2024-07-14, 09:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du borde hjälpt henne att hitta en förälder i första hand och ringt myndigheter i andra hand. Treåringar är ju jättesmå.
Troligtvis var hon ju alldeles in närheten av sitt hem. Många lägenheter inom 10-20 m och det var inne på området. Kändes inte som läge för någon panikkänsla som ni försöker skapa hela tiden.
Tycker du jag gjorde fel om jag puttade på flickans cykel utan att kontakta polisen?
Citera
2024-07-14, 09:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Troligtvis var hon ju alldeles in närheten av sitt hem. Många lägenheter inom 10-20 m och det var inne på området. Kändes inte som läge för någon panikkänsla som ni försöker skapa hela tiden.
Tycker du jag gjorde fel om jag puttade på flickans cykel utan att kontakta polisen?
Ingen rimlig förälder släpper en treåring utom synhåll.
Citera
2024-07-14, 09:55
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ingen rimlig förälder släpper en treåring utom synhåll.
Du läser ju som vanligt inte vad jag skriver. Föräldrarna hade henne troligtvis inom synhåll. Förresten släpper de allra flesta föräldrar sina barn utom synhåll dagligen i veckorna.

Tycker du att jag som man gjorde fel om jag nu svarade flickan och hjälpte henne med det hon ville ha hjälp med?
Citera
2024-07-14, 10:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Där bortsåg du alltså från ditt idiotiska svammel att statistik är oväsentligt utan man ska bedöma situationen. Det är ju som så att situationen en man fäller träd, plockar bär, eller står på jaktpass är just sådana situationer som de flesta kvinnor skulle avfärda som ofarliga män. Men inte idioten Micro. Då passar det med statistik helt plötsligt. Till mäns nackdel. Så förvånande.
Nej, det gör jag inte.
Jag säger fortfarande att man bedömer situationen - inte med statistik utan hur man kan riskminimera.
Alltså vill man inte träffa en främmande man när man är ensam i skogen.
Du fäktar vilt nu.

Citat:
Du är en dåre som inte ens kan hålla en rak linje i din argumentation. De flesta kvinnor skulle se dig som en knäppskalle. Det inser du nog innerst inne att du också är. Är inte det minsta arg att jag inte har ditt perspektiv på mänskliga relationer. Du är lyteskomik på forumet om du inte insett det själv.
Du kan inte tala för de flesta kvinnor, eller för kvinnor alls.
Du tycks ha svårt att förstå det.

Citat:
Du kan tycka, känna och göra bort dig själv. Inte gruppen kvinnor. Tänka verkar vara överkurs för dig.
Jag har givetvis i långt högre grad än dig kapacitet att göra bort "gruppen kvinnor" - precis som mitt mandat för annat när det gäller kvinnor alltid är högre än ditt.
Jag är kvinna - du är inte det.

Glöm inte låsa dörren - din hycklare
Citera
2024-07-14, 10:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det sjuka är ju att man som man ska behöva tänka dessa tankar över huvud taget. Du förstår precis vad jag menar. De tär off-topic men det är mycket i den här tråden som är det redan. Du är en person som bidrar till att dessa tankar finns i mäns huvuden.
Jag är sannolikt mycket uppskattad av många föräldrar om jag bidrar till att främmande män inte närmar sig och börjar interagera med deras småbarn.
En främmande man som pysslar med ens småbarn är liksom inget som föräldrar vill se om inte de själva - eller någon annan betrodd vuxen - är med och övervakar situationen.
Främlingar är potentiella risker för små barn.
Citera
2024-07-14, 10:30
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör jag inte.
Jag säger fortfarande att man bedömer situationen - inte med statistik utan hur man kan riskminimera.
Alltså vill man inte träffa en främmande man när man är ensam i skogen.
Du fäktar vilt nu.
Jo. Om man bortser från vad mannen gör (situationen) och endast utgår från att en man är ett hot så utgår du från statistik. Du menar att alla män alltid är ett hot för vad ett fåtal gör. Du utgår från statistik men på ett felaktigt sätt. Som en galning.
Citat:
Du kan inte tala för de flesta kvinnor, eller för kvinnor alls.
Du tycks ha svårt att förstå det.
Det kan inte du heller din identitets politiska mupp. Du kan bara tala för dig själv. Men alla kan tala ur ett mänskligt perspektiv.
Citat:
Jag har givetvis i långt högre grad än dig kapacitet att göra bort "gruppen kvinnor"
Du gör mest bort dig själv. Men kvinnor som undviker skogen för att de är rädda för slumpmässiga män som plockar bär skulle vara pinsam om den faktiskt fanns. Men ni är individer. Kvinnorna ville prata om sexuellt våld på samhällsnivå. Inte skogen eller främmande män.
Senast redigerad av Blundetto 2024-07-14 kl. 10:36.
Citera
2024-07-14, 10:36
Medlem
Mad monks avatar
Dom har garanterat aldrig mött en björn i skogen.
Citera
2024-07-14, 10:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo. Om man bortser från vad mannen gör (situationen) och endast utgår från att en man är ett hot så utgår du från statistik. Du menar att alla män alltid är ett hot för vad ett fåtal gör. Du utgår från statistik men på ett felaktigt sätt. Som en galning.
Nej, jag utgår ifrån att det är risksituation att möta en främmande man i skogen på grund av att man är på en isolerad plats. Alltså inte från statistiska beräkningar eftersom statistik inte hjälper ett skit om man möter fel man.
Jag utgår ifrån att det räcker med att möta fel man - och att man inte vet vem detta är.
Du är en idiot som låser din ytterdörr men kräver att kvinnor skall lita på totala främlingar och hoppas att de har tur.

Vad mannen gör i skogen är oväsentligt. Det är inte mannens aktivitet som berättar om han är en farlig man eller inte.

Citat:
Det kan inte du heller din identitets politiska mupp. Du kan bara tala för dig själv. Men alla kan tala ur ett mänskligt perspektiv.
Vad babblar du om - du försöker ju prata för kvinnor hela tiden.
Landa nu.

Citat:
. Men kvinnor som undviker skogen för att de är rädda för slumpmässiga män som plockar bär skulle vara pinsam om den faktiskt fanns. Men ni är individer.
Det finns absolut, det är många som inte går ut i skogen ensamma ... andra gör som mig - går ensamma men vill inte stöta på främmande män.
Och ja, vi är individer. Kom du på det först nu?
Då har ju tråden gjort lite nytta i alla fall.

Glöm inte att låsa dörren - din hycklare
Citera
2024-07-14, 10:44
Avstängd
Citat:
Vad tycker du om kvinnor utan riskmedvetenhet?
Citera
2024-07-14, 10:46
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Nej, jag utgår ifrån att det är risksituation att möta en främmande man i skogen på grund av att man är på en isolerad plats. Alltså inte från statistiska beräkningar eftersom statistik inte hjälper ett skit om man möter fel man.
Jag utgår ifrån att det räcker med att möta fel man - och att man inte vet vem detta är.
Du är en idiot som låser din ytterdörr men kräver att kvinnor skall lita på totala främlingar och hoppas att de har tur. Vad mannen gör i skogen är oväsentligt. Det är inte mannens aktivitet som berättar om han är en farlig man eller inte.
Nej, precis. Du utgår inte från situationen utan från statistik som du har vantolkat. Kvinnor låser också sina dörrar men det betyder inte att de behöver vara rädda för individer de möter i skogen.
Citat:
Vad babblar du om - du försöker ju prata för kvinnor hela tiden.
Landa nu.
Det där är din identiterspolitiska halmgubbe.
Citat:
Det finns absolut, det är många som inte går ut i skogen ensamma ... andra gör som mig - går ensamma men vill inte stöta på främmande män.
Och ja, vi är individer. Kom du på det först nu?
Då har ju tråden gjort lite nytta i alla fall.
Kom inte och babbla om individer. Du delar in mänskligheten i två antagonistiska grupper. Men det är tråkigt att många kvinnor i onödan undviker skogen. Därav gör sådant här trams skada.
Citera
2024-07-14, 10:49
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Vad tycker du om kvinnor utan riskmedvetenhet?
En kvinna som går ensam ut i skogen tar ingen större risk. En kvinna som går ensam genom en stadspark eller som blir ihop med en idiot tar en risk. Det var därför kvinnorna på tik tok ville prata om sexuellt våld i allmänhet och inte främmande män i skogen. Skogen, björnen och mannen var metaforer. En kvinna som på individnivå ser 50% av mänskligheten som antagonister oavsett vad mannen gör kanske inte borde ägna sig åt friluftsliv. Det finns jägare, svampplockare, militärer, skogsvårdare och skogsägare ute i skogen i ett land med skogskultur. Inte bara björnar.
Senast redigerad av Blundetto 2024-07-14 kl. 10:59.
Citera
2024-07-14, 11:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej, precis. Du utgår inte från situationen utan från statistik som du har vantolkat. Kvinnor låser också sina dörrar men det betyder inte att de behöver vara rädda för individer de möter i skogen.
Kvinnor riskminimerar både genom att låsa ytterdörren och att på olika sätt skydda sitt liv och hälsa. Kvinnor hycklar inte - du gör det.
Du skyddar dina prylar och anser att kvinnor skall vara aningslösa och inte skydda sitt liv och hälsa.
Du är en hycklare av rang.
Och jo - det är just individer man måste vara rädd för. Det är individer som skadar, våldtar och dödar kvinnor. Vilka individer vet man inte på förhand - därför vill man inte träffa på främmande män i skogen, utan hellre en björn.

Citat:
Det där är din identiterspolitiska halmgubbe.
Nej, det är precis vad du gjort tråden igenom.

Citat:
Kom inte och babbla om individer. Du delar in mänskligheten i två antagonistiska grupper. Men det är tråkigt att många kvinnor i onödan undviker skogen. Därav gör sådant här trams skada.
Det var du som babblade om individer - jag gav dig rätt, och då får du ett hysteriskt utbrott över det.
Ingen har pratat om att undvika skogen - utan om att undvika främmande män i skogen.

Glöm inte låsa dörren - din hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in