2024-07-14, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av earlybird111
Vem har stoppat dig från att prata "fakta"? Jävla lipsill, helt sanslöst vilka syltryggar ni "realister" är.
Om du faktiskt läser vad jag skrev så står det TYDLIGT vem som stoppar det..
Citera
2024-07-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Min teori är att det kan ha varit oavsiktligt, eller att de helt enkelt inte brydde sig. Jag gissar att anledning till att man valde att inte ta in några på listan för förhör kring sexköp, var att processen mot kopplaren var i hamn, och därmed var den källlan till prostitution borta. Då vill inte polisen ägna dyrbar tid till att förhöra folk på swishlistan, när det inte åstadkommer något mer att sätta dig dem för sexköp. (Detta trots att de för ett halvår sedan använde just swishlistor till att sätta dit kunder på massagesalong i Stockholm)

Så det var nog snabbare och enklare för Polisen att inte misstänka någon av dem, och avsluta ärendet. Man kan naturligtvis ifrågasätta varför vi ska ha sexköpslagen alls, men framför allt bör man nog ifrågasätta varför Polisen inte har bättre rutiner för att sekretessbelägga personuppgifter i känsliga sammanhang.

Rätt tyst från Media i denna grejen, och nu när Trump blev skjuten lär de vara upptagna ett tag, men jag tvivlar dock på att de vill ta i detta alls, eftersom de unisont står bakom sexköpslagen, och antagligen även uthängning av folk på listan, och rapportering kring detta ser inte snyggt ut för deras ideologi.

Sexköpslagen är en produkt av ett mesigt samhälle, alltså riktigt sjukt.
Klart snygga tjejer/kvinnor skall kunna ta betalt för att män vill knulla dem.

Det är ju så det är över hela världen!!!
Vem f-n tror att en kvinna är tvungen att sälja sin kropp?

Hade jag varit tjej/kvinna och ful som stryk kunde jag ändå slippa jobba bara för att jag då hade haft en fitta. En fitta som män vill komma till.
Bra hus, fin bil, mannens kreditkort, alltså 20-30 % av alla som har en fitta är prostituerade.
De skall väl vara glada över att de kan bli försörjda utan att ha kompetens???
Citera
2024-07-14, 20:27
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Varför är så jälva viktigt hur många av torskarna är invandrare och hur många som är svenskar.

Det är för att du är invandrare som du inte vill att det ska komma fram.

Det är en mycket viktig parameter för att dra korrekta slutsatser av samhällsutvecklingen.
Citera
2024-07-14, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Antagligen ett brottsmål mot kopplaren, men inte mot köparna. Ändå lite märkligt att inte hindra en sådan namnlista att spridas.
Är det inte brukligt att förundersökningen blir offentlig inför en rättegång? Vilka särskilda skäl finns för att hemligstämpla just denna?
Citera
2024-07-14, 20:48
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
(...) Tjejerna har inte velat avslöja mkt för poliserna, pratat sinsemellan på ungerska för att prata ihop sig.

(...)

Kollade igenom listorna lite snabbt. 70-30% invandrare - svenskar
Blattar som betalar för horor som är här pga. trafficking alltså.

Men själva har de fått asyl för att de är förtryckta i sina hemländer, eller?
Citera
2024-07-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbarefter
Om du faktiskt läser vad jag skrev så står det TYDLIGT vem som stoppar det..

Jag har läst vad du skrivit men det är helt bortom mig hur man kan vara så djävulskt gnällig över allt.
Citera
2024-07-14, 21:00
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Varför är så jälva viktigt hur många av torskarna är invandrare och hur många som är svenskar.

Det finns ett narrativ som syftar till att förminska invandrares brottsbenägenhet, vilket de allra flesta borde insett vid det här laget. Ständiga uppgifter från media och dess tyckonomer om att det inte alls skiljer sig något väsentligt.

Gällande ett stort antal brottskategorier finns en kraftig överrepresentation sedan 25-30 år.
Citera
2024-07-14, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, sexköp skadar även om det inte är under uppenbart tvång.
Missbrukaren skadar både sig själv, sin familj och det sker även våldsdåd mot andra p g a droger.

Att det finns andra saker som också kan vara skadliga talar för att man kanske bör se över hur regler och lagar ser ut kring dem - inte att man skall tillåta fler saker.

Som sagt - svenskar fattar inte frihet. Alla lagar mot offerlösa brott är moraliskt fel.
Citera
2024-07-14, 21:39
Bannlyst
Citat:
Var har jag gjort dessa PK-uttalanden?
Citera/länka till det.
Med hänsyn till vad du påstår så ser jag att du inte har en aning om var jag står politiskt.

Inser du att så gott som alla andra länder i Europa och Amerika har en helt annan syn på sexköp och droger än Sverige? T.o.m. dvärgarna som bestämmer i Ryssland och Nordkorea verkar se mer mellan fingrarna med droger än svenska politiker, och då är det illa.
Citera
2024-07-14, 22:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Som sagt - svenskar fattar inte frihet. Alla lagar mot offerlösa brott är moraliskt fel.
Det handlar inte om offerlösa brott.

Citat:
Inser du att så gott som alla andra länder i Europa och Amerika har en helt annan syn på sexköp och droger än Sverige? T.o.m. dvärgarna som bestämmer i Ryssland och Nordkorea verkar se mer mellan fingrarna med droger än svenska politiker, och då är det illa.
I stora delar av Amerika är både sexköp och droger olagligt.
Precis som i olika delar av Europa.

Dessutom är det egalt vad man gör i andra länder -- annars bör vi stena folk som har sex utanför äktenskapet också --för den synen finns i en del länder.

Dvärgarna i Ryssland ... tur att vi inte har korrumperade dvärgar i Sverige då.
Senast redigerad av micro113 2024-07-14 kl. 22:51.
Citera
2024-07-14, 22:52
Bannlyst
Citat:
Det handlar inte om offerlösa brott.

De är primärt offerlösa. Det är inte så att drogbruk eller att sälja sexuella tjänster automatiskt leder till lidande.

Victimless crime

"...Victimless crimes are, in the harm principle of John Stuart Mill, 'victimless' from a position that considers the individual as the sole sovereign, to the exclusion of more abstract bodies such as a community or a state against which criminal offenses may be directed. They may be considered offenses against the state rather than society..."
Citera
2024-07-14, 22:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
De är primärt offerlösa. Det är inte så att drogbruk eller att sälja sexuella tjänster automatiskt leder till lidande.

Victimless crime

"...Victimless crimes are, in the harm principle of John Stuart Mill, 'victimless' from a position that considers the individual as the sole sovereign, to the exclusion of more abstract bodies such as a community or a state against which criminal offenses may be directed. They may be considered offenses against the state rather than society..."
Tvärtom. Även i de fall det inte finns direkta offer så finns det indirekta offer - och är inte offerlösa brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in