2024-07-13, 01:14
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå - det är absolut lönt om du kan presentera statistik för dina antagen och påståenden, i synnerhet som du avkräver andra statistik.

Du är fortfarande
En hycklare som låser din dörr - och numer också en skenhelig gris.

Du vill alltså ha statistik på de miljontals möten som sker mellan kvinnor och män varje dag bara i exempelvis Malmö. Detta bara för att du inte fattar begreppet exponeringstid? Den statistiken kommer du inte få då den inte finns. Man för inte statistik på normala möten. Inte heller på bilolyckor som inte sker. Du är som ett barn rent intellektuellt. Eller kanske en björn.

Faktum kvarstår. Statistiken visar att de flesta män kan uppföra sig i relation till kvinnor. Det vore som sagt intressant om ni nollkuponger som är rädda för män som plockar bär presenterar lite statistik som visar att våld mot kvinnor av okänd gärningsman i vildmarken är ett problem. Jävla idiot.

Micro113 - Rädd för män som plockar bär.
Senast redigerad av Blundetto 2024-07-13 kl. 01:18.
Citera
2024-07-13, 01:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du vill alltså ha statistik på de miljontals möten som sker mellan kvinnor och män varje dag bara i exempelvis Malmö. Detta bara för att du inte fattar begreppet exponeringstid? Den statistiken kommer du inte få då den inte finns. Man för inte statistik på normala möten. Inte heller på bilolyckor som inte sker. Du är som ett barn rent intellektuellt. Eller kanske en björn.

Faktum kvarstår. Statistiken visar att de flesta män kan uppföra sig i relation till kvinnor. Det vore som sagt intressant om ni nollkuponger som är rädda för män som plockar bär presenterar lite statistik som visar att våld mot kvinnor av okänd gärningsman i vildmarken är ett problem. Jävla idiot.

Nej, jag vill ha statistik på hur många möten som sker i skogen isolerat från andra, och hu många brott som begåtts mot kvinnor i de situationerna.
Och samma statistik om hur många som mött björn och skadats eller dödats.

Det är du som framhållit statistikens betydelse - inte jag - så du bör ju kunna presentera den statistik du lutar dig emot...

Den existerar väl inte ens ... ?

Du är:
En hycklare som låser din dörr - och numer också en skenhelig gris.
Citera
2024-07-13, 01:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto

Det kan du ge dig tusan på att jag är - och aldrig skulle låta någon av mina barn eller barnbarn interagera med bärplockarna utan uppsikt.

Jag lärde mig tidigt som barn om vilka as som kunde plocka bär..

Frågor på det - ditt skenheliga as?

Du är:
En hycklare som låser din dörr - och nu också en skenhelig gris
Senast redigerad av micro113 2024-07-13 kl. 02:30.
Citera
2024-07-13, 08:13
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det kan du ge dig tusan på att jag är - och aldrig skulle låta någon av mina barn eller barnbarn interagera med bärplockarna utan uppsikt.

Jag lärde mig tidigt som barn om vilka as som kunde plocka bär..

Frågor på det - ditt skenheliga as?

Du är:
En hycklare som låser din dörr - och nu också en skenhelig gris

Igår var jag ute på promenad. Jag kom ikapp en liten flicka på låt säga typ 3 år. Hon cyklade på en cykel med stödhjul och frågade mig om jag kunde hjälpa henne att skjuta på så att hon fick fart.

Hur tycker du att jag som man skulle hanterat situationen?
Citera
2024-07-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Igår var jag ute på promenad. Jag kom ikapp en liten flicka på låt säga typ 3 år. Hon cyklade på en cykel med stödhjul och frågade mig om jag kunde hjälpa henne att skjuta på så att hon fick fart.

Hur tycker du att jag som man skulle hanterat situationen?
En treåring som cyklar utan vuxen hjälper man hitta en förälder. Hittar man ingen förälder ringer man polisen.
Citera
2024-07-13, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Snälla Blundetto,
Du har alltså X antal kvinnor i Sverige som hittats mördade i skog per år de senaste låt säga 100 åren.
Av dessa är Y% mördade av en främmande människa av manligt kön år efter år efter år efter år....
Kan garantera dig att du har inget år där inte någon kvinna blivit mördad i just skog av en för henne främmande man.

I Sverige så har du 0 kvinnor som mördats av en björn i skog, de senaste 100 åren.
Den siste mannen som dödats av björn var 2007. Och innan 2004 hade ingen människa dödats av björn i Sverige sedan år 1902 då en jägare i Jämtland anfölls av en redan skadskjuten björn.

https://www.de5stora.com/om-rovdjuren/artfakta/brunbjorn/ar-bjornen-farlig/'

Björnar behöver en kvinna reta upp, och det rejält för att de överhuvudtaget ska visa något intresse av att attackera henne.
Och därför så har just 0 kvinnor skadats i Sverige av just björn.

Män behöver inte kvinnor reta upp ett endaste skit....de behöver bara existera i form av att vara just kvinna, samt gärna utom synhåll från andra, för att en hel del män ska finna det intressant att skada henne på olika sätt.

Allright?

För att använda ditt menlösa resonemang mot dig själv. Hur många av dessa kvinnor mötte den främmande mannen i skogen? Och hur många av dessa dödades just i skogen? Och hur många av dessa GM var män? Så jävla menlös diskussion att jag inte är förvånad att du är drivande i diskussionen. Kaka söker maka.
Citera
2024-07-13, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
För att använda ditt menlösa resonemang mot dig själv. Hur många av dessa kvinnor mötte den främmande mannen i skogen? Och hur många av dessa dödades just i skogen? Och hur många av dessa GM var män? Så jävla menlös diskussion att jag inte är förvånad att du är drivande i diskussionen. Kaka söker maka.
Tycker du kan googla orden "våldtäkt" och "skog" tillsammans. Det blir ganska många träffar.
Citera
2024-07-13, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tycker du kan googla orden "våldtäkt" och "skog" tillsammans. Det blir ganska många träffar.

Ja, men om du tittar på ditt beteendemönster, hur stor är sannolikheten att du möter en björn jämfört att du möter en man? Om du möter 2000 män under din livstid, och du möter 2000 björnar. Vilken grupp kommer med största sannolikhet at åsamka dig skada? Det är grundläggande matematik. ånt jävla obildat resonemang i tråden.
Citera
2024-07-13, 09:05
Medlem
Citat:
Ja, men om du tittar på ditt beteendemönster, hur stor är sannolikheten att du möter en björn jämfört att du möter en man? Om du möter 2000 män under din livstid, och du möter 2000 björnar. Vilken grupp kommer med största sannolikhet at åsamka dig skada? Det är grundläggande matematik. ånt jävla obildat resonemang i tråden.
Kvinnor träffar generellt fler män än björnar som vill dem illa under en livstid. Det är simpel empiri.
Citera
2024-07-13, 09:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Nej, jag vill ha statistik på hur många möten som sker i skogen isolerat från andra, och hu många brott som begåtts mot kvinnor i de situationerna.
Och samma statistik om hur många som mött björn och skadats eller dödats.

Det är du som framhållit statistikens betydelse - inte jag - så du bör ju kunna presentera den statistik du lutar dig emot...

Den existerar väl inte ens ... ?

Lär dig läsa. Nej, statistik kring de miljontals trevliga möten som sker mellan kvinnor och män varje dag existerar inte. Det existerar ingen statistik kring brott som aldrig skett. Då det kommer till mänskliga interaktioner så för vi statistik över de möten som är avvikelser. Detta i kriminalstatistiken. Tittar man på kriminalstatistiken så kan man se att det är en mindre andel män som begår brott mot kvinnor och andra kvinnor behöver alltså inte vara lika rädda som du ute i skogen om de springer på en man.
Men hela frågan man eller björn bygger på statistik utan hänsyn till exponeringstid. Den utgår från alla brott som gruppen män begår mot gruppen kvinnor i alla miljöer. Sedan är det ni fårskallar i tråden som snöat in på främmande män och projicerar alla brott mot kvinnor på en bärplockare som sköter sitt i skogen. Detta gör du för att du är dum i huvudet kombinerat med en grandios självbild om ditt inbillade tolkningsföreträde. Det är dock noterbart att samhällsproblemet ensamma kvinnor i skogen som blir påhoppade av främmande män inte är en egen brottskategori då ni inte kan presentera statistiken. Nästan så man kan tro att det är febriga fantasier.
Citera
2024-07-13, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kvinnor träffar generellt fler män än björnar som vill dem illa under en livstid. Det är simpel empiri.

Fan, jag trodde det var en överdrift när man talar om hur korkade människor är, men du bevisar det. Ledsen, men jag ger upp. Din IQ måste nog upp 50 poäng innan vi kan ha en grundläggande diskussion.
Citera
2024-07-13, 09:12
Medlem
Citat:
Fan, jag trodde det var en överdrift när man talar om hur korkade människor är, men du bevisar det. Ledsen, men jag ger upp. Din IQ måste nog upp 50 poäng innan vi kan ha en grundläggande diskussion.

Mötte jag en björn skulle den sannolikt inte ifrågasätta min intelligens iallafall. Ytterligare en poäng till björnen alltså 🙂

Låt mig ställa en annan fråga: Varför bryr du dig så mycket om att kvinnor är räddare för män än för björnar? Vad spelar det för roll för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in