2024-07-19, 05:55
Medlem
JustTrollings avatar
We shall build an Iron Dome over our country... Not send to other countries... it's America first. We shall cure Alzheimer disease... We shall get a cure for cancer.
Citera
2024-07-19, 06:11
Medlem
Inget fel på Trumps stamina.
Citera
2024-07-19, 09:02
Avslutad
Trump smörjde in blod på ansiktet för att förstärka bilden som ett offer?

Jag är fullkomligt övertygad om att narcisstsvullot gjorde detta och sen reste sig upp från podiet efter skjutningen

Det är verkligt Stockholmssyndrom som råder i USA nu och reportrar tycker på allvar synd om en man som hade vice presidenten Pence mordhotad i en häxjakt, och visade NOLL empati mot en kille som var lojal mot honom även när det blåste jävligt illa med skandalvideo.

Är det bara jag som äcklas hur opinionen i USA svängt mot en sociopat?
Senast redigerad av Capcom. 2024-07-19 kl. 09:06.
Citera
2024-07-19, 09:05
Medlem
frozens avatar
Jag är inget fan av varken Trump eller Biden men en sak jag reflekterar över är hur media gång på gång verkar tro att världen går under om Trump kommer till makten.

Jag vill minnas att det var samma hets förra gången Trump skulle ställa upp i presidentvalet. Vad jag vet så gick inte världen under utan Trump fick väl igenom en rad drastiska åtgärder för att stärka den amerikanska ekonomin framförallt.

Varför denna domedagshets?
Citera
2024-07-19, 09:19
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Jag är inget fan av varken Trump eller Biden men en sak jag reflekterar över är hur media gång på gång verkar tro att världen går under om Trump kommer till makten.

Jag vill minnas att det var samma hets förra gången Trump skulle ställa upp i presidentvalet. Vad jag vet så gick inte världen under utan Trump fick väl igenom en rad drastiska åtgärder för att stärka den amerikanska ekonomin framförallt.

Varför denna domedagshets?

Jag håller med till viss grad. Hetsen beror nog mycket på ett ev. bristande stöd till Ukraina och Nato vilket skulle kunna ge Putin fritt spelrum att härja vidare i Suwalkikorridoren och sedan Baltikum. Därefter övriga forna öststater.

Men hur det blir med den saken vet vi ju inte riktigt. Dock är det ju en reell risk, därv hetsen. DT förstår inte riktigt de fruktansvärda implikationer vi kan få av att försöka prata med Putin. Det går inte för vad Putin säger är en sak och vad han gör något annat.
Citera
2024-07-19, 09:19
Medlem
StudiumValors avatar
Opinionen har svängt?
Fler vill ha honom som president?
Nä han smörjde inte in sig för att förstärka offerbilden verkar det som när man ser filmsekvenserna.
------
Hoppas han förlorar valet mot......?
.
Citera
2024-07-19, 09:25
Medlem
Det finns en hel del obesvarade frågor kring attentatet i Pennsylvania - en av dem är t ex, blev han verkligen träffad av en kula eller bara av glassplitter från teleprompterns skärm? - men att han skulle ha haft en plunta teaterblod färdigt mere på golvet i talarstlen tror jag inte på.
Citera
2024-07-19, 09:36
Medlem
SpontanEjakulations avatar
TS förefaller förlorad i vänsterns onda sagor av illvilja.

TS, vänd dig bort från hatets irrvägar. Kristna ber för dig.

Upplysning: Stockhomssyndrom, av Norrmalmstorgsdramat år 1973, är att solidarisera sig med en gisslantagare / förövare / gärningsman. Den företeelsen, speglar på intet sätt Mainstream Media som skyr BO över allt annat.
Citera
2024-07-19, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Jag är fullkomligt övertygad om att narcisstsvullot gjorde detta och sen reste sig upp från podiet efter skjutningen

Det är verkligt Stockholmssyndrom som råder i USA nu och reportrar tycker på allvar synd om en man som hade vice presidenten Pence mordhotad i en häxjakt, och visade NOLL empati mot en kille som var lojal mot honom även när det blåste jävligt illa med skandalvideo.

Är det bara jag som äcklas hur opinionen i USA svängt mot en sociopat?
Hade jag varit amerikan hade jag röstat på Trump. Väldigt många tänker som jag.
Citera
2024-07-19, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Opinionen har svängt?
Fler vill ha honom som president?
Nä han smörjde inte in sig för att förstärka offerbilden verkar det som när man ser filmsekvenserna.
------
Hoppas han förlorar valet mot......?
.

Inställningen mot honom har mjuknat. De tycker synd om honom. Finns ingenting att tycka synd om. Han har dragit ner ett respekterat ämbete i gyttjan.

Med det sagt är det underhållande när Biden gör honom sällskap i deras första debatt för tre år sedan
Citera
2024-07-19, 10:03
Bannlyst
Citat:

I så fall verkligen det rätta virket för presidentskapet, om han på en sekund kan gå från tillståndet "fan, jag är skjuten" till "nu ska vi dra nytta av detta".
Citera
2024-07-19, 10:16
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Inställningen mot honom har mjuknat. De tycker synd om honom. Finns ingenting att tycka synd om. Han har dragit ner ett respekterat ämbete i gyttjan.

Med det sagt är det underhållande när Biden gör honom sällskap i deras första debatt för tre år sedan

Trump-hatare är hjärnskadade.

Är det inte Trump-hatare/democrats i USA som har "dragit ner ett respekterat ämbete i gyttjan?" De visade ju noll respekt, och attackerade honom som sjuka rabies-djur i alla fyra åren. Tror du det ökade respekten för en president att de skriver om honom som "demoniska sopor" i fyra år, i praktiken varje dag?

Media och andra Trumphatare "drog ner ett respekterat ämbete i gyttjan," och det var de som stod för allt detta polariserande och splittrande också. Det var de som varken respekterade president-embetet eller demokratin och demokratiska val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in