2024-07-14, 15:50
Avslutad
Sub 1mg kl 9 på förmiddagen och 10mg diazepam eller zolpidem till läggdags kl 22.?

Ok eller farligt?

Ska Finnas viss tolerans mot benzo och tramadol

Citera
2024-07-14, 17:34
Medlem
FrostensBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetiko
Sub 1mg kl 9 på förmiddagen och 10mg diazepam eller zolpidem till läggdags kl 22.?

Ok eller farligt?

Alla är vi olika men har kört samma kombo å värre med och utan tolerans och jag lever. Men 1mg å 10mg dia är inga problem imo.
Citera
2024-07-17, 17:03
Medlem
Mindecembers avatar
Är det någon av er galningar som vågat köra i sig buvidal eller? är det lika hemskt som alla säger?

I min krets sägs det vara sub med mer bieffekter och ungefär 2-4 veckor rent helvete innan skiten är ute ur systemet?

Om det verkligen skulle vara så att man skulle kunna vara fullt frisk och gå till laro en gång i månaden hade jag vart så galet på. men men....
Citera
2024-07-17, 17:05
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:

Ok eller farligt?

det du beskriver är några av dem vanligaste kominationerna i dödliga drogöverdoser i sverige. bara så att du vet.

varför blanda benso och opi om du inte ens har tolerans?
Citera
2024-07-17, 18:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
det du beskriver är några av dem vanligaste kominationerna i dödliga drogöverdoser i sverige. bara så att du vet.

varför blanda benso och opi om du inte ens har tolerans?

Just subutex och diazepam?

Viss tollerans mir bensin och opioder (tram)finns ju...
Citera
2024-07-17, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
1. Nej du kommer inte få någon nämnvärd avtändning av ett bruk på 1mg i fyra dagar. Du kommer säkert vara slö och må lite halvkasst första ev andra dagen sedan är du tillbaka som vanligt.

2. Att trappa ned efter så pass kort bruk med en relativt låg dos skulle jag säga är onödigt. Spara din halva till nästa gång du ska ta istället.

Tack för svar.

Har nästa fråga:

Är det safe att dricka starköl (3-5st) 24 timmar (eller 37 timmar) efter senast sub intag (1,5mg)?
Citera
2024-07-17, 19:52
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Just subutex och diazepam?

Viss tollerans mir bensin och opioder (tram)finns ju...

Du hade ju ändå runt 12h mellan subben och diazen och det var så pass låga doser så jag skulle säga att det inte är någon större fara. Men det går ju inte att utesluta så klart om du är överkänslig osv. Sen är ju blanda opiater och benzo generellt en dålig idé om man inte har koll på vad man gör, tror det var det som tidigare syftade på.

Citat:
Ursprungligen postat av V-1
Tack för svar.

Har nästa fråga:

Är det safe att dricka starköl (3-5st) 24 timmar (eller 37 timmar) efter senast sub intag (1,5mg)?

100% lugnt!
Senast redigerad av karbolexan 2024-07-17 kl. 19:56.
Citera
2024-07-17, 20:08
Medlem
Citat:
Du hade ju ändå runt 12h mellan subben och diazen och det var så pass låga doser så jag skulle säga att det inte är någon större fara. Men det går ju inte att utesluta så klart om du är överkänslig osv. Sen är ju blanda opiater och benzo generellt en dålig idé om man inte har koll på vad man gör, tror det var det som tidigare syftade på.

100% lugnt!

Efter 24 timmar alltså?
Citera
2024-07-17, 20:29
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-1
Efter 24 timmar alltså?

Att dricka 3-5st öl efter 24h eller mer ser jag inte som någon risk.
Citera
2024-07-17, 20:50
Medlem
Citat:
Att dricka 3-5st öl efter 24h eller mer ser jag inte som någon risk.

Tack för svar. Har 10,2% arboga öl hemma.
Citera
2024-07-18, 01:07
Medlem
tainus avatar
Tjenis. Köpte idag vad som skulle vara svenska sub, 8mg. Osäkert om det är rent buprenorfin eller dom med Naloxone.

Grejen är att jag aldrig sett sådana sub/suboxone som jag här nedan länkar bilder till. Men dom krossades i stil med vanlig sub, dvs lätt att krossa till väldigt fint pulver. När jag drog några streck så kände jag direkt en hint av mint eller mentol eller nåt sånt.

Visst kansle dumt att prova först men snubben har lång erfarenhet av opiater. Såg dock inte själv vad han tog dom ur för förpackning men tjejen som hämtade sa att det var en rejäl kartong med väldigt många tabletter i. Kan någon stilla min lilla oro bara att det faktiskt är sub jag har fått?

Får väl annars se här om några minuter om det slår på som sub gör. Här är länkar till bilder. Runda, vita, brytskåra på ena sidan men ingen märkning på andra, dom var även konvexa.

https://postimg.cc/gallery/bZ5nqNq
Citera
2024-07-19, 01:33
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tainu
Tjenis. Köpte idag vad som skulle vara svenska sub, 8mg. Osäkert om det är rent buprenorfin eller dom med Naloxone.

Grejen är att jag aldrig sett sådana sub/suboxone som jag här nedan länkar bilder till. Men dom krossades i stil med vanlig sub, dvs lätt att krossa till väldigt fint pulver. När jag drog några streck så kände jag direkt en hint av mint eller mentol eller nåt sånt.

Visst kansle dumt att prova först men snubben har lång erfarenhet av opiater. Såg dock inte själv vad han tog dom ur för förpackning men tjejen som hämtade sa att det var en rejäl kartong med väldigt många tabletter i. Kan någon stilla min lilla oro bara att det faktiskt är sub jag har fått?

Får väl annars se här om några minuter om det slår på som sub gör. Här är länkar till bilder. Runda, vita, brytskåra på ena sidan men ingen märkning på andra, dom var även konvexa.

https://postimg.cc/gallery/bZ5nqNq

Det låter som suboxone. Med nalox.
Din länk funkade inte för mig dock så är inte säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in