2024-03-06, 20:41
Medlem
kyrkstockens avatar
Har betalt 150kr ute på kvällen (jag skulle inte luncha för det priset).

Intressant span att någon hade 4 lokala pizzerior som stängt (utan övertag?).

Men jag stod och gjorde 140g hamburgare igår som jag fryser in (formar och fryser in). Mat ute är ju fan inte prisvärt och det gäller från donken till fina gatan.
Citera
2024-03-18, 21:21
Avstängd
Galejans avatar
Jag har egentligen ingen övre gräns. Vill jag ha någonting så vill jag ha det. Jag äter pizza så extremt sällan att jag teoretiskt skulle kunna betala en femhundring för en pizza om jag kände att det skulle vara värt det. Det skulle inte vara livsavgörande.

Det säger väl egentligen bara något om hur sällan jag äter ”skräpmat”…
Citera
2024-03-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har egentligen ingen övre gräns. Vill jag ha någonting så vill jag ha det. Jag äter pizza så extremt sällan att jag teoretiskt skulle kunna betala en femhundring för en pizza om jag kände att det skulle vara värt det. Det skulle inte vara livsavgörande.

Det säger väl egentligen bara något om hur sällan jag äter ”skräpmat”…

Så länge du är i Sverige är en femhundring gaaanska mycket pengar för en pizza, hade det varit i NYC så hade det varit annorlunda.
Citera
2024-07-18, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
De blir inte bara dyrare utan också sämre. Har köpt en billig pizzaugn och gör bättre och billigare pizzor hemma nu. Så min gräns är i princip nådd. Nackdelen är att det är tidskrävande och jobbigt att göra degen. Ibland blir det fryspizza. Men väldigt sällan hämtpizza. Ok om de hade hållt uppe kvaliten, men som sagt kvaliten har blivit mkt sämre.
fryspizzorna är knappt värda priset längre .. 45kr i genomsnitt för grandiosa.. dom där dr oetker inte långt ifrån .. fanns några för 20kr som faktiskt va bra ,sen gjordes dom om och är oätliga nu .. i princip bara en torr brödskiva (kanske monte castello) ..
Billys har blivit smaklösa och inte värda 17kr. Garant hade nån panpizza vesuvio som va bra, men nu har dom plockat bort 85% av fyllningen, så köper inte igen.. Senast va det 3 bitar skinka, och nån palmoljeost som förvandlats till genomskinligt fett i micron ..
Lidl hade ok. trattoria alfredo för ca 20kr, nu säljs dom bara i tvåpack för 56.. Samma med lidls panpizza dom har gjort om osten så allt smälter ihop till en röd sörja
Senast redigerad av humantoilet 2024-07-18 kl. 19:24.
Citera
2024-07-18, 20:37
Pallar inte stödja någon svettig turk som hasslar mig på 100 någonting exklusive dryck det finns restauranger som har bättre priser till förhållande vad man får och trevligare att sitta där också slippa höra ylande på främmande språk. Man mår ju förfan inte ens bra efter en pizza blir seg skit i att äta sånt.

Fatta inte hur turkpizza kan va så populärt. Härligt att se när dom dränker din pizza med vitlöksås från en plastvattenflaska eller som aldrig rengörs bara sköljs av?
Senast redigerad av Congelado 2024-07-18 kl. 20:39.
Citera
2024-07-18, 20:43
Medlem
Folkets Kebab på Hornsgatan (ja, jag vet att jag vadar fram i hipstergeggan på Södermalm) har höjt priset på Kebabrullen från 106kr till 145kr.

Take away.

Nä.
Citera
2024-07-18, 23:01
Citat:
Ursprungligen postat av DiagnosGrandios
Folkets Kebab på Hornsgatan (ja, jag vet att jag vadar fram i hipstergeggan på Södermalm) har höjt priset på Kebabrullen från 106kr till 145kr.

Take away.

Nä.
Du kan få en god plankstek och en stor stark på en ok krog/restaurang för samma pris typ i Sthlm om du hittar ställena haha varför ska man ta en flottig kebab då?

Folk är sjuka i huvudet som premierar nu dyr skärpmat i olika former över äkta. Därför b.l.a våran restaurangkultur är en skam i det här landet folk kan inte skilja på vad som är bra och vad som är dåligt.
Citera
2024-07-18, 23:13
Medlem
Det beror ju på pizzan...

Jag fattar inte hur kvarterspizzerierna ens kan finnas kvar med de priserna de kör. 120 spänn är max vad jag vill betala för en sån, men nu kostar en kebabpizza med färsk sallad på 150nåt på "min" pizzeria och när jag måste ha en sån känner jag mig blåst. Å andra sidan kan ju en napolitansk pizza bara då jävla god att jag är nöjd med en margeriths för 200
Citera
2024-07-21, 18:01
Medlem
Fryspizzorna har nu nått min smärtgräns, en Dr Oetker Ristorante som för något år kostade 20-25kr kostar idag mellan 45-50kr styck vilket jag aldrig betalar för en liten fryspizza som på sin höjd smakar ok.

Pizzeriorna tar 120kr för en kebabpizza med pommes här i stan vilket jag kan fortfarande tänka att ge men smärtgränsen börjar att nås här också.

På Öland så skulle de ha 170kr för en simpel kebabpizza och det betalar jag inte.

Köper knappt pizza längre, förr så var det varannan vecka minst. Äter knappt ute längre pga priserna, kostar på mig sushi emellanåt och det är klart värt sitt pris. Handrullade av en japan och smakar riktigt bra och ser jäkla fräscht ut.
Sveriges bästa sushi hittar man i Skara.

Åt på Pinchos någon gång förr men idag så är priserna där helt åt helvete och man behöver käka för en röding för att ens känna sig mätt.
De lägger dock mängder med pengar på personalfester, syskonbarnet jobbar där och de blev bjudna på spahotell med mera.

Lyxar till det med räkmacka och en drink på Heaven 23 på Gothia Towers i Göteborg någon gång emellanåt, ca 300kr för mackan men då får man riktigt fin utsikt på köpet och atmosfären är trevlig och deras räkmacka kan man dö för.
Citera
2024-09-15, 08:34
Medlem
Wooqiprwos avatar
Bor på mindre ort. En kebabpizza här kostar 155 kr, men aldrig i livet att jag betalar det. I nödfall köper jag en klass 1-pizza, de ligger på ca 115 kr. Men käka pizza ute nuförtiden blir kanske varannan månad jämfört med varannan vecka förut när priserna låg runt 75. Lönerna har inte ökat i den grad att det är rimligt att en pizza kostar 155 spänn!
Citera
2024-09-17, 11:13
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Smärtgränsen för mig är nog om vi är uppe och svävar på 150+.

En pizza för mig ska kosta 120-135 kr, det är jag helt OK med att slanta upp för.
Citera
2024-09-17, 16:47
Medlem
Min kvarterspizzeria kör spannet 100-135:- och det känns dyrt men fortfarande okej mot bakgrund av att de faktiskt är riktigt bra. De jag brukar köpa ligger på 120:- och det funkar men vi bakar egna 9 gånger av 10, hemmagjord pizza med ”extra allt” landar på 100-150:- för 4 personer och barnen föredrar att vi lagar egen pizza (vilket jag är tacksam för). De hade valt hemmagjord 10 av 10 men ibland är man trött och lat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in