2024-06-15, 14:23
Medlem
Någon som kan uppleva skillnad på dem franska klassiska båtarna mot t ex svenska Subutex att de franska känns lite mer potenta ?
Citera
2024-06-21, 14:17
Medlem
Vilka tycker ni är bäst nasalt ( svenska Sandoz ) nasalt eller franska . Man måste krossa dem svenska ordentligt för att få dem till fina smulor
Citera
2024-06-22, 03:03
Medlem
Hur krossar man de svenska Sandoz sublinguala resorb tabletterna på bästa sett för att få så fina smulor, de franska b8 tycker jag är lättare att krossa och konsistensen blir annorlunda,

Är det någon som upplever tramadol tillsammans med sub att det inte biter ? Ska väl vara en av få opiater som inte krockar? Den här noddabdet på sub tycker jag efter flera års konsumtion är inte densamma som i början obviously något som bostar Subutex ?
Citera
2024-06-22, 21:52
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Någon som kan uppleva skillnad på dem franska klassiska båtarna mot t ex svenska Subutex att de franska känns lite mer potenta ?

Vet inte om jag skulle säga att det är någon jätteskillnad, däremot så föredrar jag franska b8'or. The real deal, ren från annan skit.

Citat:
Vilka tycker ni är bäst nasalt ( svenska Sandoz ) nasalt eller franska . Man måste krossa dem svenska ordentligt för att få dem till fina smulor

Franska utan tvekan.

Citat:
Hur krossar man de svenska Sandoz sublinguala resorb tabletterna på bästa sett för att få så fina smulor, de franska b8 tycker jag är lättare att krossa och konsistensen blir annorlunda,

Är det någon som upplever tramadol tillsammans med sub att det inte biter ? Ska väl vara en av få opiater som inte krockar? Den här noddabdet på sub tycker jag efter flera års konsumtion är inte densamma som i början obviously något som bostar Subutex ?

Kan inte säga att jag upplevt att sub och tram inte färgar. Jag har kört den kombon många gånger och kan ibland tycka att den är ganska nice. Sen så går det ju att slå igenom subben med andra opiater ändå, är bara en dosfråga.

På frågan om något boostar sub för att du ska nodda? Inget jag rekommenderar men bensodiazepiner gör det jobbet utmärkt, dock farligt om man inte har koll på vad man gör. Samma sak med Somadril, det är ett jävla tryck i de. Annars finns ju Lyrica eller någon bärs som du kan blanda in också. Lite efter smak, du får laborera dig fram. Du kan ju även typ ta Lergigan(Promethazine) som brukar göra en extra slö.

Det här med Grapejuice har jag aldrig kommit mig för att testa, låter hokus pokus. Ska väl dessutom inte boosta ruset utan endast förlänga tiden det sitter i men ställer mig tveksam till det. Fungerar för vissa och för andra inte.
Citera
2024-06-23, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Vadå 9 år senare? Svaret postade jag igår, och om du tänker på något annat svar/inlägg så var det 17 år sedan tråden startades. Sorry om jag missuppfattat dig nu.

Men idag går det bra för mig efter många års blandmissbruk.
Hej. En fråga. Jag hamnade på sjukhus förra året i maj å hade varit helt clean i 12 år , men fick en spruta morfin, å blev helt torsk, har körkort å familj, men smyg tagit sub i ett år, blir de lindrigare avtändning om jag går ner till en etta om dagen ?
Citera
2024-06-23, 19:56
Medlem
Kadodis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneNRK76
Hej. En fråga. Jag hamnade på sjukhus förra året i maj å hade varit helt clean i 12 år , men fick en spruta morfin, å blev helt torsk, har körkort å familj, men smyg tagit sub i ett år, blir de lindrigare avtändning om jag går ner till en etta om dagen ?

Du menar om du går ned till 1 mg om dagen?

Kanske gör lite skillnad, vet faktiskt inte.
Citera
2024-06-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Du menar om du går ned till 1 mg om dagen?

Kanske gör lite skillnad, vet faktiskt inte.

Hur ska man inta sub / för för att kunna få skön effekt och somna på
Citera
2024-06-24, 22:34
Medlem
FortuneTellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneNRK76

1mg är fortfarande en stark dos, iallafall om man ser tillbaka att du missbrukat sub i ett år.

Här kan du skriva in vilken dos du går på nu, och sedan får du automatiskt en plan för nedtrappning.
Men det innebär att du kommer behöva dela upp doserna till minimala mängder för att komma hyffsat lindrigt undan. Men du kommer förmodligen uppleva låga/milda AT-symptom.

http://www.helpmegetoffdrugs.com/taper#form

Jag har använt mig av denna version för några år sedan, och det fungerade helt okej.
Citera
2024-06-24, 23:32
Medlem
Skog-mans avatar
Tja, blivit lite mycket sub senaste veckorna o åker nog på en avtändning snart. Men när jag märker att jag börjar bli dålig, får frossa, lös i magen, ångest etc, är subben tillräckligt ute ur kroppen för att morfin eller oxy skall funka att använda då? Eller bör jag vänta nån dag eller två till innan jag tar moffet? Och om så är fallet, funkar det att lindra med kratom o sen köra moffe 1-2 dygn senare? Tog 2,5 8or igår senast.
Citera
2024-06-25, 01:01
Medlem
FortuneTellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Tja, blivit lite mycket sub senaste veckorna o åker nog på en avtändning snart. Men när jag märker att jag börjar bli dålig, får frossa, lös i magen, ångest etc, är subben tillräckligt ute ur kroppen för att morfin eller oxy skall funka att använda då? Eller bör jag vänta nån dag eller två till innan jag tar moffet? Och om så är fallet, funkar det att lindra med kratom o sen köra moffe 1-2 dygn senare? Tog 2,5 8or igår senast.

Räkna med minst 4 dagar för att morfient ska ge någon märkbar effekt. Helst en vecka.
Försök vänta sååå länge det går. Du kan såklart försöka pressa i dig större mängder kratom tills morfinet fungerar igen.

Din dos är ganska hög, och halveringstiden är 37 timmar sägs det. Så, en vecka ungefär.
Citera
2024-07-14, 05:16
Medlem
Förstagångare på sub här. Har två frågor.

Första frågan:
Fick en 8mg sub tablett som jag delade upp. Tog sub allra första gången onsdags:

Onsdag: 1mg
Torsdag: 1mg
Fredag: 1mg
Lördag(idag): 1mg

Jag har tagit 4mg totalt på 4 dagar i rad, Om jag klipper av nu så kommer jag ha avtändning om några dagar eller det är helt lugnt?

Andra frågan:
Då jag har 4mg kvar av 8mg tabletten så jag undrar att jag kanske kan trappa ner på de 4mg som jag har kvar, alltså att ta 1mg idag (söndag) och 0,5mg varje dag från måndag till lördag:

Söndag: 1mg
Måndag: 0,5
Tisdag: 0,5
Onsdag: 0,5
Torsdag: 0,5
Fredag: 0,5
Lördag: 0,5
Senast redigerad av V-1 2024-07-14 kl. 05:22.
Citera
2024-07-14, 15:44
Medlem
karbolexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-1
Förstagångare på sub här. Har två frågor.

Första frågan:
Fick en 8mg sub tablett som jag delade upp. Tog sub allra första gången onsdags:

Onsdag: 1mg
Torsdag: 1mg
Fredag: 1mg
Lördag(idag): 1mg

Jag har tagit 4mg totalt på 4 dagar i rad, Om jag klipper av nu så kommer jag ha avtändning om några dagar eller det är helt lugnt?

Andra frågan:
Då jag har 4mg kvar av 8mg tabletten så jag undrar att jag kanske kan trappa ner på de 4mg som jag har kvar, alltså att ta 1mg idag (söndag) och 0,5mg varje dag från måndag till lördag:

Söndag: 1mg
Måndag: 0,5
Tisdag: 0,5
Onsdag: 0,5
Torsdag: 0,5
Fredag: 0,5
Lördag: 0,5

1. Nej du kommer inte få någon nämnvärd avtändning av ett bruk på 1mg i fyra dagar. Du kommer säkert vara slö och må lite halvkasst första ev andra dagen sedan är du tillbaka som vanligt.

2. Att trappa ned efter så pass kort bruk med en relativt låg dos skulle jag säga är onödigt. Spara din halva till nästa gång du ska ta istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in