2024-07-18, 09:08
Medlem
tror att Trump är ganska snål av sig, han byter ju bara Pe mot Va på sina valskyltar
Citera
2024-07-18, 14:15
Medlem
Kedoxs avatar
Eftersom George Washington satt 8 år blev två mandatperioder kutym.
Efter att Franklin D. Roosevelt sket i det och vann 4 val blev det lag.

Det jag undrar är om det är två sammanhängande mandatperioder eller totalt? Tänker om Trump kan ställa upp i ännu ett val om han vinner nu då han inte tjänstgjort 8 på rad.

Var tog förresten Mike Pence vägen?
Citera
2024-07-18, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Eftersom George Washington satt 8 år blev två mandatperioder kutym.
Efter att Franklin D. Roosevelt sket i det och vann 4 val blev det lag.

Det jag undrar är om det är två sammanhängande mandatperioder eller totalt? Tänker om Trump kan ställa upp i ännu ett val om han vinner nu då han inte tjänstgjort 8 på rad.

Var tog förresten Mike Pence vägen?
2 totalt. En VP som tillträder som P om Presidenten avgår kan väl få 2 egna och 1 som ersättare.
Citera
2024-07-18, 15:18
Medlem
Det förekommer en bild/meme där en tjej/secret service-agent står och hukar sig bakom Trump och resterande secret service-agenter (efter skjutningen gissar jag).
I memen står det THE WAGE GAP.
Ganska kul bild, även om hon inte alls ser ut som min bild av en secret service-agent.

Nån som sett den?
Är det nån vet om det är påhitt eller en äkta bild?

Länk:
https://www.google.com/search?q=the+wage+gap+meme&client=safari&sca_esv=a 2e5445f7d664bd0&sca_upv=1&hl=sv-se&udm=2&biw=320&bih=526&sxsrf=ADLYWIJzfylJbVVy54N oNDkPuOD4HTIPZg%3A1721308799622&ei=fxaZZoTQJZvNwPA P5NaVoAc&oq=the+wage+gap+meme&gs_lp=EhNtb2JpbGUtZ3 dzLXdpei1zZXJwIhF0aGUgd2FnZSBnYXAgbWVtZTIIEAAYgAQY ogQyCBAAGIAEGKIESOpeUNULWIpacA J4AJABAZgBQ6ABvQiqAQIyMLgBA8gBAPgBAZgCE6ACpweoAgXC AgQQIxgnwgIHECMYJxjqAsICBBAAGAPCAggQABiABBixA8ICCh AAGIAEGEMYigXCAgUQABiABMICBBAAGB7CAgcQABiABBgTwgII EAAYExgIGB7CAgkQABiABBgTGA3CAgYQABgTGB7CAgQQIRgKmA MGiAYBkgcCMTmgB95J&sclient=mobile-gws-wiz-serp#vhid=_ZMJ_P-krr-kdM&vssid=mosaic
Senast redigerad av Cooltrayne 2024-07-18 kl. 15:22.
Citera
2024-07-19, 01:25
Avslutad
https://us.yahoo.com/news/trump-floats-outrageous-claim-black-152508074.html

Han visar återigen upp sin fula sida bara några dagar efter mordförsöket på honom. Hoppas han fortsätter i samma stil under resten av kampanjen och inte låtsas vara någon annan.
Citera
2024-07-19, 03:50
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Barron Trump, 18 är redan 206 cm. Och med sin ringa ålder är det inte säkert han är färdigväxt.
Lär ju bli den längsta inom en presidentfamilj som satt sin fot i vita huset.
Han är alltså längre än Kanadas premiärminister Trudeau. Familjen Trump verkar ha goda gener
Citera
2024-07-19, 04:00
Medlem
Trump avser att hålla ett tal som ska vara mer försonligt och vädjande om enhet (enhet på hans och MAGA:s villkor, förstås) och inte så ettrigt som hans vanliga kampanjtal. Vad jag förstår tänker han inte ens nämna Joe Biden vid namn i talet, men det blir säkert en del om "fake news" och galna kommunister inom demokraterna osv.

Trump använder den beprövade tekniken att låta sina barn och andra nära medarbetare köra fram temat om "Wtch hunt", politisk förfölljelse, att driva bort skurkar, knarklangare och politiska månglare osv, så att han själv inte behöver driva dessa mer polemiska teman just denna kväll.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-07-19 kl. 04:05.
Citera
2024-07-19, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
2 totalt. En VP som tillträder som P om Presidenten avgår kan väl få 2 egna och 1 som ersättare.
Den tid då han sitter som ersättare för preisdenten får omfatta högst två år, halva perioden. Blir det mer kan han bara göra ett val där han själv är huvudkandidat.

Exempel: Lyndpn Johnson hade kunnat ställa upp för omval 1968, men avstod, Om mordet på Kennedy hade inträffat någon gång under 1962 och LBJ hade tillträtt då, så hade han sedan bara kunnat sitta en helperiod 1965-januari 1969, eftersom den tid då han suttit som ersättare efter Kennedy hade varit mer än två år. Truman kunde inte heller ställa upp till omval 1952, av samma anledning.
Citera
2024-07-19, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump avser att hålla ett tal som ska vara mer försonligt och vädjande om enhet (enhet på hans och MAGA:s villkor, förstås) och inte så ettrigt som hans vanliga kampanjtal. Vad jag förstår tänker han inte ens nämna Joe Biden vid namn i talet, men det blir säkert en del om "fake news" och galna kommunister inom demokraterna osv.

Trump använder den beprövade tekniken att låta sina barn och andra nära medarbetare köra fram temat om "Wtch hunt", politisk förfölljelse, att driva bort skurkar, knarklangare och politiska månglare osv, så att han själv inte behöver driva dessa mer polemiska teman just denna kväll.
Jo men ingen överraskning han gör så.
Citera
2024-07-19, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Jo men ingen överraskning han gör så.
Jag har uppe en livesstreaming frn RNC med chatt på Youtube just nu, och många skriver att talet känns tråkigt, ofokuserat och utan driv. Även folk som är tydliga fans till Trump skriver så.

Och det märks att han inte får upp ångan i det här, jag tror inte att det är den slags tal han egentligen hade velat hålla, han hade säkert velat att det skulle bli mer som hans vanliga kampanjtal, småkul, elakt, pratigt och dramatiskt, med levande anekdoter och Sir stories - men efter attentatet bestämde han sig ju för at det behövde ha en annan inriktning.
Senast redigerad av HepCat-X 2024-07-19 kl. 05:29.
Citera
2024-07-19, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag har uppe en livesstreaming frn RNC med chatt på Youtube just nu, och många skriver att talet känns tråkigt, ofokuserat och utan driv. Även folk som är tydliga fans till Trump skriver så.

Och det märks att han inte får upp ångan i det här, jag tror inte att det är den slags tal han egentligen hade velat hålla, han hade säkert velat att det skulle bli mer som hans vanliga kampanjtal, småkul, elakt, pratigt och dramatiskt, med lvande anekdoter och Sir stories - men efter attentatet bestämde han sig ju för at det behövde ha en annan inriktning.
Jag säger inte emot
Citera
2024-07-19, 05:51
Medlem
JustTrollings avatar
Trumpen låter lite som en gammal gubbe som ska berätta om hur bra han är och hur mycket han lyckats med under sitt liv, för något barnbarn på typ 7-8 år.

Men kommer av sig och glömmer vad han pratar om, så han börjar prata om något annat, men alltid på temat om hur bra han är och hur mycket han har lyckats med... så det framstår som att han bara säger samma saker. För typ allt handlar om hur bra han är.

Barnbarnet har somnat och gubben har glömt vad han pratar om.
Senast redigerad av JustTrolling 2024-07-19 kl. 05:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in