Citat:
Ursprungligen postat av
Sturuf
Ja för när jag läste Linneas vittnesmål till polisen kändes det väldigt trovärdigt. Jag vet ingenting om henne så jag kan inte lägga in i det hela hur hon är som person. Hon kändes som en misshandlad kvinna som inte kan ta sig ur det och är förälskad.
Han däremot visar ju sin personlighet, jag tänkte först att han sa sanningen i de här breven men sen så kände jag att han är inte en sån person som skulle stanna hos en tjej som gav honom en örfil. Och absolut inte ett 50-tal örfilar heller. Han är för aggressiv och är väldigt ego. Tror inte han skulle ta det. Han verkar inte heller ha några problem med att ljuga om saker och ting heller.
Jag tror att han visste kan ha börjat skriva lite anteckningar på galonmadrassen, t.ex att han missade nyår som var det absolut värsta minnet därifrån.
Sen resterande tror jag är ihopfabricerat med hjälp av Jullan i syfte att svartmåla och smutskasta L så mycket det går.
Det är därför han inte kan hålla koll på vad han säger.
Han tog inte upp överhuvudtaget i hans förhör att hans YT var raderad eller att hans telefon var borta och han och L var de enda som befann sig i lägenheten.
Allt det missade han märkligt nog när han skulle redogöra för vad som hände den 29 december. Det var en utlösande faktor att kanalen försvann. Men han tar enbart upp att han skulle gå tillbaka till sitt ex.
Dock finns en del maskade rader som vi inte vet vad som står där.
Han är duktig på lovebombing och vända och vrida på saker för att rikta bort blickarna från sig själv. Han har kommit undan med det i hela sitt liv eftersom många i hans omgivning tassar på tå och krattar marken framför honom så fort han hamnar i knipa.