2024-07-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elektrikerproffset
Hej. Vill passa på att tacka GDPRwarrior och alla andra som driver på detta.
Fick mig själv borttagen från Mrkoll genom att maila dem IMYs mall (lite omskriven av mig). Dom var snabba och raderade inom 24h.
Lexbase och Verifiera svarade bara med att de har utgivningsbevis och kommer inte radera, har därför skickat en anmälan till IMY emot dem.
Krimfup har jag mailat flertalet gånger utan att de har svarat och även anmält till IMY. Överväger att stämma Krimfup om de inte raderat mig inom min tidsram jag satt i mina mail.
Ni som blivit raderade från Krimfup och Lexbase var erat belastningsregister redan gallrat hos polisen? Tänker eftersom de inte raderar mig.
Begick ett mängdbrott för ca 2.5 år sedan.

Fick du bort hela din profil från Mrkoll eller togs bara domen bort?
Citera
2024-07-18, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Fick du bort hela din profil från Mrkoll eller togs bara domen bort?

Hela profilen 😊
Citera
2024-07-18, 19:29
Medlem
capitalswes avatar
Citat:
Hela profilen 😊

Birthday
Upplysning
Ratsit
Lexbase

Har du lyckats bli borttagen helt ifrån dessa sidor?
Citera
2024-07-18, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capitalswe
Birthday
Upplysning
Ratsit
Lexbase

Har du lyckats bli borttagen helt ifrån dessa sidor?

Har enbart provat på mrkoll, lexbase och krimfup.

Mrkoll är de ända som raderat.
Citera
2024-07-19, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Va!? Menar du att en sådan sak förlänger hela din gallringstid? Så om du levt ett bra liv i 9 år och sedan åker du på böter för en smutsig skylt ja då är det 10 nya år du har kvar stämpeln!?
Det är så belastningsregistret fungerar. Ett brott gallras om det har gått 5/10 år om inga nya brott begås under den tiden. Så ja, om du fick en villkorlig dom för 9 år sedan och i år begår ett bötesbrott gallras inte den villkorliga domen förrän löptiden för bötesbrottet rinner ut om 5 år. Så den villkorliga domen skulle då ligga kvar i totalt 14 år.

EDIT: Eller stryk det. Jag har tydligen missförstått. Penningsböter förlänger inte gallringstiderna för tidigare brott.
Senast redigerad av Friskeman 2024-07-19 kl. 00:45.
Citera
2024-07-19, 08:15
Medlem
GDPRWarriors avatar
Är det någon som kan ta fram Justitiedepartementets och Arbetsmarknadsdepartementets svar på hemställan från IMY? Det är otroligt att vi inte har en enda journalist som ställer frågor om detta till Johan Pehrson och Gunnar Strömmer, trots att hemställan tar upp många viktiga frågor. Varför undviker media att granska detta?
Citera
2024-07-20, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Är det någon som kan ta fram Justitiedepartementets och Arbetsmarknadsdepartementets svar på hemställan från IMY? Det är otroligt att vi inte har en enda journalist som ställer frågor om detta till Johan Pehrson och Gunnar Strömmer, trots att hemställan tar upp många viktiga frågor. Varför undviker media att granska detta?

Har begärt ut svaren!
Citera
2024-07-20, 09:50
Medlem
Citat:
Har enbart provat på mrkoll, lexbase och krimfup.

Mrkoll är de ända som raderat.

Hur kontaktade du Mrkoll? Via Mail eller via deras kontaktformulär på deras hemsida?
Kan du skriva mailen du skickade till om det nu var mail du använde, hittar den inte
Citera
2024-07-20, 09:57
Medlem
Citat:
Hela profilen 😊

Skulle du kunna PM:a texten du skrev?
Vore otroligt tacksam om du kunde göra det för dessa svin har gjort livet riktigt surt för mig även fast jag levt ett skötsamt liv och studerat senaste 15 åren.

Vore kul om vi kunde göra livet surt för dessa damer och herrar som är inblandade och profiterar från dessa sidor.

Tänk alla människor som fått sina liv sabbade av dessa psykopater. Då menar jag inte bara föredetta kriminella som försöker leva ett skötsamt liv utan vanliga människor som tjänar bra som råkat ut för utpressning och inte får hjälp av polis.
Citera
2024-07-20, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Oavsett om man har avslutat sina studier eller levt ett skötsamt liv, verkar det som att riksdagen och regeringen inte vill ge människor med en prick i belastningsregistret en chans att komma på fötter igen. Beslutet innebär att de som har brutit mot lagen inte ska få möjlighet att försörja sig och bidra till samhället genom att betala skatt. Detta påverkar alla lika, oavsett deras tidigare prestationer eller uppförande. Jag kan förstå varför vissa människor då väljer att ansluta sig till gäng och leva på kriminalitet som en heltidssysselsättning för att försörja sig.

Sen klagar man på kriminaliteten som ökar i samhället och gängen som rekryterar, hur dum får man vara egentligen?

Jag skulle nog med säkerhet säga att det är Riksdagen och Regeringen som skapar medvetet denna våld spiral som härjar landet, de är ansvariga för nya brottsoffer tillkommer.

Det är helt sjukt och jag håller helt med dig! Det är precis såhär jag tänker också och fått uppleva!
Min blir straffad efter att ha avtjänat sitt straff.

Vet du om det i framtiden kommer gå att stämma dessa sidor?
Dem har sabbat så jävla många chanser för mig och det är enbart för att de inte gallrar som myndigheter gör. Har både gått miste om jobb och blivit av med jobb pga dessa äckelsidor och då har min dom inte haft något öht med jobbet jag haft att göra.

Skulle du förresten kunna PM:a mig vad du skrev för att ta bort dig på dessa sidor. Vore väldigt tacksam för det!
Senast redigerad av dr.donut 2024-07-20 kl. 10:13.
Citera
2024-07-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Nej behövde faktiskt inte det, det är endast verifiera som jag har varit tvungen hota med IMY och stämning samt informerat dem om jag kommer nog vara framgångsrik emot dem i ett sådant fall pgr av bla tidigare domar osv

Skulle du kunna PM:a texten du skickade?
Vore väldigt tacksam om du kunde göra det.
Ska nämligen börja söka jobb igen och tidigare så har jag kommit vidare och skulle fått flera jobb men alltid slutat med ett nej pga belastningsregister som de hittat på lexbase och verifiera. Jag har levt ett skötsamt liv senaste 15+ år och mitt belastningsregister är borta från myndigheter för längesedan.

Har du fler tips så kom gärna med det. Jag skulle även vilja stämma alla dessa sidor om det finns någon möjlighet för det. Då tänker jag både i sverige men även EU. Jag har dålig koll på hur sånt görs och kan även tänka mig betala pengar till advokat eller någon form av jurist för att ta ärendet vidare.

Jag vill att de i framtiden ska få smaka på sin egen medicin.
Citera
2024-07-20, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.donut
Skulle du kunna PM:a texten du skickade?
Vore väldigt tacksam om du kunde göra det.
Ska nämligen börja söka jobb igen och tidigare så har jag kommit vidare och skulle fått flera jobb men alltid slutat med ett nej pga belastningsregister som de hittat på lexbase och verifiera. Jag har levt ett skötsamt liv senaste 15+ år och mitt belastningsregister är borta från myndigheter för längesedan.

Har du fler tips så kom gärna med det. Jag skulle även vilja stämma alla dessa sidor om det finns någon möjlighet för det. Då tänker jag både i sverige men även EU. Jag har dålig koll på hur sånt görs och kan även tänka mig betala pengar till advokat eller någon form av jurist för att ta ärendet vidare.

Jag vill att de i framtiden ska få smaka på sin egen medicin.

Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Jag använde hans mail som en mall men skrev om det lite så det skulle passa mig personligen. Ska jag vara ärlig vet jag inte exakt hur lång tid det tog, men det gick hyffsat fort då jag skickade mailet ungefär när han postade sitt inlägg i tråden. De meddelar ju inte heller så de enda som mailat tillbaka hittills är verifiera som meddelar de inte tar bort mig än iaf

Han skrev i ett tidigare inlägg att han använde sig av denna användares text och mall från IMY, sen gjorde han den personlig för sig själv.

Hej!

Jag vill härmed utöva min rätt till radering med stöd av artikel 17 i dataskyddsförordningen.
[Dina Personuppgifter du vill få raderade]

Då er publicering helt i onödan påverkar mitt jobbsökande och det jag är dömd för inte kan betraktas som en angelägenhet för en arbetsgivare att känna till så ansöker jag om fullständig borttagning. Jag lever ett till 100% laglydigt liv, sköter min ekonomi, hyra, har fast arbete och anser att ni begränsar mitt liv, frihet, kränker min integritet. Jag är inte kriminell och har aldrig varit och kommer aldrig bli. Vänligen respektera min ansökan.

· Brottsmålsdomar
· Eventuella bötesdomar
· Förundersökning
· Alla uppgifter ni har som syns hos köpande kunder.

Jag ser fram emot ert svar på min begäran om radering så snart som möjligt, senast inom en månad.

Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar
[Namn]
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-07-20 kl. 10:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in