Citat:
Ursprungligen postat av
HORSVERIGE
Så vad kan man göra för att slippa bli smittad av TBE? Vaccinera sig, hålla gräset kortklippt, undvika att gå där fästingar brukar finnas...
Detta tror jag är otroligt viktigt om man ska få den vård man behöver. Man måste vara på som helvete. Är man sjuk gäller det att ha nån som kan föra ens talan.
Precis. Och inte på ett aggressivt sätt för då kommer de kasta ut bara för att. Har sett det hända när en kille ifrågasatte varför ingen hjälpte hans höggravida flickvän på akuten, hon låg med extrema magsmärtor i korridoren på en brits och ingen hjälpte eller undersökte henne.
Det var typ ingen annan där förutom jag och all personal satt och pratade och skrattade högt om skvaller i ett personalrum. Ibland undrar jag om sjuksköterskor ljuger och överdriver om hur otroligt lite tid över de har.
Iallafall, han blev tillsagd att de bägge måste lämna för att inte polis skulle tillkallas. Han svor inte, skrek inte, hotade, men gick flera gånger och frågade varför ingen läkare undersökte hans fru/flickvän.
De var av utländsk bakgrund från möjligtvis Mellanöstern eller Pakistan. Där tänkte jag faktiskt att rasism spelade in.