2024-07-14, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det handlar inte om offerlösa brott.

I stora delar av Amerika är både sexköp och droger olagligt.
Precis som i olika delar av Europa.

Dessutom är det egalt vad man gör i andra länder -- annars bör vi stena folk som har sex utanför äktenskapet också --för den synen finns i en del länder.

Dvärgarna i Ryssland ... tur att vi inte har korrumperade dvärgar i Sverige då.

Man ska naturligtvis försöka efterlikna de mest frihetliga länderna, och trenden i västvärlden är onekligen avkriminalisering/legalisering.

Jag är väldigt artig som ens diskuterar med någon som sympatiserar med aset i Kreml.
Citera
2024-07-14, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tvärtom. Även i de fall det inte finns direkta offer så finns det indirekta offer - och är inte offerlösa brott.

Ja, en plit på Flashback vet förstås bättre än geniet John Stuart Mill. Tänkte inte på det.
Citera
2024-07-14, 22:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Man ska naturligtvis försöka efterlikna de mest frihetliga länderna, och trenden i västvärlden är onekligen avkriminalisering/legalisering.

Jag är väldigt artig som ens diskuterar med någon som sympatiserar med aset i Kreml.
Nej, varför skall man det.
Man skall naturligtvis försöka bygga ett så tryggt samhälle som möjligt. Det innebär vissa begränsningar för att minimera skada.
Citera
2024-07-14, 23:05
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .kungen77
Fup

https://gofile.io/d/Z9h5jO

.

Funkar tyvärr inte längre, har du möjlighet dela den på en annan tjänst?
Citera
2024-07-14, 23:07
Medlem
Ballcancers avatar
Don't do the crime if you can't do the time eller vad fan man nu säger.
Tycker inte alls synd om dem. De har ju köpt sex.
Citera
2024-07-14, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Don't do the crime if you can't do the time eller vad fan man nu säger.
Tycker inte alls synd om dem. De har ju köpt sex.

En till som tror att rätt och fel är vad som står i lagboken.
Citera
2024-07-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Funkar tyvärr inte längre, har du möjlighet dela den på en annan tjänst?

(FB) 229 namn hängs ut i en Swishlista i en kopplerihärva i Göteborg (2024-07-10)

.
Citera
2024-07-14, 23:11
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
En till som tror att rätt och fel är vad som står i lagboken.
Struntar i lagen. Tycker man är en hemsk person om man köper sex helt enkelt. Gud tycker också det.
Citera
2024-07-14, 23:13
Medlem
Citat:
Som sagt - svenskar fattar inte frihet. Alla lagar mot offerlösa brott är moraliskt fel.

Håller med. Att straffas för att tex bruka narkotika eller vara naken i sin egen trädgård är definitivt moraliskt fel.

Men om man tror att det är ett offerlöst brott att köpa sex från en tjej som inte kan språket och som har en hallick är man ju däremot rätt svagbegåvad. Alla friska individer vet att majoriteten av dessa tjejer tvingas in i prostitution. Ska man vara korrekt så betalar köparna för att få våldta utsatta tjejer.

Däremot om en psykiskt frisk person som kan språket i landet hon/han befinner sig i - väljer att sälja sex till personer som han/hon själv har valt utan mellanhänder är det en helt annan sak.
Jag skulle egentligen själv gärna velat göra det för att slippa ha ett trist heltidsjobb men är tyvärr alldeles för selektiv med vilka personer jag kan tänka mig att ligga med.
Citera
2024-07-14, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av huffpuff
Håller med. Att straffas för att tex bruka narkotika eller vara naken i sin egen trädgård är definitivt moraliskt fel.

Men om man tror att det är ett offerlöst brott att köpa sex från en tjej som inte kan språket och som har en hallick är man ju däremot rätt svagbegåvad. Alla friska individer vet att majoriteten av dessa tjejer tvingas in i prostitution. Ska man vara korrekt så betalar köparna för att få våldta utsatta tjejer.

Däremot om en psykiskt frisk person som kan språket i landet hon/han befinner sig i - väljer att sälja sex till personer som han/hon själv har valt utan mellanhänder är det en helt annan sak.
Jag skulle egentligen själv gärna velat göra det för att slippa ha ett trist heltidsjobb men är tyvärr alldeles för selektiv med vilka personer jag kan tänka mig att ligga med.

Haha, jag hade nog kunnat tänka mig att sälja sex själv, men jag är för gammal nu, och som ung var jag för försiktig
Citera
2024-07-14, 23:20
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Varför ska de maskas, det är en FUP? Det skulle gå mot funktionen för en FUP.

För att namnen annars blir offentliggjorda när FUP:n läcker
Citera
2024-07-14, 23:21
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcon1111
Sexköpslagen är en produkt av ett mesigt samhälle, alltså riktigt sjukt.
Klart snygga tjejer/kvinnor skall kunna ta betalt för att män vill knulla dem.

Det är ju så det är över hela världen!!!
Vem f-n tror att en kvinna är tvungen att sälja sin kropp?

Hade jag varit tjej/kvinna och ful som stryk kunde jag ändå slippa jobba bara för att jag då hade haft en fitta. En fitta som män vill komma till.
Bra hus, fin bil, mannens kreditkort, alltså 20-30 % av alla som har en fitta är prostituerade.
De skall väl vara glada över att de kan bli försörjda utan att ha kompetens???

Riktigt så enkelt är det nog inte, men helt klart är sexköpslagen uppåt väggarna. Liksom polisens hantering av detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in