2024-04-22, 20:37
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WindowsSetup
Någon som lyckats komma i kontakt med amazons kundservice?

När jag försöker chatta får jag att chatten är ur funktion, när jag försöker bli uppringd får jag att uppringningstjänsten är ur funktion och när jag försöker ringa deras nummer som står på sidan säger en röst att telefonnumret inte är i bruk. Har funkat tidigare men inte senaste veckorna.
ok då är det inte bara jag. chatten verkar inte funka på någon av amazons domäner just nu
Citera
2024-06-17, 09:31
Medlem
BubbaZenettis avatar
Nån som vet ifall Amazon.se tillåter returer av in-ear hörlurar även om man öppnat förpackningen och provat dem?

De flesta svenska butiker tillåter ju inte det eftersom de klassar earbuds som "hygienartiklar".

https://www.amazon.se/BOSE-QuietComf.../dp/B0CD2FSRDD
Citera
2024-07-12, 09:28
Medlem
Beställde från Amazon för första gången. Och den använder förmodligen någon leverantör som kallas "Deutsche post". Hur kommer jag att kunna spåra det när det har kommit in i Sverige?

Det står på "Deutsche post" att den skickades till Sverige för några dagar sen.

Citat:
The item was processed on 10.07.2024 at our Logistics Center Kiel and was forwarded to its destination country Sweden.
Citera
2024-07-12, 15:40
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDahmer
Beställde från Amazon för första gången. Och den använder förmodligen någon leverantör som kallas "Deutsche post". Hur kommer jag att kunna spåra det när det har kommit in i Sverige?

Det står på "Deutsche post" att den skickades till Sverige för några dagar sen.

Om det är spårbart borde du fått ett spårnummer, annars har nog säljaren skickat som brev och då kommer den bara dyka upp i brevlådan eller ombud om den inte fick plats.
Citera
2024-07-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Om det är spårbart borde du fått ett spårnummer, annars har nog säljaren skickat som brev och då kommer den bara dyka upp i brevlådan eller ombud om den inte fick plats.
Amazon brukar använda Postnord i Sverige. Överförs nog till Postnord och du får en avisering därifrån. Amazon brukar ha blixtsnabba leveranser.
Citera
2024-07-12, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Amazon brukar använda Postnord i Sverige. Överförs nog till Postnord och du får en avisering därifrån. Amazon brukar ha blixtsnabba leveranser.

Vad är definitionen av "blixtsnabba"? Jag beställde mina saker i måndags 8/7.
Citera
2024-07-14, 09:48
Moderator
Amirons avatar
Citat:

Det där är lite beroende på var du bor i landet och varifrån varan skickas.
Om du går in och kollar dina senaste ordrar så skall du kunna se deras uppskattade leveransdatum.
Har man dessutom prime medlemsskap så brukar det gå någon/några dagar snabbare.

Edit: Ha dock i åtanke att den svenska leverantören (Bring, postnord) kan vara jävulskt slöa...
Citera
2024-07-14, 10:00
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Produkter som säljs av och skickas från Amazon i Sverige brukar levereras dagen efter. Dessa varor brukar man kunna beställa fram till ca 22 och få levererade nästa dag. Men det beror så klart på var man bor och hur ofta speditörerna levererar i ens område.

Men snabbare än ca 12 h går det nog inte att få i Sverige.
Citera
2024-07-14, 10:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
I min stad har vi tyvärr tilldelats airmee som levererar från amazon, det är inte bra. Från minimum en dags försening upp till 3-4 dagar när dom är extra lata, och deras gps-spårning är under all kritik, troligen manipulerar dom gps på något sätt för den går fullständigt bananas ibland. Det går oftast snabbar att leverera till utlämningsställe än hemleverans, kanske det som är meningen med att anlita airmee.
Citera
2024-07-15, 19:41
Medlem
Nu börjar deras Prime Day vid midnatt, kan man hoppas på att det blir något vettigt denna gång eller sänker de priset på vissa varor med max 10% månne?

Sist de hade Prime Day så ryckte man mest på axlarna åt det men däremot första gången de hade det i Sverige så gjorde man många fynd.

Känns som att det är bättre att fylla varukorgen med sånt man vill ha och sen hoppas på att det går ned i pris efter ett tag. Vissa varor får upp till 50% sänkning har man sett.
Citera
2024-07-16, 13:51
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Nu börjar deras Prime Day vid midnatt, kan man hoppas på att det blir något vettigt denna gång eller sänker de priset på vissa varor med max 10% månne?

Sist de hade Prime Day så ryckte man mest på axlarna åt det men däremot första gången de hade det i Sverige så gjorde man många fynd.

Känns som att det är bättre att fylla varukorgen med sånt man vill ha och sen hoppas på att det går ned i pris efter ett tag. Vissa varor får upp till 50% sänkning har man sett.

Har skummat igenom erbjudandena på svenska Amazon, men är inte imponerad. Några procent här och där på utvalda varor som ändå är billigare på andra håll. 1:a på deras "Topp 100"-erbjudanden är ett par Air pods (2:a gen) för 1300 kr. Köpte dem för 999 i höstas.

Däremot har jag passat på att skaffa några kanaler (som MTG+ och Paramount+) på amerikanska Prime Video - 99 cent för 2 månader. Överkomligt!
Citera
2024-07-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Har skummat igenom erbjudandena på svenska Amazon, men är inte imponerad. Några procent här och där på utvalda varor som ändå är billigare på andra håll. 1:a på deras "Topp 100"-erbjudanden är ett par Air pods (2:a gen) för 1300 kr. Köpte dem för 999 i höstas.

Däremot har jag passat på att skaffa några kanaler (som MTG+ och Paramount+) på amerikanska Prime Video - 99 cent för 2 månader. Överkomligt!
Det var bra pris men går de att använda i Sverige utan vpn?

Blev inköp av kattmat, 2 lådor á 96 förpackningar i varje. Fan ta katten om han vägrar tugga i sig detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in