Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-19, 23:22
  #1321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Har du fått hemleverans dagen efter, fan vilken lyx!
Så bra hade inte ens jag när jag beställde mina grejer.
Fick alltid vänta minst en vecka på mina grejer.
Där ser man hur ojämnt Amazon levererar till kund genom Postnord eller Airmee.

Handlar inget mer från skitmazon
Bor ju i Stockholm så antagligen är vi prioriterade genom att så många beställer här. Trist att de gav dig en skitupplevelse :-(
Citera
2022-11-21, 20:03
  #1322
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Bor ju i Stockholm så antagligen är vi prioriterade genom att så många beställer här. Trist att de gav dig en skitupplevelse :-(

Ärligt talat, i stort sett vartenda gång har det varit en skitupplevelse att handla på Amazon.
Antingen blir det hit eller miss när man handlar hos dom!
Att dom har mage att ta ut 59kr för Prime abonnemang och inte levererar snabbt, fick ändå vänta en hel vecka på grejerna fast man testade Prime.
När testmånaden var över så var det finito med Prime.

Måste mycket till för att handla där igen!
Black Week priser, jo tjena!
Har kollat upp priserna på dom grejer jag haft koll på under lång tid, det är fortfarande ordinarie pris på grejerna under BW.
Sedan smyghöjer Amazon priserna från vecka till vecka på massor av grejer.
Ett fulingkoncept dom kör med!
Citera
2022-11-22, 18:46
  #1323
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Har du fått hemleverans dagen efter, fan vilken lyx!
Så bra hade inte ens jag när jag beställde mina grejer.
Fick alltid vänta minst en vecka på mina grejer.
Där ser man hur ojämnt Amazon levererar till kund genom Postnord eller Airmee.

Handlar inget mer från skitmazon
Jag har i stort sett bara bra saker att säga om svenska Amazon. Sen jag kom på knepet att köra sidan på engelska så blev det till och med uthålligt att använda sidan.

Jag har flera gånger fått leverans från Amazon samma dygn som jag gjorde min beställning. Jag har visserligen Prime men det kostar femtionio spänn i månaden och ger en hel del andra fördelar utöver snabb och gratis frakt.
Citera
2022-11-23, 16:22
  #1324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag har i stort sett bara bra saker att säga om svenska Amazon. Sen jag kom på knepet att köra sidan på engelska så blev det till och med uthålligt att använda sidan.

Jag har flera gånger fått leverans från Amazon samma dygn som jag gjorde min beställning. Jag har visserligen Prime men det kostar femtionio spänn i månaden och ger en hel del andra fördelar utöver snabb och gratis frakt.

Gillar du deras upplägg och beställer ofta så fortsätter du med Prime då är det värt at betala för ett medlemskap.
Citera
2022-11-23, 17:14
  #1325
Medlem
Har amazon några svesnka lager ännu eller skickas det fortfarande från tyskland?
Citera
2022-11-24, 12:23
  #1326
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingsizePrawns
Har amazon några svesnka lager ännu eller skickas det fortfarande från tyskland?
Dom har garanterat ett i Eskilstuna. Det är där alla mina paket som har kommit inom 24 timmar har börjat.
Citera
2022-11-24, 12:26
  #1327
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Gillar du deras upplägg och beställer ofta så fortsätter du med Prime då är det värt at betala för ett medlemskap.
Bara The Boys på Prime Video gör det värt. Jag hade liksom lätt lagt ut mer på frakt om jag hade köpt sakerna någon annanstans än Amazon.

Inte helt sällan så är dom dessutom helt enkelt billigast.
Citera
2022-11-24, 13:43
  #1328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom har garanterat ett i Eskilstuna. Det är där alla mina paket som har kommit inom 24 timmar har börjat.

Tack för info kanske värt att börja handla på amazon.se igen har hållt mig tlll .de ett tag nu
Citera
2022-11-24, 17:27
  #1329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Bara The Boys på Prime Video gör det värt. Jag hade liksom lätt lagt ut mer på frakt om jag hade köpt sakerna någon annanstans än Amazon.

Inte helt sällan så är dom dessutom helt enkelt billigast.

Tycker du att Amason är billigt att handla på?
Ska chocka dig hur billiga priser dom har på denna köpsajt.
Letade efter cdskivor råkade klicka på en annonslänk och såg priset, hela 2562,99kr kostar en cdskiva.
Nu är det inte Amason själva som säljer cd till detta extrempris utan en av deras knutna samarbetspartners.
Att Amason tillåter sådan prissättning från deras underhuggare är bara sjukt tycker jag!
Amason själva tog 299kr för en cd, inte speciellt billigt det heller.
Citera
2022-11-24, 17:42
  #1330
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Tycker du att Amason är billigt att handla på?
Ska chocka dig hur billiga priser dom har på denna köpsajt.
Letade efter cdskivor råkade klicka på en annonslänk och såg priset, hela 2562,99kr kostar en cdskiva.
Nu är det inte Amason själva som säljer cd till detta extrempris utan en av deras knutna samarbetspartners.
Att Amason tillåter sådan prissättning från deras underhuggare är bara sjukt tycker jag!
Amason själva tog 299kr för en cd, inte speciellt billigt det heller.
Det finns ett stort utbud att välja bland, man måste inte jämföra det allra dyraste man hittar för att hitta saker som är väldigt prisvärda. Det bästa pannkaksjärnet i gjutjärn jag har haft köpte jag på amazon.se, då kostade det precis över 200:-, jag har inte hittat något ens i närheten av det priset i svensk handel; https://www.amazon.se/gp/product/B01...?ie=UTF8&psc=1

Under amazonhelgen som var för några veckor sedan handlade jag flera ssd-diskar, usb-minne, extern dvd, klockverktyg, klockarmband med mera betydligt billigare än jag hittade någon annanstans, allt fraktfritt och hemma max två dagar senare.

Men i vilket fall så är 59:-/månad rena stölden, bara streamingtjänsten är en av de mest prisvärda på marknaden och då har man inte ens börjat handla än.

Men som sagt, det står en fritt att handla på amazon, känner man sig kränkt är det bara att låta bli.
Citera
2022-11-24, 19:32
  #1331
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingsizePrawns
Tack för info kanske värt att börja handla på amazon.se igen har hållt mig tlll .de ett tag nu
För mig som bor i Stockholms innerstad så går det alldeles utmärkt att få saker dagen efter.

Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Tycker du att Amason är billigt att handla på?
Ska chocka dig hur billiga priser dom har på denna köpsajt.
Letade efter cdskivor råkade klicka på en annonslänk och såg priset, hela 2562,99kr kostar en cdskiva.
Nu är det inte Amason själva som säljer cd till detta extrempris utan en av deras knutna samarbetspartners.
Att Amason tillåter sådan prissättning från deras underhuggare är bara sjukt tycker jag!
Amason själva tog 299kr för en cd, inte speciellt billigt det heller.
Ja, dom har ofta var det billigaste alternativet för många av årens senaste inköp.
Citera
2022-12-01, 13:27
  #1332
Medlem
De är tydligen desperata att få fler att handla. Jag får presentkort från dem ofta då jag har Prime. Handlar dock aldrig av dem, varför skulle jag när jag kan stödja svenska bolag som Cdon etc på nätet eller fysiska butiker?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback