2024-07-19, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja det ska ju varit så det har gått till. Linnéa sa väl något till Anahit också om detta.

Om nu allt skulle vara påhittat, vari ligger vinsten?
Om Linnéa sagt detta till Anahit. Anjo berättar för Chrippa. Chrippa loggar in på skatteverket och ser mästerverket Linnéa har, enligt egen utsago, gjort. Sen blir det blåmussla av det.

Vad vinner alla här på att hitta på detta?
Hur har det gått till?

Och varifrån får Linnéa 10 000 kr i månaden?

Om det är socbidrag hon får så förstår jag varför Chrippa inte kan vara skriven på samma adress.

Hon jobbar ju inte. Chrippa vill ju ha henne för sig själv.

Då återstår väl bidrag, svartjobb eller lögn. Hon kan ju förstås få dessa pengar av Chrippa men då drar ju inte hon in pengarna som han sa.

Hur gick det hos barnmorskan tro?

Mycket som ska ha hänt där den 29 december.

Hon har väl ingen i inkomst. Skulle väl vara a-kassa, men det är tveksamt.
Hon har själv uppgett att han inte vill att hon ska jobba och att han sabbar varje jobbmöjlighet.
Han kör samma fasoner med henne som med Jullan. Den här besattheten har har är obehaglig. Verkar vara ett ohärligt karaktärsdrag han har sedan ung att blir sjukligt besatt av damer.
Creepy snubbe. Speciellt när man lyssnar igen alla inspelningar ett par gånger. Det kryper i kroppen på en när hans tonläge ändras från att vara gapiga till att sänka rösten till en manipulativ psykopat.
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-19 kl. 08:03.
Citera
2024-07-19, 10:36
Medlem
Citat:
Och varifrån får Linnéa 10 000 kr i månaden?
Från Chrippa skulle jag tro. Tidigare fick hon 30 000kr/månad av honom enligt honom själv, men det har då sänkts till 10 000kr/månad.
Citera
2024-07-19, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Jag sprider inga lögner, jag återberättar och ifrågasätter det som kommit ur Kräftans mun och den fd kompisens.
Det verkar vara problematiskt för vissa att information som Chrippa/Linnea/Julia etc spridit tas upp igen. Helt plötsligt är det påhittade Flashback-lögner fast allt kommer ifrån dessa tre ursprungligen.
Citera
2024-07-19, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Det verkar vara problematiskt för vissa att information som Chrippa/Linnea/Julia etc spridit tas upp igen. Helt plötsligt är det påhittade Flashback-lögner fast allt kommer ifrån dessa tre ursprungligen.

Det är återkommande att det är känsligt att lyfta fram i ljuset igen.
Och då blir det extra intressant att diskutera, spåna och gräva vidare.

Man vill väl inte att en potentiell kvinnoboxare går lös eller ges andrum att sprida lögner och lura följare och andra i sin omgivning att tro att offret är den faktiska boven.
Så tills dess att frågetecken finns kvar och folk vill sopa det under mattan, så är det definitivt något som lurar.

Jag menar, det är väl ändå mycket intressant att snubben självmant satte sig i en video och kom på de mest bisarra lögnerna.
Innan det så hetsade han till max för att videon skulle ut i det offentliga så han fick minsann smutskasta sitt ex.
Ren njutning för honom.
Han är sämst skådespelare så alla krokodiltårar och förklaringar håller inte.
Citera
2024-07-19, 11:31
Medlem
När jag läser de senaste inläggen här så undrar jag om ni anser att det Chrippa skrev i häktet om hur Linnea misshandlar honom är ren och skär lögn ifrån honom?
Citera
2024-07-19, 11:37
Medlem
Citat:
Det är återkommande att det är känsligt att lyfta fram i ljuset igen.
Och då blir det extra intressant att diskutera, spåna och gräva vidare.

Man vill väl inte att en potentiell kvinnoboxare går lös eller ges andrum att sprida lögner och lura följare och andra i sin omgivning att tro att offret är den faktiska boven.
Så tills dess att frågetecken finns kvar och folk vill sopa det under mattan, så är det definitivt något som lurar.

Jag menar, det är väl ändå mycket intressant att snubben självmant satte sig i en video och kom på de mest bisarra lögnerna.
Innan det så hetsade han till max för att videon skulle ut i det offentliga så han fick minsann smutskasta sitt ex.
Ren njutning för honom.
Han är sämst skådespelare så alla krokodiltårar och förklaringar håller inte.

Var det i samma video han sa något om att hon inte skulle vara i närheten av barn överhuvudtaget?
Citera
2024-07-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
När jag läser de senaste inläggen här så undrar jag om ni anser att det Chrippa skrev i häktet om hur Linnea misshandlar honom är ren och skär lögn ifrån honom?

Jag kan bara svara för mig själv och jag tror att det är väldigt kryddat. Med hänvisning till hans hämndbegär, besatthet, manipulativa och lögnaktiga sida.
Citera
2024-07-19, 11:44
Medlem
Citat:
Jag kan bara svara för mig själv och jag tror att det är väldigt kryddat. Med hänvisning till hans hämndbegär, besatthet, manipulativa och lögnaktiga sida.

Ja för när jag läste Linneas vittnesmål till polisen kändes det väldigt trovärdigt. Jag vet ingenting om henne så jag kan inte lägga in i det hela hur hon är som person. Hon kändes som en misshandlad kvinna som inte kan ta sig ur det och är förälskad.
Han däremot visar ju sin personlighet, jag tänkte först att han sa sanningen i de här breven men sen så kände jag att han är inte en sån person som skulle stanna hos en tjej som gav honom en örfil. Och absolut inte ett 50-tal örfilar heller. Han är för aggressiv och är väldigt ego. Tror inte han skulle ta det. Han verkar inte heller ha några problem med att ljuga om saker och ting heller.
Citera
2024-07-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Var det i samma video han sa något om att hon inte skulle vara i närheten av barn överhuvudtaget?

Precis, det är den videon.
Det var i den videon han sa att L skulle ha påstått att han tände på sitt barn och har varit med sitt barn.
Tror till och med att just den delen är Introt till videon. "Tänkte ni på att det låg en madrass på golvet..."

När man sett den videon ett par gånger blir man mer och mer förvånad över varför den där snubben inte sitter inlåst på psykhem med slängd nyckel.

Lyssna även på inspelningen som Ls lillasyster gjorde medan Kräftan gapar åt L. Lyssna vad och hur han säger saker, och även på det där ljudet som han försöker få det till att det skulle vara hans dator för 50tkr som smälls igen.
I mina öron låter det som en örfil och inget annat.
Citera
2024-07-19, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Ja för när jag läste Linneas vittnesmål till polisen kändes det väldigt trovärdigt. Jag vet ingenting om henne så jag kan inte lägga in i det hela hur hon är som person. Hon kändes som en misshandlad kvinna som inte kan ta sig ur det och är förälskad.
Han däremot visar ju sin personlighet, jag tänkte först att han sa sanningen i de här breven men sen så kände jag att han är inte en sån person som skulle stanna hos en tjej som gav honom en örfil. Och absolut inte ett 50-tal örfilar heller. Han är för aggressiv och är väldigt ego. Tror inte han skulle ta det. Han verkar inte heller ha några problem med att ljuga om saker och ting heller.

Jag tror att han visste kan ha börjat skriva lite anteckningar på galonmadrassen, t.ex att han missade nyår som var det absolut värsta minnet därifrån.
Sen resterande tror jag är ihopfabricerat med hjälp av Jullan i syfte att svartmåla och smutskasta L så mycket det går.
Det är därför han inte kan hålla koll på vad han säger.

Han tog inte upp överhuvudtaget i hans förhör att hans YT var raderad eller att hans telefon var borta och han och L var de enda som befann sig i lägenheten.
Allt det missade han märkligt nog när han skulle redogöra för vad som hände den 29 december. Det var en utlösande faktor att kanalen försvann. Men han tar enbart upp att han skulle gå tillbaka till sitt ex.

Dock finns en del maskade rader som vi inte vet vad som står där.

Han är duktig på lovebombing och vända och vrida på saker för att rikta bort blickarna från sig själv. Han har kommit undan med det i hela sitt liv eftersom många i hans omgivning tassar på tå och krattar marken framför honom så fort han hamnar i knipa.
Senast redigerad av VilaVila 2024-07-19 kl. 12:11.
Citera
2024-07-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ja det är ett evigt trollade från deras sida.

Jag tänkte på något Chrippa sa ang inkomster. Han sa att Linnéa drog in 10 000kr i månaden. Hon jobbar inte. Då är det ju rimligt att tro det handlar om bidrag som tex socbidrag.

Kanske det är A-kassa? Men då behöver man väl vara aktivt sökande på jobb för att få det. Känns ju sjukt om hon ska få bidrag av att inte göra något.
Citera
2024-07-19, 12:14
Medlem
Citat:
Jag har också för mig det.

Det är många saker som inte riktigt går ihop.
Kikade igenom inspelningen som Ls syster hade. Kräftan och co försökte få det till att det ska vara en dator smäller ihop.
Inte en chans, det är klart och tydligt en örfil som tilldelas L.
Barnet ska ha vistats i lägenheten vid denna tidpunkt.
Ls syrra ville inte ta tillbaka någon anmälan gällande detta.

Reagerade även över ett klipp där L är märkbart ledsen och uppgiven och gråter inne i sovrummet och filmar ett trasigt armband.
Hennes berättelse till just denna händelse var att han vridit om hennes arm så att armbandet gick sönder. Tror också att hon berättade att han släpat henne till dörren.

Hans dåliga skådespel i sin video är anmärkningsvärd när han ska bortförklara hur det skulle gått till. Saken är den att barnets röst är med i inspelningen och även där har vistats i lägenheten vid ännu ett tillfälle.
Med tanke på deras planlösning i den lägenheten så är det fullt möjligt att till exempel barnet får titta på tv/surfplatta medan L får smörj.
Barnet kan jag tänka mig är väl van vid det här laget att höra både bråk, skrik och när farsan switchar om rösten till en mer obehaglig ton.
Barnets vistas i flera inspelningar i närheten där det är Kräftan som låter som ett jävla psykfall.

Så det där med barnfridsbrott är ju intressant.
Det finns ett vittne som varit på plats och till och med spelat in en örfil och barnet är i samma hem.

Sen det där med deklarationen blir jag inte klok på.

Alltså det är klart att de hände saker för man hör ju hur arg Chrippa är i linneas filmer, och att barnet fanns med får mig att vilja spy, det är en sån sak som soc skulle behöva se och även polisen. Klart det blir en vana för barnet han skrek ju sådär på Julia också 😢
Om man läser fupen så är ju mycket maskat men man kan ju tyda mellan raderna att hon berättar om våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in