2024-07-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Det är egentligen hela samhället som hävdar du är livsstilskriminell för du begått ett brott, vet inte hur många gånger jag bråkat med tex frivården om jag inte är kriminell, men de i sin tur hävdar jag är det för jag begått ett enstakabrott.

Fast det här är ju exakt det fenomen jag talat om tidigare i tråden.

Du å ena sidan klagar på att du förekommer, sedan i andra trådar framkommer det att du beställer hem olagliga varor och fortsätter som vanligt. Du är ju livsstilskriminell och stöttar olaglig verksamhet.

Du vill endast bli borttagen och fortsätta din livsstil som vanligt, du vill ju inte göra rätt för dig alls.

Vill man sona för sina misstag och leva laglydigt men kan inte skaffa jobb p.g.a dessa skitsidor är det en sak. Du vill ju fortsätta leka rövare.
Citera
2024-07-15, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Okej märkligt. En vän till mig begärde borttagning från Google förra tisdagen och blev borttagen efter 3-4 dagar.
Är du säker att du gör på rätt sätt? Skriver tydligt giltigt skäl osv?
Annars har ju Google under de senaste dagarna sett över sina rutiner.. vi får hoppas att så inte är fallet.

Jag återkommer när jag vet hur de har gått för mina senaste begäranden.
Anmäler du här: https://support.google.com/websearch/contact/content_removal_form ?
Isåfall vart finns alternativet att skriva skäl? Kanske är på helt fel sida... Men om jag följer det som står här: https://support.google.com/websearch/answer/12719076?hl=en
kommer jag ingenstans då "Results about you" sidan inte finns för mig.
Citera
2024-07-15, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Giltigt skäl? Det måste ju vara helt irrelevant?

Nej.
Jag har testat att skriva ett tydligt skäl till borttagningen samt ett utan något skäl alls och när jag inte angav ett skäl till borttagningen så togs det aldrig bort och fick aldrig heller något svar från dom medan när jag skriver tydligt skäl så har det alltid tagits bort.
Det finns en rubrik där man ska skriva ”orsak till borttagning”. Det var det jag menade
Citera
2024-07-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wittey22
Anmäler du här: https://support.google.com/websearch/contact/content_removal_form ?
Isåfall vart finns alternativet att skriva skäl? Kanske är på helt fel sida... Men om jag följer det som står här: https://support.google.com/websearch/answer/12719076?hl=en

Det finns en rubrik där man ska skriva ”orsak till borttagning”. Det var det jag menade.

Jag har använt denna länk
https://support.google.com/legal/answer/3110420?sjid=8474466556471163876-EU
Senast redigerad av Arkitektkompisen 2024-07-15 kl. 18:49.
Citera
2024-07-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wittey22

På denna tråd, sista inlägget i tråden finns en förklaring till hur du går tillväga för att få bort dig från Google sökresultat.

Citat:
(FB) Lexbase har jag ett case ?
Citera
2024-07-15, 18:53
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Fan vad bra! Ska också skriva!!
Skrev du samma text Jonnystorm till krimfup i hänvisningen till att bli borttagen?

Hur lång tid tog det tills du var borttagen på krimfups hemsida från din begäran?
Jag använde hans mail som en mall men skrev om det lite så det skulle passa mig personligen. Ska jag vara ärlig vet jag inte exakt hur lång tid det tog, men det gick hyffsat fort då jag skickade mailet ungefär när han postade sitt inlägg i tråden. De meddelar ju inte heller så de enda som mailat tillbaka hittills är verifiera som meddelar de inte tar bort mig än iaf
Citera
2024-07-15, 19:00
Medlem
Citat:
Jag använde hans mail som en mall men skrev om det lite så det skulle passa mig personligen. Ska jag vara ärlig vet jag inte exakt hur lång tid det tog, men det gick hyffsat fort då jag skickade mailet ungefär när han postade sitt inlägg i tråden. De meddelar ju inte heller så de enda som mailat tillbaka hittills är verifiera som meddelar de inte tar bort mig än iaf

Nämnde du något om stämning eller struntade du i det?
Citera
2024-07-15, 19:16
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-snabb
Nu såg jag att det var fixat men i alla fall. Min tanke var att antingen agerar IMY eller inte.

Om IMY agerar så driver de målet mot Google, där de kan få mycket höga viten. IMY har makt och de ska bara se till att använda den.

Om de inte agerar och du har ett beslut så när detta överklagas kan en domstol säga till IMY att de ska agera eller ompröva sitt beslut.

Ett problem tidigare har varit att i Lexbasefallen har de inte ansett sig kunna driva målet. Men som jag har förstått det så avvisas inte dessa målen längre? Man borde kanske kolla upp hur de agerar och hur lång tid det kan ta för dem i Lexbase och liknande fall.
Men att lämna in själva stämningsansökan till en domstol är alltså sista steget man tar? Jag kommer givetvis när de sker om de sker fråga, hur lång tid detta får ta, som du säger måste finnas tidsgränser som med allt annat.
Citera
2024-07-15, 19:44
Medlem
Hoppas det dödar alla dessa horungesidor. Vet att mammas pojkar-svennar älskar att kunna gotta sig i andras misär och bygga onödiga jävla hinder, så låt skiten förgås i eld och lågor.

Bara goody-goodies (tvi på er) som aldrig ens snackat med en snut som förespråkar vansinnet. Fan är poängen med straff om man kontinuerligt ska straffas i 5 år för att man dömts för någon skitsak. 10 år om man suttit inne...

Nej, bort med övervakningssamhället, och bort med kuksugar-Lexbase/Mrkoll/alla andra kloner.
Citera
2024-07-15, 19:47
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Kan glatt meddela jag blivit borttagen ifrån krimfup.se, igenom den metoden du du gjorde. Dock så meddelade de aldrig om det utan gjorde det bara, Verifiera blev precis som med dig de hänvisade till sitt utgivningsbevis. Jag svarade ju genast på det och informerade om hur läget ser ut för dem inom närmaste tiden och sa även jag skulle lämna ärendet till IMY, och sedan använda alla underlag för stämma dem. När jag skickat mailet fick jag autosvar där stod det svar kan dröja vi har väldigt mycket göra just nu Något säger mig de har fått lite förfrågningar ta hand om
Så dina brott är då gallrade eller?
För är det inte det så har du lyckats bra alltså!
Citera
2024-07-15, 19:48
Medlem
Citat:
Men att lämna in själva stämningsansökan till en domstol är alltså sista steget man tar? Jag kommer givetvis när de sker om de sker fråga, hur lång tid detta får ta, som du säger måste finnas tidsgränser som med allt annat.

Ja, när man begär borttagning hos någon typ Google, Lexbase, Krimfup etc har de 30 dagar på sig.
IMY har betydligt längre tid på sig om de agerar. Men IMY ska hålla dig informerad om hur det framskrider.

Det går faktiskt att klaga direkt till kommissionen med om man önskar. Lite svårt att hitta länken dock.

https://commission.europa.eu/about-european-commission/contact/problems-and-complaints/complaints-about-breaches-eu-law-member-states/how-make-complaint-eu-level_sv

Här kan man klaga på att Sverige inte följer EU-direktiven
Kanske dags att fler fyller i ett klagomål?
Citera
2024-07-15, 19:50
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megapolarbear
Hoppas det dödar alla dessa horungesidor. Vet att mammas pojkar-svennar älskar att kunna gotta sig i andras misär och bygga onödiga jävla hinder, så låt skiten förgås i eld och lågor.

Bara goody-goodies (tvi på er) som aldrig ens snackat med en snut som förespråkar vansinnet. Fan är poängen med straff om man kontinuerligt ska straffas i 5 år för att man dömts för någon skitsak. 10 år om man suttit inne...

Nej, bort med övervakningssamhället, och bort med kuksugar-Lexbase/Mrkoll/alla andra kloner.
Ja det är lite kontraproduktivt om man säger så.
Regeringen säger man inte vill ha folkdomstolar! Men dom gör inte ett dugg för att motverka dom direkt heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in