2024-07-18, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
https://postimg.cc/0z5X2rTP

Chrippa har det gött på Ultra.
Samma beppehatt i tre år..har han håravfall pga AAS?
Citera
2024-07-18, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hon blev kallad till förhör först i december och sen i januari/februari. Men det finns också fler personer som blivit förhörda och det är inte bara offentliga personer.
Detta är 100% fake news som du inte kan ha fått ta del av bevis för, eftersom det är ren och skär lögn.

Vem har lurat i dig att sprida den desinformationen?

Låt oss följa lögnen tillbaka till lögnaren istället för vartåt lögnaren pekar.
Citera
2024-07-18, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Detta är 100% fake news som du inte kan ha fått ta del av bevis för, eftersom det är ren och skär lögn.

Nädu, det är inte alls en lögn. Varför skulle en random användare veta allt i Chrippafallet? Det faller ju på sin orimlighet. Det sker nog väldigt mycket som du inte vet om.
Citera
2024-07-18, 11:48
Medlem
Citat:

Men snälla du det blir inte fake News för att du vill att det ska vara så.
Julia har varit på förhör och lika så flera andra.
Citera
2024-07-18, 14:35
Medlem
Några saker som jag funderar över och försöker pussla ihop.

När uppenbarade sig den blåa iPhone mini igen som Kräftan påstod att L skulle ha tagit?
Anahit säger sig ha sett den i Ls ägo, men hennes vittnesmål är det si och så med.

Ingenstans i någons förhör nämns det att en telefon ska ha försvunnit och startar igång ett bråk.
Det bråket ska vad jag förstått det som startat fär vid 9-10 tiden på morgonen den 29 december.
L har redogjort i sitt förhör och i en video vad som hände av det hon då kunde berätta under pågående utredning.
Kräftan då? Har han redogjort någonstans vad som hände den morgonen fram tills polisen kom?

Vad var det som sas om den där deklarationen som Ls påstås ska ha gjort medan Kräftan sov, när skulle det ha skett? Natten mellan 28-29 december?
Citera
2024-07-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Några saker som jag funderar över och försöker pussla ihop.

När uppenbarade sig den blåa iPhone mini igen som Kräftan påstod att L skulle ha tagit?
Anahit säger sig ha sett den i Ls ägo, men hennes vittnesmål är det si och så med.

Ingenstans i någons förhör nämns det att en telefon ska ha försvunnit och startar igång ett bråk.
Det bråket ska vad jag förstått det som startat fär vid 9-10 tiden på morgonen den 29 december.
L har redogjort i sitt förhör och i en video vad som hände av det hon då kunde berätta under pågående utredning.
Kräftan då? Har han redogjort någonstans vad som hände den morgonen fram tills polisen kom?

Vad var det som sas om den där deklarationen som Ls påstås ska ha gjort medan Kräftan sov, när skulle det ha skett? Natten mellan 28-29 december?

Ja just det. Deklarationen hon skulle ha gjort genom att låsa upp telefonen med ansiktsinkänning på en sovande Chrippa.

Det kanske är så att han gjorde det själv i något drogrus?
Citera
2024-07-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Ja just det. Deklarationen hon skulle ha gjort genom att låsa upp telefonen med ansiktsinkänning på en sovande Chrippa.

Det kanske är så att han gjorde det själv i något drogrus?

Det blev väldigt tyst om den av någon anledning.
Jag försöker få ihop den där dagen som inte riktigt går ihop.
Med tanke på att han satt och knappade på datorn från där 9-10 tiden och ända fram till polisen kom så ska de båda ha hunnit prata med deras anhöriga i telefon och bråkat med varandra.
L skickar vid 13.07 till sin kompis från din Apple Watch. Att det är bråk och att han har tagit hennes mobil.

Vid 13.30-tiden skickar Kräftan meddelande till Jocke (?) om att L skulle hitta på att han våldtagit henne, låst in henne, misshandlat henne.
Kort därefter blir han gripen.

Kräftan om händelsen:
Jag hade bokat en resa till Barcelona, så jag sa till henne att resan inte blir av på grund av att
jag ville lämna relationen. Hon blev upprörd och började då skrika. Det var det som hände.
Någonstans där ringe hon polisen.
Det är det enda jag kan berätta. Jag ville lämna relationen och hon gillade inte läget. Jag hade
skrivit ett SMS till min storebror 10 min innan polisen kom att hon skulle göra allting för att
jag skulle förlora allt då jag ville lämna relationen.

En fullspäckad dag den 29 december utifrån deras egna berättelser.
Citera
2024-07-18, 17:32
Medlem
Citat:
Dom som har hjälpt honom har inte gått ut publikt med det, det förstår du nog. Omvärlden har inte fått ta del av det.

Börjar bli tröttsamt att höra människor citera Böi som om det är tomt mellan öronen. Joakim har bara försökt stjälpa. Inte hjälpa på något sätt alls. När det gick åt helvete för Joakim och han själv blev kallad som misstänkt för brott försöker han istället bearbeta Chrippa igen. Chrippa är för snäll för sitt eget bästa mot Joakim, för Joakim kommer att svika honom igen. Vänta bara och se vad han får sina hundar Anjo och Rask att göra.

Man måste ge Jocke att han har skaffat sig lydiga hundar.

Ett, två, tre och snart så kommer allt skyllas på Julia. Det är Jockes plan. Julia ska framstå som anstiftare till alla brott. Julia som i helhet är ett svagt och lättpåverkat offer ska nu bli offerlamm. Snart kommer också flera användare här börja skriva att allt egentligen borde skyllas på Julia. Sanna mina ord.

Och varför skulle inte Jullan kunna ha ett större roll i det hela?
Jag menar hon är den svartsjuka ex-flickvännen som blev dumpad av en Blondie när hon hade förhoppningar att hon skulle få Kräftan tillbaka och de skulle vara en familj igen.

Du tror inte att svartsjuka kan ha en roll i det hela? Jag menar L har ju själv sagt att Jullan inte slutar höra av sig till dem (ej ordagrant)

Det skickades ett inte så trevligt sms vid ett tillfälle från Jullans telefonnummer till Ls syrra och Jullan förstod helt plötsligt ingenting. Jullan är nyligen dömd för dataintrång.
Jullan hade tillgång till surfplattan med samtliga konversationer etc eftersom den var inloggad på iCloud så kunde hon vara behjälplig med att fota av och skicka vidare.
Verkar vara återkommande att Jullan dyker upp så fort det sker märkliga saker i meddelanden.
Jullan hade även kontakter gällande Kingdom Centre och kunde glatt dela med sig av all information. Det var ju en tjej som brukar hänga på Jullans Tiktoks som var en av kontakterna.

Jag spånar lite.
Kan det ha varit så att svartsjukan tog över och planen var att ge sig fan på att L ska se dålig ut så att Kräftan kommer tillbaka?
Citera
2024-07-18, 17:41
Medlem
Är det flera som ser att Chrippa inte följer Linnea på instagram? Dom verkar ha tagit bort varandra men det har ju hänt förr.
Citera
2024-07-18, 18:01
Medlem
Citat:
Är det flera som ser att Chrippa inte följer Linnea på instagram? Dom verkar ha tagit bort varandra men det har ju hänt förr.
Ja. Det är förhoppningsvis slut nu.
Citera
2024-07-18, 18:05
Medlem
BlickKakaos avatar
Citat:

Herr fjant kanske har boxats igen på sin lilla slagpåse!?

Det kanske därför det är så tyst...och skönt.

Han skrävlade om att huset kostade honom 50 pix denna resa, i ett annat andetag nämnde fjanten 8 pix per natt. Men de stannade inte 5 nätter?

Fjanten är så extremt instabil och lättskrämd så han har nog mött någon som fick honom att ta svansen och dra hem..
Citera
2024-07-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlickKakao
Herr fjant kanske har boxats igen på sin lilla slagpåse!?

Det kanske därför det är så tyst...och skönt.

Han skrävlade om att huset kostade honom 50 pix denna resa, i ett annat andetag nämnde fjanten 8 pix per natt. Men de stannade inte 5 nätter?

Fjanten är så extremt instabil och lättskrämd så han har nog mött någon som fick honom att ta svansen och dra hem..

Han sa att han var tvungen att åka hem och jobba för han kunde inte streama därifrån.
Men man vet aldrig med honom vad som är sanning och inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in