Citat:
Ursprungligen postat av
megapolarbear
Nej, det kan jag inte påstå. Har mellan kriminalitet och korta, tillfälliga anställningar på olika ställen mest driftat runt bland olika lågstatusyrken. Nu lägger jag tak, men det tar som sagt slut i augusti, och då är man där med a-kassa och skit igen. Får delvis skylla mig själv som inte tagit en examen, men oavsett det så hade jag besparats längre perioder som arbetslös om det inte var för Lexbase m.fl. liknande sidor. Så råttorna bakom dessa får gärna trilla i trappan och bryta en arm eller sådär, vad mig anbelangar.
Oavsett om man har avslutat sina studier eller levt ett skötsamt liv, verkar det som att riksdagen och regeringen inte vill ge människor med en prick i belastningsregistret en chans att komma på fötter igen. Beslutet innebär att de som har brutit mot lagen inte ska få möjlighet att försörja sig och bidra till samhället genom att betala skatt. Detta påverkar alla lika, oavsett deras tidigare prestationer eller uppförande. Jag kan förstå varför vissa människor då väljer att ansluta sig till gäng och leva på kriminalitet som en heltidssysselsättning för att försörja sig.
Sen klagar man på kriminaliteten som ökar i samhället och gängen som rekryterar, hur dum får man vara egentligen?
Jag skulle nog med säkerhet säga att det är Riksdagen och Regeringen som skapar medvetet denna våld spiral som härjar landet, de är ansvariga för nya brottsoffer tillkommer.