:
Finns en skärmdump på numret, dock bara blurrat på ett ställe där det står skicka till ditt betrodda nummer.
Han hade ju blivit utsatt för "hackningsförsök" några dagar tidigare om jag inte minns fel, och han sa även då i en video att han hade ordnat med tvåfaktorsautentisering.
Det är ju han som lagt till det i så fall.
Därför säger han väl att hon ska ge honom koden. Men kanalen är väl då redan raderad. Mystiskt nog kunde han få tillbaka sina andra sociala medier bara efter några dagar.
Hur gick det till?

Men surfplattan är en betrodd enhet och ständigt inloggad på iCloud, Apple-id och allt vad det heter. Där behövs väl bara ett par klick så kan det orsaka en väldans oreda.
Sen kan man väl ha samma BankID till ett par stycken av sina olika enheter. 2-3 stycken.

Tänkte på deklarationen där.
Den påstås ha gjorts när Kräftan sov och med ansiktsigenkänning, det krävs öppna ögon för det, så hon måste ha öppnat hans ögon med sina fingrar för att kunna logga in och stuva om i deklarationen i alla steg och fält som ska fyllas i och sen spara så att man får en kvittens.
Han hade fått och lagt sig efter en sms konversation med Jocke natten innan och det är ju då brottet ska ha begåtts.

Då är frågan vem som har deklarerat åt Chrippa för det verkar i princip omöjligt att använda lösenord: Chrippas ansikte.
Om det inte ljugs om det också förstås.
Citera
2024-07-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja så kan det vara, det har ju hänt förut om man säger så.

Ja det är ett evigt trollade från deras sida.

Jag tänkte på något Chrippa sa ang inkomster. Han sa att Linnéa drog in 10 000kr i månaden. Hon jobbar inte. Då är det ju rimligt att tro det handlar om bidrag som tex socbidrag.
Citera
2024-07-18, 23:12
Medlem
SimonSesss avatar
Har hört rykten om att Chrippa varit otrogen mot L med en kille, någon mer som hört? Han ska vara ångerfull, han var hög under tillfället och det ska varit första gången han bögat.
Citera
2024-07-18, 23:13
Medlem
Nu började jag med i den här tråden att läsa Linneas version av hur Chrippa misshandlat henne och att de hade hemska gräl 10 dagar per månad. Och nu har jag lyssnat på del 1 och 2 där någon Simon läser upp de brev som han skrev när han satt i häktet. Så nu måste man tänka sig att de båda två har allvarliga fel i sina personligheter. Har de ljugit är de ju inte kloka, talar minst en av dem sanning så borde de vid det här laget ha gjort slut och aldrig mer pratat med varandra.

jag har inte klart för mig vem Anjo är, en kompis till vem? En jobbarkompis till någon eller vad? Vem är Simon?

och hur fungerar Julia som låter barnet var hos Chrippa när Linnea är där efter vad Chrippa har berättat om henne, hur hon aldrig leker med barnet, men det är ju en sak, men att hon kallar barnet för fula saker, knuffar omkull barnet och slår hennes pappa upprepade gånger.

och i de här breven C skrev i häktet så skrev han en lista på vad han skulle anmäla Linnea för, men det var bara vad L hade gjort mot honom, att han skulle anmäla henne för vad hon gjort mot hans dotter fanns inte med på listan.

Hur många personer är inblandade i allt detta? Kan någon snäll individ göra en lista på personer och hur de är inblandade? Det vore toppen.

Chrippa har ju skulder på över en och en halv miljon, men en del säger att han tjänar pengar svart. Betalar inte skatt i Sverige och inte i Spanien. Kanske han försöker få Spanien att tro att han bor i Sverige och tvärtom. Vet inte alls om han gör sånt men han verkar ju vara lite sinnesslö så. Kommentar?
Citera
2024-07-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Under natten har jag för mig att hon sa i Anjos video.
Jag tror det är mycket som vi inte vet som har hänt mellan Julia & Chrippa.

Jag har också för mig det.

Det är många saker som inte riktigt går ihop.
Kikade igenom inspelningen som Ls syster hade. Kräftan och co försökte få det till att det ska vara en dator smäller ihop.
Inte en chans, det är klart och tydligt en örfil som tilldelas L.
Barnet ska ha vistats i lägenheten vid denna tidpunkt.
Ls syrra ville inte ta tillbaka någon anmälan gällande detta.

Reagerade även över ett klipp där L är märkbart ledsen och uppgiven och gråter inne i sovrummet och filmar ett trasigt armband.
Hennes berättelse till just denna händelse var att han vridit om hennes arm så att armbandet gick sönder. Tror också att hon berättade att han släpat henne till dörren.

Hans dåliga skådespel i sin video är anmärkningsvärd när han ska bortförklara hur det skulle gått till. Saken är den att barnets röst är med i inspelningen och även där har vistats i lägenheten vid ännu ett tillfälle.
Med tanke på deras planlösning i den lägenheten så är det fullt möjligt att till exempel barnet får titta på tv/surfplatta medan L får smörj.
Barnet kan jag tänka mig är väl van vid det här laget att höra både bråk, skrik och när farsan switchar om rösten till en mer obehaglig ton.
Barnets vistas i flera inspelningar i närheten där det är Kräftan som låter som ett jävla psykfall.

Så det där med barnfridsbrott är ju intressant.
Det finns ett vittne som varit på plats och till och med spelat in en örfil och barnet är i samma hem.

Sen det där med deklarationen blir jag inte klok på.
Citera
2024-07-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Då är frågan vem som har deklarerat åt Chrippa för det verkar i princip omöjligt att använda lösenord: Chrippas ansikte.
Om det inte ljugs om det också förstås.

Kräftan visade ju upp den för Anjo för att visa vad det var hon påståtts ha deklarerat, och sen tog Anjo upp det med Anahit efter att hon berättat att L skulle ha gjort det här. Anjo visar henne det Kräftan skickade. Men man ser inte så tydligt, utan man ser att det är för året 2023.
Finns en annan skärmdump som Kräftan skickat till Anjo på messenger på den där deklarationen.
Där står datumet och klockslag för kvittensen.
Där blir jag fundersam.
Citera
2024-07-19, 00:01
Medlem
Citat:
Kräftan visade ju upp den för Anjo för att visa vad det var hon påståtts ha deklarerat, och sen tog Anjo upp det med Anahit efter att hon berättat att L skulle ha gjort det här. Anjo visar henne det Kräftan skickade. Men man ser inte så tydligt, utan man ser att det är för året 2023.
Finns en annan skärmdump som Kräftan skickat till Anjo på messenger på den där deklarationen.
Där står datumet och klockslag för kvittensen.
Där blir jag fundersam.

Jag försöker leta i minnet. Jag har för mig att Anjo skickat det till Chrippa som kallade Linnéa för något som bara Chrippas huvud kan få fram när han blev förvånad. Sen var det någon här i tråden som sa att det var fake och att det var något papper från försäkringskassan men vid närmare granskning var det 100 procent från skatteverket.
Citera
2024-07-19, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Någon som besitter på FUP / dom för Chrippa ?
Ser att han är förekommande i två olika FUP på KF:
https://www.krimfup.se/search/tomas-christofer-berg

Dömdes han för misshandel på Linnea som har nu är tillsammans med igen ?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, har är dömd för ett ringa narkotikabrott och ett brott mot folkbokföringslagen.
Jaha!
Doping och skit ? Han är ju riktig knarkare så inte konstigt att han är dömd för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in