Citat:
Ursprungligen postat av
dr.donut
Skulle du kunna PM:a texten du skickade?
Vore väldigt tacksam om du kunde göra det.
Ska nämligen börja söka jobb igen och tidigare så har jag kommit vidare och skulle fått flera jobb men alltid slutat med ett nej pga belastningsregister som de hittat på lexbase och verifiera. Jag har levt ett skötsamt liv senaste 15+ år och mitt belastningsregister är borta från myndigheter för längesedan.
Har du fler tips så kom gärna med det. Jag skulle även vilja stämma alla dessa sidor om det finns någon möjlighet för det. Då tänker jag både i sverige men även EU. Jag har dålig koll på hur sånt görs och kan även tänka mig betala pengar till advokat eller någon form av jurist för att ta ärendet vidare.
Jag vill att de i framtiden ska få smaka på sin egen medicin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inspirit81
Jag använde hans mail som en mall men skrev om det lite så det skulle passa mig personligen. Ska jag vara ärlig vet jag inte exakt hur lång tid det tog, men det gick hyffsat fort då jag skickade mailet ungefär när han postade sitt inlägg i tråden. De meddelar ju inte heller så de enda som mailat tillbaka hittills är verifiera som meddelar de inte tar bort mig än iaf

Han skrev i ett tidigare inlägg att han använde sig av denna användares text och mall från IMY, sen gjorde han den personlig för sig själv.
Hej!
Jag vill härmed utöva min rätt till radering med stöd av artikel 17 i dataskyddsförordningen.
[Dina Personuppgifter du vill få raderade]
Då er publicering helt i onödan påverkar mitt jobbsökande och det jag är dömd för inte kan betraktas som en angelägenhet för en arbetsgivare att känna till så ansöker jag om fullständig borttagning. Jag lever ett till 100% laglydigt liv, sköter min ekonomi, hyra, har fast arbete och anser att ni begränsar mitt liv, frihet, kränker min integritet. Jag är inte kriminell och har aldrig varit och kommer aldrig bli. Vänligen respektera min ansökan.
· Brottsmålsdomar
· Eventuella bötesdomar
· Förundersökning
· Alla uppgifter ni har som syns hos köpande kunder.
Jag ser fram emot ert svar på min begäran om radering så snart som möjligt, senast inom en månad.
Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.
Med vänliga hälsningar
[Namn]