2024-07-19, 10:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
I så fall verkligen det rätta virket för presidentskapet, om han på en sekund kan gå från tillståndet "fan, jag är skjuten" till "nu ska vi dra nytta av detta".

ja .. Han ville ta på sig skorna innan de stack.
Citera
2024-07-19, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det finns en hel del obesvarade frågor kring attentatet i Pennsylvania - en av dem är t ex, blev han verkligen träffad av en kula eller bara av glassplitter från teleprompterns skärm? - men att han skulle ha haft en plunta teaterblod färdigt mere på golvet i talarstlen tror jag inte på.

Han har blod tillgängligt från örat

Titta som ansiktet ser ut.han har jämna blodlinjer.
Citera
2024-07-19, 11:02
Moderator
Lapapps avatar
Trump smörjde in blod på ansiktet för att förstärka bilden som ett offer? infogad i Den stora samlingstråden om Donald Trump

/Mod
Citera
2024-07-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Han har blod tillgängligt från örat

Titta som ansiktet ser ut.han har jämna blodlinjer.
Tänker du dig att Tommy Crooks över huvud taget inte var inblandad och inte avlossade några skott? Jag är öppen för möjligheten att det kanske inte var hans skott som träffade Trump eller talarstolen, men om han var en "ren lockfågel" som visste att han inte skulle komma att avfyra några dödande skott mot Trump så verkar det ju egendomligt att han skulle ha gått med på det - han bör ju ha insett att han hade en smällfet chans att själv bli dödad om han ligger på ett tak, skjuter och är inblandad i ett attentatsscenario mot Trump... (att ligga exponerad på det sättet på ett tak omgiven av mängder med poliser och S.S-agenter ger inte många rimliga flyktvägar)
Citera
2024-07-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Hade jag varit amerikan hade jag röstat på Trump. Väldigt många tänker som jag.
Accurat. Det är konstigt att Flashback som funnits i över 30 år fortfarande frekventeras till största delen av folk på vänsterkanten.
Citera
2024-07-19, 11:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Accurat. Det är konstigt att Flashback som funnits i över 30 år fortfarande frekventeras till största delen av folk på vänsterkanten.
Jag tror att det i huvudsak beror på att svensken till största delen befinner sig på vänsterkanten. Nästan hundra år av sossestyre tvättas inte bort på en generation.
Citera
2024-07-19, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Det skiljer sig nog en hel del mellan de olika delarna av forumet. Generellt sett tycker jag det finns massor från "hö-hö-hö-högern" på FB (och en hel del rena rasister), inte minst på politikforumen, men just på USA-forumet är det väl typ fifty-fifty.
Citera
2024-07-19, 11:24
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Tänker du dig att Tommy Crooks över huvud taget inte var inblandad och inte avlossade några skott? Jag är öppen för möjligheten att det kanske inte var hans skott som träffade Trump eller talarstolen, men om han var en "ren lockfågel" som visste att han inte skulle komma att avfyra några dödande skott mot Trump så verkar det ju egendomligt att han skulle ha gått med på det - han bör ju ha insett att han hade en smällfet chans att själv bli dödad om han ligger på ett tak, skjuter och är inblandad i ett attentatsscenario mot Trump... (att ligga exponerad på det sättet på ett tak omgiven av mängder med poliser och S.S-agenter ger inte många rimliga flyktvägar)

Vilket oerhört rörigt inlägg. Du har inte den minsta aning om vad du pratar om.

Vänsterns förståelse för brottsutredningar och polisiära samt säkerhetsmässiga saker är oftast obefintlig vilket ovanstående citat visar i den mån det går att hitta en konsekvent röd tråd.

Ingen ifrågasätter att skotten kom från Crooks. Det finns nämligen hundratals vittnen om inte tusentals på plats som vidhåller detta. Att det skulle vara glassplitter och inte en kula som träffade Trump finns det inte heller någon trovärdigt som talar för. Du har både skadans art och riktning från skytten som helt faller på plats som styrker att det var en kula. Detta handlar bara om skademinimering från vänstern och att ta ned händelsen och förringa att Trump överlevde ett mordförsök.

Inte bara överlevde utan skapade förmodligen det mest ikoniska ögonblick i Amerikansk politisk historia. Odödliga bilder, ikoniska bilder, historiska bilder.

Inget ni kan göra för att ändra på detta. Det är bara tugga i sig och gå vidare.
Citera
2024-07-19, 11:29
Avslutad
Citat:

Han är skjuten och utnyttjar situationen. Det är vad jag skriver.
Citera
2024-07-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vilket oerhört rörigt inlägg. Du har inte den minsta aning om vad du pratar om.

Vänsterns förståelse för brottsutredningar och polisiära samt säkerhetsmässiga saker är oftast obefintlig vilket ovanstående citat visar i den mån det går att hitta en konsekvent röd tråd.

Ingen ifrågasätter att skotten kom från Crooks. Det finns nämligen hundratals vittnen om inte tusentals på plats som vidhåller detta. Att det skulle vara glassplitter och inte en kula som träffade Trump finns det inte heller någon trovärdigt som talar för. Du har både skadans art och riktning från skytten som helt faller på plats som styrker att det var en kula. Detta handlar bara om skademinimering från vänstern och att ta ned händelsen och förringa att Trump överlevde ett mordförsök.

Inte bara överlevde utan skapade förmodligen det mest ikoniska ögonblick i Amerikansk politisk historia. Odödliga bilder, ikoniska bilder, historiska bilder.

Inget ni kan göra för att ändra på detta. Det är bara tugga i sig och gå vidare.
Nej, du är inte tilfrågad din koleriska virrpanna, och jag ställde frågorna till den andre just för att få höra litet mer om i vilken mån han såg det hela som en false flag-operation. Det finns f ö en hel del diskussion på nätet de senaste dagarna om frågan vem/vilka som sköt och hur,

Ditt yrande om den helige och ikoniske Trump är totalt ointressant.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-07-19 kl. 11:38.
Citera
2024-07-19, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Han är skjuten och utnyttjar situationen. Det är vad jag skriver.
Okay, jag uppfattade ditt tidigare inlägg här som att du antydde att han hade haft någon sorts extra liten blodpåse redo att utlösas just vid örat,i princip som vid en filminspelning. Right, det var inte det du menade.

(FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump

Senast redigerad av HepCat-X 2024-07-19 kl. 11:53.
Citera
2024-07-19, 11:46
Avslutad
Citat:
Okay, jag uppfattade ditt tidigare inlägg här som att du antydde att han hade haft någon sorts extra liten blodpåse redo att utlösas just vid örat,i princip som vid en filminspelning. Right, det var inte det du menade.

Jag skrev smörjde in blod och det är blod tillgängligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in