2024-07-15, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Brukar vara 4-5 månader till hovrätt. Inte ett år.

När jag gjorde en sökning på Google, kom jag fram till att det skulle ta ungefär 4-6 månader. Jag är dock osäker på ärendets komplexitet, vilket kan påverka processen och orsaka ytterligare förseningar. Det verkar emellertid som att det inte kommer att vara slutgiltigt förrän tidigast om ett år, vilket innebär att inställelsen troligtvis kommer att ske runt mitten eller slutet av 2025, med hänsyn till eventuella förseningar.
Citera
2024-07-15, 11:38
Citat:
Brukar vara 4-5 månader till hovrätt. Inte ett år.

Svammel. För häktade ja, men inte en chans för personer på fri fot.
Citera
2024-07-15, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Vad säg om att innan man begår brott ta en funderare på konsekvenserna? Då slipper man tänka på som "villkorlig frigivning"?
Jag hoppas på ännu högre straff på dessa kriminella speciellt A. Han som tar bröllopskalaset som konferanskosrnader. Vilket äckel, inge skam där!

Du kan ju omöjligt ha lyssnat på rättegången och som jag skrivit förut det märks att du är i soc katerogrin, alla företagare tar saker på sina bolag som är av privat karaktär. Förstår att det är jobbigt för dig att förstå, lika jobbigt som det är för dom som verkligen arbetar hårt att betala hög skatt för att finainsiera ditt leeverna och div skulder till kfm.
Citera
2024-07-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
AF & LM bodde i Norra Tornen, gatuadress nr 24. UNIKS kontor hyrs nu av en "skönhetsklinik" där LM arbetar. Har förekommit uppgifter om att AF & Fouad har ett borgensavtal avseende hyran av UNIKs kontor. Känner ej till hyresavtalets längd men bostadsrättsägare i nr 24 borde via årsredovisningen kunna se när avtalet för det kontoret går ut samt hyreskostnaden.

Hur kan du skriva så stensäkert om din sak när du har noll koll? Adresserna i norra tornen är nummer 8 och 10
Citera
2024-07-15, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmman
Du kan ju omöjligt ha lyssnat på rättegången och som jag skrivit förut det märks att du är i soc katerogrin, alla företagare tar saker på sina bolag som är av privat karaktär. Förstår att det är jobbigt för dig att förstå, lika jobbigt som det är för dom som verkligen arbetar hårt att betala hög skatt för att finainsiera ditt leeverna och div skulder till kfm.

Din poäng här? Förstår verkligen inte vad du svamlar om.
Citera
2024-07-15, 13:33
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjottaplingplong
Svammel. För häktade ja, men inte en chans för personer på fri fot.

Häktade ett par månader ish,,, fri fot 4-5 månader.
Citera
2024-07-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phillyluke
Nej, AF och LM bodde i tornen tidigare, men flyttade till Evenemangsgatan 24 i Solna 2021 om jag minns rätt, och bodde kvar här till i juni 2024. Så LM arbetar inte häromkring. Inte sett honom i porten, men han kör verkligen fram & tillbaka längst gatan (gatan är väldigt kort också) i 30-60 min och höll på så hela helgen. Såg ut som att han var ensam i bilen.

Tack för förtydligandet! Jag blandade ihop AF & LMs tidigare bostadsadresser. Man kan ju inte heller enkelt kontrollera detta nu i och med att de har skyddade personuppgifter.

Märkligt beteende att köra fram & tillbaka på en gata under en helg. Kanske pågick någon typ av videoinspelning...
Citera
2024-07-15, 14:49
Medlem
Citat:
AF & LM bodde i Norra Tornen, gatuadress nr 24. UNIKS kontor hyrs nu av en "skönhetsklinik" där LM arbetar. Har förekommit uppgifter om att AF & Fouad har ett borgensavtal avseende hyran av UNIKs kontor. Känner ej till hyresavtalets längd men bostadsrättsägare i nr 24 borde via årsredovisningen kunna se när avtalet för det kontoret går ut samt hyreskostnaden.

Citerar mig själv då jag gått igenom ÅR 2023 för en BRF i Norra Tornen, där UNIK hade sitt kontor.
I ÅR står det bl a:

"Hyreslokal 1002, 244 kvm, klinik, hyrestid 20231201-20261130"

"Ersatt tidigare hyresgäst i den större hyreslokalen med Sherry Beauty"
Citera
2024-07-15, 15:31
Citat:
Häktade ett par månader ish,,, fri fot 4-5 månader.

Hovrätten för övre Norrland möjligen. Svea hovrätt, nej.
Citera
2024-07-15, 18:28
Medlem
Citat:

Är du helt övertygad om detta? Jag har en vän som bor på Torsplan 10, vilket, såvitt jag förstått, är det andra tornet. Var är nummer 24 beläget? Eller avser du kanske att de bodde längre ner på Norra Stationsgatan?
Citera
2024-07-15, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmman
Hur kan du skriva så stensäkert om din sak när du har noll koll? Adresserna i norra tornen är nummer 8 och 10

Efter en enkel sökning på Google tycks det bekräftas att den ena byggnaden är Torsplan 8 och den andra Torsplan 10. Det verkar inte finnas ytterligare byggnader med beteckning nr 24?
Citera
2024-07-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haradrim
Efter en enkel sökning på Google tycks det bekräftas att den ena byggnaden är Torsplan 8 och den andra Torsplan 10. Det verkar inte finnas ytterligare byggnader med beteckning nr 24?

Nr 24 är för adress Evenemangsgatan i Solna där deras lgh finns/fanns 👀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in