2024-05-14, 16:13
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det var ju ett fyndigt öknamn du kom på där för Donald Trump. Anspelar väl lite både på nån maffiaboss från Gudfadern-filmerna men även insinuerar att Trump skulle vara fattig antar jag? Kanske inte riktigt i nivå med sleepy Joe eller pedo-Joe som ju är så etablerat vid det här laget, men ändå. Definitivt bättre än det andra med inmate följt av en massa siffror, det fastnade aldrig riktigt känner jag. Samma sak med Klybans "donalds" som ju direkt får en att tänka på kongressledamot Byron Donalds snarare än president Trump.
Extra ironiskt då Trump har blivit åtalad fler gånger än en av de värsta maffiabossarna i Usa historia, Al Capone...
Citera
2024-05-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Extra ironiskt då Trump har blivit åtalad fler gånger än en av de värsta maffiabossarna i Usa historia, Al Capone...
Jo men precis, ironin flödar.
Citera
2024-05-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Det var ju ett fyndigt öknamn du kom på där för Donald Trump. Anspelar väl lite både på nån maffiaboss från Gudfadern-filmerna men även insinuerar att Trump skulle vara fattig antar jag? Kanske inte riktigt i nivå med sleepy Joe eller pedo-Joe som ju är så etablerat vid det här laget, men ändå. Definitivt bättre än det andra med inmate följt av en massa siffror, det fastnade aldrig riktigt känner jag. Samma sak med Klybans "donalds" som ju direkt får en att tänka på kongressledamot Byron Donalds snarare än president Trump.

Nu kan jag inte själv ta åt mig äran av detta. Don Poorleone var ett smeknamn som trendade i samband med att den fd Presidenten inte kunde leva upp till hur likvid, han själv påstod sig vara, i samband med att han skulle deponera skadeståndsbeloppet i EJ Caroll caset och böterna i NY Fraud Case.

Själv föredrar jag faktiskt Michael Cohens nick på den fd Presidenten, dvs von Schitenpantz.

Inmate PO1135809, är Trumps fängelsenummer i Faulton County Jail, så det är ju nummer som den fd Presidenten, med tiden kommer att bli ganska van, vid att tilltalas med.

Sleepy Joe, känns ju med rätta ganska malplacerat i dessa tider, när Joe Biden är aktiv i att både styra en av världens största demokratier, aktivt delta i världspolitiken samtidigt som han valkampanjer, allt medan Trump sitter och sover i rätten. Därför har också nickel Sleepy Don blivit mer och mer använt.
Senast redigerad av Master.Palm 2024-05-14 kl. 16:47.
Citera
2024-05-14, 16:42
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
"Trump startar inga krig". Ja så låter det från extrem-högern varje gång de får tillfälle. Trump är fredens man osv osv.
Samtidigt vill Trump dra tillbaka stöd till Ukraina, vilket såklart inte resulterar i någon som helst fred utan ger Putin möjlighet att ta ockuperade områden i Ukraina. Krig kommer ses som lönande, och Putin som flera gånger förr, och som alla andra diktatorer genom åren lär inte sluta där.

Trump har utöver hot om att dra in stöd till Ukraina, också hotat med att dra sig ur Nato.
Nu när en ny lag är på plats kan han inte längre det, men i stället har han gått över till hota med att låta Ryssland göra precis vad dom vill med Nato-länder som inte lever upp till 2% av GDP på försvar.
Men det slutar inte där. Nu funderar också Trump på att tvinga Nato att höja försvarsutgifterna ytterligare. Minst 3% av GDP på försvaret.

Just nu är det endast USA, Polen och Grekland som når det målet. Innan alla medlemsländer nått 3% så befinner de sig alltså i direkt fara om man ska utgå från vad Trump sagt tidigare.
För att nå upp till 3% för många lär ta lång tid.

Är detta fredens man som håller ordning och reda i världen? Knappast om han uttrycker så där, för det han gör nu spelar endast Putin i händerna.

Visst. Trump gillar att röra om i grytan. Hans politik bygger på det.
En del av det han säger ska nog ses som ett sett att vinna poäng på hemmaplan inför det kommande valet. Dock är det ändå fruktansvärt oansvarigt att uttrycka sig som karln gör under en tid med krig och konflikter som vi inte sett sedan andra världskriget.
Detta är inte en man att lita på. Till skillnad från Biden och demokratiska Presidenter som utan tvekan ställer upp för den fria världen, men framförallt sina närmsta allierade.

Med Biden som President vet vi att Nato's gränser är under fullt beskydd. Med Trump blir det genast mycket osäkrare.
Vilken tid vi lever i när vissa anser att det är höger-extremt med fred....

Trump har varit kritisk till att ge hundratals miljarder av skattebetalarnas pengar till Ukraina, där ingen har riktig koll på vart exakt pengarna går, samtidigt som politiker i landet inte är beredda att lägga pengar på att skydda Usa gränser och befolkning.

Nu i senaste Ukraina budgeten så fick republikanerna igenom att del av pengarna skickas som lån istället för bidrag för att kunna säkerhetsställa att pengarna går till rätt saker och inte försvinner i krigsmaskineriets fickor.

Med Nato så har Trump varit tydlig, vill ni ha med oss så ska ni betala proportionerligt vilket inte är så mycket begärt. Detta för att inte amerikanska skattebetalare ska stå för notan för att försvara Europa.
Citera
2024-05-14, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nu kan jag inte själv ta åt mig äran av detta. Don Poorleone var ett smeknamn som trendade i samband med att den fd Presidenten inte kunde leva upp till hur likvid, han själv påstod sig vara, i samband med att han skulle deponera skadeståndsbeloppet i EJ Caroll caset och böterna i NY Fraud Case.

Själv föredrar jag faktiskt Michael Cohens nick på den fd Presidenten, dvs von Schitenpantz.

Inmate PO1135809, är Trumps fängelsenummer i Faulton County Jail, så det är ju nummer som den fd Presidenten, med tiden kommer att bli ganska van, vid att tilltalas med.

Sleepy Joe, känns ju med rätta ganska malplacerat i dessa tider, när Joe Biden är aktiv i att både styra en av världens största demokratier, aktivt delta i världspolitiken samtidigt som han valkampanjer, allt medan Trump sitter och sover i rätten. Därför har också nickel Sleepy Don blivit mer och mer använt.
Sleepy Don är inget vidare, det låter bara som att pedo-Joe är desperat och försöker kopiera president Trump genom att använda ett namn som är väl etablerat om pedo-Joe själv. Hur som helst, nick-names är ju off topic så jag lämnar detta därhän.
Citera
2024-05-14, 17:24
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:

Trump har varit kritisk till att ge hundratals miljarder av skattebetalarnas pengar till Ukraina, där ingen har riktig koll på vart exakt pengarna går, samtidigt som politiker i landet inte är beredda att lägga pengar på att skydda Usa gränser och befolkning.

Nu i senaste Ukraina budgeten så fick republikanerna igenom att del av pengarna skickas som lån istället för bidrag för att kunna säkerhetsställa att pengarna går till rätt saker och inte försvinner i krigsmaskineriets fickor.

Med Nato så har Trump varit tydlig, vill ni ha med oss så ska ni betala proportionerligt vilket inte är så mycket begärt. Detta för att inte amerikanska skattebetalare ska stå för notan för att försvara Europa.

Nu är det dock så att Trump och MAGA folkets ideér till fred inte stämmer överens med hur verkligheten ser ut. Som jag sa så löser man inte långvarig fred genom att dra in stöd, och låta Putin ta mark av Ukraina. Detta borde ni lärt er i skolan, eller fick ni inte lära er något alls av Europeisk historia?

Nä nä. Största delen av stödet till Ukraina består av ammunition, vapen/vapensystem, fordon osv. Inte kontanter som MAGA rörelsen ständigt ljuger om.
Allt det som skickas tillverkas i USA.

Trump säger att han skulle tillåta Ryssland att anfalla Nato, vilket i sin tur kan leda till ett tredje världskrig och användning av kärnvapen. Hur i helvete är det = med fred?

Om han vill se ett Europa som ökar sin inhemska produktion så finns det bättre sett än att hota med Putler.
Hotfulla utspel som detta ökar bara splittringen mellan allierade.

Även att han har rätt att Europa bör lägga mer krut på sitt eget försvar, men vart går då gränsen? Förut va det 2%. Nu är han inne på 3%. Vad blir det sen? 4-5%, eller t.o.m krigsekonomi?
Vad händer under tiden som Europa ökar sin kapacitet? Om man inte har med USA i laget under tiden så har man en sårbarhet. En sårbarhet som kommer finnas under många år då det tar tid att nå upp till specifika mål.

Nä den där karln är absolut inte fredens man som går att lita på. Han bryr sig endast om sig själv. Det ser vi nu när det enda han tjafsar om är hur illa han behandlas. Som att snubben själv aldrig gjort ett endaste fel i hela sitt liv. Allt skylls på någon annan. "Jag är oskyldig" "Det är en häxjakt mot er kära president" "ett hot mot demokratin" etc.
Tror man på allt trams som kommer från hans käft så är man allt bra jävligt lättlurad.
Citera
2024-05-14, 18:19
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
1. Herregud, är det så svårt att förstå att de lagförslag var dödsdömt från början? De hade aldrig stöd från de riktiga republikanerna utan det var rinos som Mitch Mcconnel som förhandlade fram en halvmesyr till gränslösning i utbyte mot att demokraterna får skicka 100-tals miljarder till krigen. Släpp det, Mitch ställde sig inte ens själv sig bakom förslaget för att försöka att inte tappa ansikte bland de riktiga republikanerna. Enda anledningen att de pusha det förslaget var för att försöka hjälpa Biden inför valet efter han ändrat alla Trumps gränspolicies vilket har lett till denna flyktning invasion.

2. Jan 6 var en set up. Inse det bara.
Har du sett hur det ser ut i demokratstyrda stater? Fråga folk där om law and order infinner sig!

3. Minns du covid? Kanske det påverkade det ekonomiska resultatet under Trumps fyra år. Kolla på hans ekonomi pre-covid så var den urstark. Och folk vet själva att de var mycket billigare att leva då än nu under Biden.

4. Trump startade inga krig utan han avslutade ISIS på ett halvår. Det efter han gett militären makten över att bestämma vart det skulle bomba tillskillnad från Obama som vill att han som president skulle bestämma vart det skulle bombas. Obama lyckades inte avsluta ett gäng talibaner utan de lyckades alltid komma undan... Obama har lååångt mer människooffer på sitt samvete än Trump.
Trump är den som förespråkar diplomatiska lösningar till skillnad mot krigshetsarna för det är det bästa för folket. Trump har varnat om världskrig i flera år nu och han har haft rätt i allt.

Aja en vacker dag kommer du förstå att Trump är the good guy.
Slutsats
Donald har aldrig gjort fel. Och när något går fel så är det demokraternas fel
Och Allt är en setup mot Trump.

-MAGA
"we're not a cult. We just happen to let a broke reality TV clown dictate the truth for us"
Citera
2024-05-14, 18:27
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Jag postar inte för dig som vill ha sina åsikter serverade på ett fat. Du får lyssna själv och bilda din egna uppfattning eller så får du avstå från att diskutera videon då du uppenbart inte har engagemanget att för ämnet.
Enligt kutym lägger man fram en länk och ett argument.

Att bara länka till en inlägg är nog inte ens tillåtet på Flashback

Jag garanterar att du själv inte sett på videon men det gör inget. För ingen kommer att se på den här.

BigDon är på väg att förlora i november
💙
Citera
2024-05-15, 06:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Kanske inte skulle begå så mycket brott då?
För det är ju rätt klantiga brott hen gör och hade varit kusligt enkla att undvika.
Citat:
Kolla på skiten eller håll käften är väl bättre?
Ingen slösar bort mot en timme och helt utan veta vad argumentet är, misstänker inte ens du tittat på den.
Citera
2024-05-15, 07:32
Medlem
Donald Trump, en gammal och trött man
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-asleep-court-trial-cohen-b2545079.html
Citera
2024-05-16, 15:25
Medlem
3N37s avatar
Jag har tidigare beskrivit den mängd av mejl som kommer från Trump. Ibland vill ha "ge" mig något för att visa sin tacksamhet för allt det stöd han får av mig. Det kan vara det mesta tex. Tröjor, kepsar, flaggor , och dörrmattor. En annan typ av mejl är där han vill ha råd eller få veta om jag tänker rösta på honom igen.
Bägge typerna "kräver" en donation på minst USD 20,24. Gärna en återkommande donation. Men nu har Trumpens team kommit på en ny variant. I ett mejl så "skriver" Donald Trump Jr. Att han vill be mig skriva under det gratulations kort som han vill ge sin far på födelsedagen. Men för att det ska gå att skriva under så måste man naturligtvis donera pengar och helst varje månad. Jr. eller den som ligger bakom mejlet slutar med att det är bara de mest hängivna supportrarna som får mejlet, och att inte låta Don Poorleone själv få vet om vad som planeras. Målet är att en miljon inom MAGA rörelsen ska skriva under.
Men eftersom Trump har stora utgifter i form av advokatkostnader. Så får han nog ligga i för att få ihop det.
Citera
2024-05-16, 16:40
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Nu är det dock så att Trump och MAGA folkets ideér till fred inte stämmer överens med hur verkligheten ser ut. Som jag sa så löser man inte långvarig fred genom att dra in stöd, och låta Putin ta mark av Ukraina. Detta borde ni lärt er i skolan, eller fick ni inte lära er något alls av Europeisk historia?

Nä nä. Största delen av stödet till Ukraina består av ammunition, vapen/vapensystem, fordon osv. Inte kontanter som MAGA rörelsen ständigt ljuger om.
Allt det som skickas tillverkas i USA.

Trump säger att han skulle tillåta Ryssland att anfalla Nato, vilket i sin tur kan leda till ett tredje världskrig och användning av kärnvapen. Hur i helvete är det = med fred?

Om han vill se ett Europa som ökar sin inhemska produktion så finns det bättre sett än att hota med Putler.
Hotfulla utspel som detta ökar bara splittringen mellan allierade.

Även att han har rätt att Europa bör lägga mer krut på sitt eget försvar, men vart går då gränsen? Förut va det 2%. Nu är han inne på 3%. Vad blir det sen? 4-5%, eller t.o.m krigsekonomi?
Vad händer under tiden som Europa ökar sin kapacitet? Om man inte har med USA i laget under tiden så har man en sårbarhet. En sårbarhet som kommer finnas under många år då det tar tid att nå upp till specifika mål.

Nä den där karln är absolut inte fredens man som går att lita på. Han bryr sig endast om sig själv. Det ser vi nu när det enda han tjafsar om är hur illa han behandlas. Som att snubben själv aldrig gjort ett endaste fel i hela sitt liv. Allt skylls på någon annan. "Jag är oskyldig" "Det är en häxjakt mot er kära president" "ett hot mot demokratin" etc.
Tror man på allt trams som kommer från hans käft så är man allt bra jävligt lättlurad.

Jag väntar fortfarande på ett svar från dig. Eller har du inget motargument kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in