Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Ett mycket litet problem i förhållande mot de faktiska hoten mot kvinnors liv och hälsa.
Vilket är sjukdomar.
Sjukdomar är inte ett specifikt hot riktat mot kvinnor -- och vi talar fortfarande om attack från annan.
Sluta försöka bluddra bort det.
Som du själv har konstaterat så är män det största hotet mot kvinnor och björnar.
Citat:
SCB för inte för statisk över vardagliga möten. Man får väl utgå från sig själv. Undertecknad och andra som inte är maniskt rädda brukar väl springa på åtminstone några 100 personer om dagen.
Får man?
Du har ju tråden igenom hävdat att man skall utgå ifrån din upplevelse, dina fantasier och vad du anser.
Citat:
Det är BRÅ:s uppgift och de gör uppskattningar.
Nej, brottsstatistiken bygger inte på uppskattningar.
Citat:
Tips och strategier. Du verkar mest vara en galning som lever i självvald isolation och vill att kvinnor ska begränsa sig. Inte konstigt att unga tjejer inte längre förknippar sig med feminismen.
Nej, att jag inte vill träffa på främmande män när jag är ensam i skogen är definitivt inte synonymt med att jag isolerar mig. Vad det nu angår dig - för vilket som så är det ju mitt val.
Varför drar du in feminism i att kvinnor inte vill möta främmande män i skogen. Det handlar inte om feminism, det handlar om att man inte vet vem man möter och om denne vill tillfoga skada. Det handlar om att män är potentiella risker som kvinnor alltid måste hantera.