2024-07-18, 19:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Någon som vet på rak arm vilken adress PK bodde på när morden begicks?

Getterumstigen 22.
Citera
2024-07-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Getterumstigen 22.

Tack.
Är inte det adressen som hans mamma blev mördad på?
Flyttade han dit sen?
Citera
2024-07-19, 06:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Tack.
Är inte det adressen som hans mamma blev mördad på?
Flyttade han dit sen?

Nej, PK:s föräldrahem (där mamman blev mördad) låg i Mellby på Byxelkroksvägen 6. Det huset brann ju ner och resterna är bortfraktade. Inget nytt hus har uppförts där. Det är bara den gamla macken längs vägen kvar.

PK byggde huset på Getterumsstigen 1991. Där har mamman aldrig bott.
Citera
2024-07-19, 10:00
Medlem
Citat:
Nej, PK:s föräldrahem (där mamman blev mördad) låg i Mellby på Byxelkroksvägen 6. Det huset brann ju ner och resterna är bortfraktade. Inget nytt hus har uppförts där. Det är bara den gamla macken längs vägen kvar.

PK byggde huset på Getterumsstigen 1991. Där har mamman aldrig bott.

Okej tack!
Det var en tidning som skrev fel isåfall.

Vet du mer exakt var mammans hus stod om man står vid macken?

Finns det fungerande länkar till FUP?
Citera
2024-07-19, 10:03
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Okej tack!

Vsg, 30 Dagars länk:
https://easyupload.io/saqe4x
Citera
2024-07-19, 10:15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Okej tack!

Här har du en skärmdump där jag klöddat in huset. Man kan skönja gången från huset ut mot vägen. Den går precis nedanför macken.

https://easyupload.io/5ebuuv

Jag har FUP men på en dator jag är tillbaka vid om en månad.
Citera
2024-07-20, 08:07
Medlem
Citat:
Här har du en skärmdump där jag klöddat in huset. Man kan skönja gången från huset ut mot vägen. Den går precis nedanför macken.

https://easyupload.io/5ebuuv

Jag har FUP men på en dator jag är tillbaka vid om en månad.

Tusen tack!
Citera
2024-07-20, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Vsg, 30 Dagars länk:
https://easyupload.io/saqe4x

Grymt.
Tack!
Citera
2024-07-20, 10:35
Medlem
Citat:
Grymt.
Tack!

Ha nu en god läsning! Notera hur Pierre glatt babblar på om nonsensgrejer men så fort det blir allvar blir han mer tystlåten.

Pierre Karlsson är en av landets värsta seriemördare alla tider. Fullständigt empatilös egocentrisk jävel. Fem till åtta mord är han skyldig till. Och till det lite bränder för att dölja inbrott och stölder. Att han gick fri från dubbelmordet på mamma och hennes sambo berodde sannolikt på lite dåligt polisarbete.

Å andra sidan var det blodfläcken på bössan som fällde honom. Utan den hade han kanske klarat sig ur det dubbelmordet också.

Jag var på senaste rättegången och det var patetiskt att se denna fege usling neka till allt. Åklagaren var skicklig och domaren ställde direkt avslöjande frågor till Pierre. Att han till slut grät en skvätt jvar nog mest på grund av självömkan.

Hoppas nu inte att han trivs i fängelset. Någon som har en aning om det?

Många av hans medsittare är nog muslimer och jag kan tänka mig att han har lite svårt för dessa "utlänningar".

Må han ha ett helvete! Kanske inse vad fan han har åstadkommit.
Citera
2024-09-12, 11:28
Medlem
tempeZZts avatar
För de som är intresserade av det här fallet och även (FB) Mord och brand i Byxelkrok, Öland 31 aug 2006 kan det nämnas att det för ett år sedan kom ut en bok som tar upp fallen med en annan infallsvinkel.

Det är dokumentär med en blandning av vardagsberättelser från området ända från innan PK:s födelse, några kapitel om "hur det kan ha gått till" samt rena FUP-citat.

Boken heter Blåeld och författare är Elisabeth Öhman.

Finns även som ljudbok från februari i år. Inläsare Anna Godenius.

Det är en mycket intressant läsning/lyssning där allt knyts ihop som en historia.
Citera
2024-09-12, 18:19
Medlem
FatherMartins avatar
Citat:
För de som är intresserade av det här fallet och även (FB) Mord och brand i Byxelkrok, Öland 31 aug 2006 kan det nämnas att det för ett år sedan kom ut en bok som tar upp fallen med en annan infallsvinkel.

Det är dokumentär med en blandning av vardagsberättelser från området ända från innan PK:s födelse, några kapitel om "hur det kan ha gått till" samt rena FUP-citat.

Boken heter Blåeld och författare är Elisabeth Öhman.

Finns även som ljudbok från februari i år. Inläsare Anna Godenius.

Det är en mycket intressant läsning/lyssning där allt knyts ihop som en historia.

Lyssnat på denna, samt Sigrid Edsenius "Öland brinner". Båda riktigt bra, rekommenderas starkt om man vill fördjupa sig i både 2006 och 2012 och allt kring.

Jag själv har fördjupat mig på ett nästan slaviskt sätt senaste året då jag ursprungligen kommer från norra Öland, men inte bor kvar. Tragiskt för alla inblandande.
Citera
2024-09-13, 20:31
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherMartin
Lyssnat på denna, samt Sigrid Edsenius "Öland brinner". Båda riktigt bra, rekommenderas starkt om man vill fördjupa sig i både 2006 och 2012 och allt kring.

Jag själv har fördjupat mig på ett nästan slaviskt sätt senaste året då jag ursprungligen kommer från norra Öland, men inte bor kvar. Tragiskt för alla inblandande.

Jo, Sigrids bok läste jag när den kom för åtta år sedan. Den är bra som sagt.

En intressant sak med Blåeld är att det är rätt ingående runt PK:s födsel. Dels att han inte är född Karlsson och dels att han kanske aldrig ens skulle ha hetat det då det ett par gånger tas upp ryktet om att det egentligen är Valle som är PK:s pappa och inte Valter. Det förklaras även varför det kan ha varit så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in