Citat:
Ursprungligen postat av
p.north
Gw sa 2016 om palmemordet.
"Någon med anknytning till säkerhetspolisen"
Hans egen teori om mördaren är att någon inom statsmakten ville komma åt Palme.
- Jag ser framför mig en person med anknytning till säkerhetspolisiär verksamhet eller underrättelseverksamhet. Jag ser framför mig fler personer än en, någon slags konspiration där man har haft kännedom om att Palme skulle ut på stan den här kvällen och att han skulle vara obevakad.
Sådana som Palme mördas sällan av enskilda galningar, utan de mördas som ett resultat av konspirationer i deras närhet, ofta av personer som har ansvar för deras säkerhet, säger Persson.
Vi kan få svar också efter gärningsmannens död
Leif G.W. Persson tror att vi i framtiden kommer att få veta vad som hände. Vapnet tror han att finns kvar, som en klenod hos någon som kan kopplas till mordet.
- Det är möjligt att gärningsmannen är död. Trettio år är en lång tid. Men det spelar ingen roll, eftersom det går att få en visshet på andra vägar. Jag tror att vi kommer att få en välgrundad övertygelse om vem, vad och varför, säger Persson.
Jag hade för mig att han troddes ana vem som var gärningsmannen 2011. Någon gång mellan 2011-2016 kanske gick bort då? En "polis" som var jämn gammal med GW 🤔
Ja, han hasplar ur sig med jämna mellanrum att det är någon med anknytning till säkerhetspolis Detta kan ju inte bara vara rent allmänt menat. Han har väl någon eller några kandidater.
Tycker det är lite dåligt av journalisten att inte ha frågat om GW har någon särskild kandidat eller kandidater. Givetvis skulle GW inte ge några namn men åtminstone tvingas svara ja eller nej.
Nej på den frågan hade han nog inte svarat, för det hade hans prestige nog inte tillåtit. Att rent allmänt tro att det är någon säkerhetspolis kan ju vem som helst säga. Eller tänker han att det imponerar bara för att han i egenskap av att vara GW säger det? Nej, mer detaljer än så GW, tack.
Problemet med GW är att han mest låter sig intervjuas av folk som inte är insatta, TV-soffor och skit. Det som sägs och bjuds på där blir aldrig mer än vagt. Han borde grillas ordentligt i frågan. Sitta däst i TV4 med Tilde eller liknande och inte släppa loss sin expertis och insyn på riktigt imponerar kanske på vissa men långt ifrån alla.
Tror GW inte fattar riktigt att vi lever informationsåldern och att folk har tillgång till PU mer än de hade i början av 90-talet. Själva mordets lösning är ju en gåta som består men utredningsmaterial är inte något som är lika mystiskt längre.
Skulle man säga till GW att det finns lekmän som har mer koll på skiten än han skulle han nog blir sur och säga nähhähä du. Upp till bevis GW! Inte hyttla mer nu. Sluta upp med divalaterna