2023-10-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien
Linn måste väl skaffa en utbildning/jobb nu när det inte går lika bra för Adam (därför de säljer lägenheten?)
Troligtvis orkar/kan hon inte gå en ordentlig utbildning och då är det lättare att gå en typ två veckors-kurs som inte kräver en så hög begåvningsnivå. Dock känns just läpptatueringar ganska nischat så de kunder hon kommer få är väl lika opererade och ser lika plastiga ut som hon själv gör.

Det är en svår bransh. Svårast kommer det att vara kundhanteringen. Människors förväntningar är svåra att uppfylla. Man måste ha en bra försäkring och man bör vara inhyrd i en redan etablerad salong med ett bra kundomdöme. Jag tror inte hon förstår riktigt vad hon ger sig in på. Även om läpp pigmentering inte är permanent så kommer missnöjda kunder skrika högt. Därav försäkring är A-o. Resten får hon erfara själv...

Att L*nn kommer få negativa konsekvenser av sin sambos näringsverksamhet kommer hon inte undan med. Stor sannolikhet att hon också får fängelse. Staten ser inte mygel så lättvindigt! Möjligen kommer hon undan mini mini lite mindre på grund av allt våld med gängkriminalitet. Men av tidigare dommar jag har sett så är det inget att hoppas på.
Varför jag är så säker på en fällande dom är för att det är så betydande höga summor som har kommit och gott. Deras levande under A's framgång kan med lätt huvudräkning räknas ut. Och att det har spenderats mer än vad som är skäligt till redovisade moms. Om jag inte minns fel handlade dom mat för 13000kr på Ica under en månad. Alla dessa uträkningar gjorde dom för att se vart pengarna tog vägen. I det hela är det så att dom är inga större bra förebilder till att vara en bra företagare.
Citera
2023-10-19, 11:22
Medlem
https://www.expressen.se/ekonomi/bos...-toppmaklaren/

Det står att en femte person ska åtalas. Vem är det? Linn?
Citera
2023-10-19, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg

Det står att en femte person ska åtalas. Vem är det? Linn?

L*nn satt i en månad i häktet. Att hon fortfarande står med i A's bolag än idag, är obegripligt för mig. Här är beviset på hur naiv en brud kan vara! Hade dumpat killen första dagen han satte en i häktet. Och då är efterspelet långt ifrån klart.
Citera
2023-10-19, 12:23
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
L*nn satt i en månad i häktet. Att hon fortfarande står med i A's bolag än idag, är obegripligt för mig. Här är beviset på hur naiv en brud kan vara! Hade dumpat killen första dagen han satte en i häktet. Och då är efterspelet långt ifrån klart.
Var hon?

Hon är inte misstänkt i målet i alla fall. Finns det fler mål än det som utreds nu? Har du häktningsprotokollet?
Citera
2023-10-19, 12:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Tyvärr betalartickel.
Kan bara läsa ingressen, någon som kortfattat kan dela några rader av det som står?
Citat:
Den tidigare så framgångsrike toppmäklaren i Stockholm, misstänkt för grov ekonomisk brottslighet, väntar på besked om han ska åtalas.

Expressen kan i dag avslöja att härvan sväller – nu med en femte misstänkt person
Citera
2023-10-19, 14:44
Medlem
mrbeyonces avatar
Jag har Många många bekanta som jobbat för Adam på SATS-tiden. Herregud vad mycket historier som gick. Bara hela säljet… ”vi säger till kunden att de har problem med balans, höfter, rörlighet etc även om de inte har det.. det vet ju inte dem eller hur? Då köper dem 100 pt-timmar.”

Alla undrade varför just hans center sålde i sådana sjuka mängder. Andra undrade inte..😄

Stjärna!😄😄
Senast redigerad av mrbeyonce 2023-10-19 kl. 14:48.
Citera
2023-10-19, 21:55
Medlem
Jag tittade på dagboksbladet idag och såg att Adams tjej hade fått advokaten Mark Safaryan tilldelad. Alltså bör det vara hon som är misstänkt nummer fem i härvan.

Tror ni att hon är skyldig?
Citera
2023-10-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Jag tittade på dagboksbladet idag och såg att Adams tjej hade fått advokaten Mark Safaryan tilldelad. Alltså bör det vara hon som är misstänkt nummer fem i härvan.

Skyldig ska bli intressant att se. Däremot står jag fast vid min åsikt om att hon haft insikt i Adams affärer och fiffel då det med största sannolikhet är han som har betalat för hennes ingrepp/märkeskläder/resor. Har svårt att se hur mammapenning + kränga lite hemmagjord hårolja kan genera i den mängden pengar som hon spenderar.

Hoppas på att åtal väcks och att få ta del av FUP. Ska bli intressant att läsa om man har lyckats spåra vad Adam har investera sina fiffel-pengar i.
Citera
2023-10-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Linn satt väl aldrig häktad? Var väl den andre misstänktes (minns ej namn för tillfället) flickvän/fru som var häktad?
Citera
2023-10-20, 07:02
Medlem
Treschows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien
Linn satt väl aldrig häktad? Var väl den andre misstänktes (minns ej namn för tillfället) flickvän/fru som var häktad?
Exakt.
Citera
2023-10-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah

Nu har hon börjat leka någon slags Palestina-advokat på sin insta… vad vet hon ens?! Förvarar Hamas och hej å hå.. det blir bara dummare och dummare. För att framstå som en god person.

Insikt i sin mans affärer har hon självklart haft.
Citera
2023-10-21, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Exakt.

Jo, hon satt inne. Man häktar inblandade för att inte röja bevis, sopa undan värdesaker mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in