2024-07-15, 21:07
Citat:
Ursprungligen postat av mmman
Du kan ju omöjligt ha lyssnat på rättegången och som jag skrivit förut det märks att du är i soc katerogrin, alla företagare tar saker på sina bolag som är av privat karaktär. Förstår att det är jobbigt för dig att förstå, lika jobbigt som det är för dom som verkligen arbetar hårt att betala hög skatt för att finainsiera ditt leeverna och div skulder till kfm.

Nej företagare tar inte privata kostnader i bolaget. Inte om man inte vill åka dit.
Det är inget du kommer komma undan med. Du kanske ska byta rådgivare/bokförare/revisor innan det är försent...
Citera
2024-07-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
Nej företagare tar inte privata kostnader i bolaget. Inte om man inte vill åka dit.
Det är inget du kommer komma undan med. Du kanske ska byta rådgivare/bokförare/revisor innan det är försent...
Telefoner, datorer, TV etc går jättebra att ta på firman
Citera
2024-07-15, 21:16
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Telefoner, datorer, TV etc går jättebra att ta på firman
Gör det du. Det de kollar först. Lycka till. (från en som vet hur det går till)
Citera
2024-07-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rat1
Gör det du. Det de kollar först. Lycka till. (från en som vet hur det går till)
Omöjligt för dom att se. Hur vet dom om du använder en laptop i jobbet eller privat? Så länge du har koll på var sakerna är så är det inget problem. Bara se till att grejerna finns i en inventarielista. Och att företagets Verksamhetsbeskrivning passar in. En skomakare kanske inte har jättestor användning av flera datorer, men en IT konsult kan mycket väl ha det.
Jag känner flera som gör på detta sättet och har gjort så länge.
Citera
2024-07-15, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Omöjligt för dom att se. Hur vet dom om du använder en laptop i jobbet eller privat? Så länge du har koll på var sakerna är så är det inget problem. Bara se till att grejerna finns i en inventarielista. Och att företagets Verksamhetsbeskrivning passar in. En skomakare kanske inte har jättestor användning av flera datorer, men en IT konsult kan mycket väl ha det.
Jag känner flera som gör på detta sättet och har gjort så länge.
Ja en dator kan du dra. Internet osv om det är hemma kan du inte.
Sedan handlar det alltid om när du blir kontrollerad. Datorer och tv du inte använder på kontoret?
Icke.
Citera
2024-07-15, 22:36
Medlem
Börjar bli tröttsamt det här. Jag har sagt mitt i det hela. Jag kommer inte skaka galler, och jag är tacksam att jag slipper beblanda med dessa wanabee (vet inte ens vad jag ska kalla dessa tölpar) nyrika för. LV, Chanel, Rolex, dyra middagar, resor, och kläder med märken över hela plagget... Ingen ser detta som något märkvärdigt efter allt som har uppdagats.
Kommer finnas mycket tid till reflektion när det skakas galler. Alla fängslande kommer låsas in kl 20:00 varje kväll i sin ensamhet. Barn hälsar på sina föräldrar på kåken. Lyckat resultat med andra ord!
Citera
2024-07-18, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LattenJanne
Kan säga att jag från en mäklare, har hört att det är MKT som pågår i mäklarbranschen !!
Amanda Treutiger på Alicia Edelman dömd för våld mot tjänsteman slagit Polis
Erik Frisk på sjöman frisk dömd för sexköp och narkotika.

ngn som har info?? då ere sjukt mkt som händer i innerstaden.

Ska lyssna på rättegången nu på YouTube för unik mmhm
OT men Erik är ute med huvudet före, byrån har bytt namn från Sjöman/Frisk till Sjöman/Partners. Dock ingen dom på Lexbase ännu på Erik (en fortkörning från 2022 bara).
Citera
2024-07-18, 19:28
Medlem
Amanda Treutiger borde hänga löst kan man tycka, på Alicia Edelman sparkade de nämligen tidigare en assistent för att han låg med en kollega. Våld mot tjänsteman borde då vara grund nog för att man ska få sluta direkt där..
Citera
2024-07-19, 01:13
Medlem
❥ ❥ Hej, någon som orkar och vill ladda upp FUP igen?
Citera
2024-07-19, 03:40
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LattenJanne
Kan säga att jag från en mäklare, har hört att det är MKT som pågår i mäklarbranschen !!
Amanda Treutiger på Alicia Edelman dömd för våld mot tjänsteman slagit Polis
Erik Frisk på sjöman frisk dömd för sexköp och narkotika.

ngn som har info?? då ere sjukt mkt som händer i innerstaden.

Ska lyssna på rättegången nu på YouTube för unik mmhm

Vet du hur hon hamnade i en situation där hon slog en polis?
Citera
2024-07-19, 08:15
Medlem
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelix
OT men Erik är ute med huvudet före, byrån har bytt namn från Sjöman/Frisk till Sjöman/Partners. Dock ingen dom på Lexbase ännu på Erik (en fortkörning från 2022 bara).

Hur vet vi att detta stämmer?
Citera
2024-07-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Hur vet vi att detta stämmer?

OT men Vad menar du?
Han är Borttagen från hemsidan. Namnbyte på firman. Inget announcement från eget håll.

Något har ju hänt iallafall..

https://sjomanpartners.se/kontakt/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in