2024-07-17, 15:18
Medlem
Alva Sparrevik pratar om hennes bror som blev mördad över ett bråk om en ciderflaska.

Gripande och starkt där Alva berättar om sorgen och saknaden efter sin bror. Hon pratar också om att det är de anhöriga som är de riktiga offren, brodern är borta, gärningsmannen rycker på axlarna under rättegången och får 10 månaders skyddatillsyn, kvar finns de anhöriga som får bära på sorgen resten av sina liv.

Betyget blir 5 av 5.
Citera
2024-07-17, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Alva Sparrevik pratar om hennes bror som blev mördad över ett bråk om en ciderflaska.

Gripande och starkt där Alva berättar om sorgen och saknaden efter sin bror. Hon pratar också om att det är de anhöriga som är de riktiga offren, brodern är borta, gärningsmannen rycker på axlarna under rättegången och får 10 månaders skyddatillsyn, kvar finns de anhöriga som får bära på sorgen resten av sina liv.

Betyget blir 5 av 5.

Jättebra sommarprat, vilken fin tjej.
Flashback fick sig en känga och det förtjänade vi.
Det enda jag inte höll med henne om är det där med hämnd, nån borde hämnas för vad dom gjorde med Lucas.
Citera
2024-07-17, 22:26
Medlem
Stella Österling bäst hittills.
Citera
2024-07-17, 22:28
Medlem
Citat:
Stella Österling berättar om sina upplevlser sis-hem med en fråga som finns i bakgrunden hela tiden:”Vem bär ansvaret för rehabilitering av barn som lider av psykisk ohälsa, barnet eller samhället?

Viktigt och relevant, 4 av 5 i betyg.
Hon var väldigt bra.
Så berörande.
Citera
2024-07-17, 22:30
Medlem
Citat:
Johanna Nordström
Berättar om sitt liv och sin karriär genom att prata till sin döda bror som hon aldrig har träffat. Med tanke på att hon har Sverige populäraste podd så var det förväntas förvånansvärt platt.

Jag tror jag förstår tanken, i sitt yrke är hon den roliga så nu ville hon vara sig själv och då hörde man en person som lät ganska ledsen.

Betyg: 2 av 5
1 av 5, fick stänga av efter 30min, var inte bra.
Citera
2024-07-18, 20:12
Medlem
Dagens pratare, somalisk skådis (en roll i snabba cash) glömt namnet, lyssnade på det mesta:

blev vad man kunde förvänta sig, som alla unga kvinnor i Sommar så måste den starka, härliga, alltid så fantastiska och stöttande mamman hyllas (inte bara nämnas, måste vara ett återkommande tema i berättelsen), givetvis måste även mammans mamma hyllas.
Alltså ära de som äras bör: de som gjort mig till den starka unga kvinna som jag är!
Förståeligt att producenterna trycker på denna bit, men i längden tröttsamt.

Sedan givetvis en del om hur bra och kreativt det är med en massa olika nationaliteter samlade på samma plats.
Och en kronologisk genomgång av uppväxt, skolgång, flyttar till nya adresser.

Och om hur hon fick rollen i snabba cash. Och inte så mycket mer. Men det var nog inte heller meningen, det handlar ju om mångfaldsrepresentation.

Fungerade dock att laga mat till.

2 av 5.
Citera
2024-07-19, 00:57
Medlem
Citat:

Betyget blir 5 av 5.

Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Jättebra sommarprat, vilken fin tjej.
Flashback fick sig en känga och det förtjänade vi.
Det enda jag inte höll med henne om är det där med hämnd, nån borde hämnas för vad dom gjorde med Lucas.
Den här händelsen.
(FB) Lucas Atrak misshandlad (nu död), huvudskador, Gustavsberg (2023-08-09)
Citera
2024-07-19, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Dagens pratare, somalisk skådis (en roll i snabba cash) glömt namnet, lyssnade på det mesta:

blev vad man kunde förvänta sig, som alla unga kvinnor i Sommar så måste den starka, härliga, alltid så fantastiska och stöttande mamman hyllas (inte bara nämnas, måste vara ett återkommande tema i berättelsen), givetvis måste även mammans mamma hyllas.
Alltså ära de som äras bör: de som gjort mig till den starka unga kvinna som jag är!
Förståeligt att producenterna trycker på denna bit, men i längden tröttsamt.

Sedan givetvis en del om hur bra och kreativt det är med en massa olika nationaliteter samlade på samma plats.
Och en kronologisk genomgång av uppväxt, skolgång, flyttar till nya adresser.

Och om hur hon fick rollen i snabba cash. Och inte så mycket mer. Men det var nog inte heller meningen, det handlar ju om mångfaldsrepresentation.

Fungerade dock att laga mat till.

2 av 5.

Mitt största problem med hennes sommarprat var att hon beskrev sig själv som väldigt talangfull. Det är bra med självförtroende, men en skopa ödmjukhet är också klädsamt....
Citera
2024-07-19, 08:33
Medlem
GryningsMaras avatar
Stella Österling är bäst hittills.

SiS-"hem" för småtjejer är nog bland det mest absurda och äckliga vi har i Sverige. Att majoriteten av personalen är män säger ju allt....
Citera
2024-07-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris73
Mitt största problem med hennes sommarprat var att hon beskrev sig själv som väldigt talangfull. Det är bra med självförtroende, men en skopa ödmjukhet är också klädsamt....

Kan bara instämma. Trots allt har hon ju bara spelat en roll, en karaktär. Har inte sett något själv av hennes prestationer men som jag förstår så är det en roll som ligger nära hennes egen person; alltså den unga kaxiga invandrartjejen.
En roll som alltså inte fanns först i manus men som skapades bara för henne.

Så nog kunde lite hybris anas. Hon nämnde att hon skulle vilja spela statsminister, för att det skulle vara så häftigt. Bara jag som tänkte att hon egentligen menade att hon vill bli statsminister?
Citera
2024-07-19, 18:42
Medlem
Hittills tycker jag att följande varit riktigt bra:
Alva Sparrevik
Stella Österling
Sanna Sundqvist
Jennie Walldén
Cecilia Uddén
Trolle Rhodin

Sedan är det en hop som varit rätt så bra, men dessa gjorde en riktigt fin prestation. Och berättade någonting annat än det vanliga som alla andra säger. Alva var extremt imponerande, så ung och helt fantastisk på att skapa stämning och känsla. Fruktansvärd berättelse....
Citera
2024-07-19, 18:53
Medlem
I övrigt tycker jag att sommarpratare 2024 håller en generellt hög standard jämfört med tidigare år. Väldigt många mindre självcentrerade och fina perspektiv.
Det är enbart en handfull, kanske inte ens det, som jag hade kunnat vara utan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in