Citat:
Linn måste väl skaffa en utbildning/jobb nu när det inte går lika bra för Adam (därför de säljer lägenheten?)
Troligtvis orkar/kan hon inte gå en ordentlig utbildning och då är det lättare att gå en typ två veckors-kurs som inte kräver en så hög begåvningsnivå. Dock känns just läpptatueringar ganska nischat så de kunder hon kommer få är väl lika opererade och ser lika plastiga ut som hon själv gör.
Troligtvis orkar/kan hon inte gå en ordentlig utbildning och då är det lättare att gå en typ två veckors-kurs som inte kräver en så hög begåvningsnivå. Dock känns just läpptatueringar ganska nischat så de kunder hon kommer få är väl lika opererade och ser lika plastiga ut som hon själv gör.
Det är en svår bransh. Svårast kommer det att vara kundhanteringen. Människors förväntningar är svåra att uppfylla. Man måste ha en bra försäkring och man bör vara inhyrd i en redan etablerad salong med ett bra kundomdöme. Jag tror inte hon förstår riktigt vad hon ger sig in på. Även om läpp pigmentering inte är permanent så kommer missnöjda kunder skrika högt. Därav försäkring är A-o. Resten får hon erfara själv...
Att L*nn kommer få negativa konsekvenser av sin sambos näringsverksamhet kommer hon inte undan med. Stor sannolikhet att hon också får fängelse. Staten ser inte mygel så lättvindigt! Möjligen kommer hon undan mini mini lite mindre på grund av allt våld med gängkriminalitet. Men av tidigare dommar jag har sett så är det inget att hoppas på.
Varför jag är så säker på en fällande dom är för att det är så betydande höga summor som har kommit och gott. Deras levande under A's framgång kan med lätt huvudräkning räknas ut. Och att det har spenderats mer än vad som är skäligt till redovisade moms. Om jag inte minns fel handlade dom mat för 13000kr på Ica under en månad. Alla dessa uträkningar gjorde dom för att se vart pengarna tog vägen. I det hela är det så att dom är inga större bra förebilder till att vara en bra företagare.