2024-07-13, 11:26
Medlem
Assbuster-cockburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Intressant. Verkar som att Polis och Stat, kanske i ren deperation, byter taktik mot sexhandeln. Istället för att förhöra och lagföra misstänkta sexköpare (Kanske brände de fingrarna lite för mycket på Wahlgrens och Kungasläktingar?), låter man istället kungöra att de inte alls är misstänkta för någonting, och därmed är det fritt fram att hänga ut dem, och låta klassisk häxprocess och skampålning på Torget härska.

Vet inte. Något känns inte helt rätt kring denna grej.

Funkar det så funkar det, ingen frisk människa vill väl kännas vid någon som kan knytas till koppleri.

Nu är det ju oerhört många välfärdsräddande ingenjörer och läkare på listan, dessa gossar lär ju knappast bry sig.
Citera
2024-07-13, 12:09
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
De hängs väl egentligen inte ut utan ingår i FUPen mot mannen.

Att de hängs ut är ju för att FUPen är offentlig

Det gör ju inte saken bättre. De hängs ju ändå ut. Trots att de inte ens är misstänkta. Antingen behöver polisen se över sina rutiner, eller också behöver vi ta bort lagar som ändå inte används.
Citera
2024-07-13, 12:12
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Don't Do the Crime if you pay with swish..

De måste skylla sig själva , och även om jag inte tycker det är fel att anlita professionella tjejer enligt dansk modell, så sympatiserar jag inte med rena idioter som inte går via bankomaten och betalar med cash.

Darwin's law of natural selection.

Fast det kan också finnas namn på listan som bara swishat för att hyra en strippa eller köpa en bil på blocket eller något sådant. Alla de blir ju också misstänkliggjorda för sexköp nu. Att polisen inte har rutiner för sådan känslig data är lite skandal. GDPR har vi visst ingen större nytta av.
Citera
2024-07-13, 12:13
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assbuster-cockburn
Funkar det så funkar det, ingen frisk människa vill väl kännas vid någon som kan knytas till koppleri.

Nu är det ju oerhört många välfärdsräddande ingenjörer och läkare på listan, dessa gossar lär ju knappast bry sig.

Det urholkar ju dock förtroendet för rättsväsendet något groteslt. Men visst, det förtroendet var kanske redan ganska lågt.
Citera
2024-07-13, 12:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En hel del har ju rätt ovanliga efternamn (om vi talar om de som har svenska namn). Jag har svårt att tänka mig att de INTE bryr sig om det kommer fram till fru/flickvän, arbetsgivare, kollegor, träningskompisar osv osv.

Det är väl få män som stolt sträcker på sig och skryter om att de köper horor...
Jag gjorde en snabb sökning på omkring 10 etniska svenskar med lite ovanligare namn. 8 av 10 bor själva, med 2 bor med sambo/fru. Men flera av de som har själv har jobb och finns med på linkedin etc. Några är nog ärkelosers med fängelsedomar på sig så just dom lär inte bry sig.
Citera
2024-07-13, 12:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Fast det kan också finnas namn på listan som bara swishat för att hyra en strippa eller köpa en bil på blocket eller något sådant. Alla de blir ju också misstänkliggjorda för sexköp nu. Att polisen inte har rutiner för sådan känslig data är lite skandal. GDPR har vi visst ingen större nytta av.
Köpa en bil Yeah right.
Citera
2024-07-13, 12:49
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Men nu vet även du. För över pengar via bank appen till mottagarens kontonummer.
Går lika snabbt, men flaggas inte i utredningar som man indirekt riskerar hamna i .
Citera
2024-07-13, 13:20
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Intressant. Verkar som att Polis och Stat, kanske i ren deperation, byter taktik mot sexhandeln. Istället för att förhöra och lagföra misstänkta sexköpare (Kanske brände de fingrarna lite för mycket på Wahlgrens och Kungasläktingar?), låter man istället kungöra att de inte alls är misstänkta för någonting, och därmed är det fritt fram att hänga ut dem, och låta klassisk häxprocess och skampålning på Torget härska.

Vet inte. Något känns inte helt rätt kring denna grej.
Jag tycker också det låter märkligt. Inte speciellt rättssäkert.
Citera
2024-07-13, 13:29
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David63
Tro det eller inte, svenska killar har generellt lättare att få tjejer. En annan faktor kan vara att invandrarkillar brukar föredra sex utan känslor inblandade.

Och detta har du naturligtvis källa till? Eller drog du det ur röven?
Citera
2024-07-13, 13:30
Medlem
PeterNosters avatar
Några har betalt med företagskort.
IKEA
Postnord
KLARNA
Fyndiq
Citera
2024-07-13, 13:30
Medlem
HassanVonEssens avatar
Det var tydligen för jobbigt att bara gå igenom den korta listan och räkna antalet svenska namn. Gör man det så slipper man spekulera.

Av totalt 204 unika namn som swishat till Kleo, d.v.s. betalat för en tjänst, är 75 namn svenska. Jag har räknat bort 3 kvinnonamn och 1 med skyddade personuppgifter. Jag har också räknat bort dubbletter av 1 som förekommer tre gånger och 4 som förekommer två gånger men med olika telefonnummer.

Det ger ett utfall på 75/204 = 36,8 % svenska namn.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Några har betalt med företagskort.
IKEA
Postnord
KLARNA
Fyndiq
Nej, du kollar på de poster där Kleo är den som har swishat. Det där är alltså betalningar han har gjort.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-07-13 kl. 13:44.
Citera
2024-07-13, 14:02
Medlem
Polisen (oavsett vad man tycker om dom) så har dom inte hängt ut någon. Det kanske däremot han som svarade mig några inlägg längre upp gjort.

Sedan: Om någon som swishat är nervös för det så är han ingen riktig MAN!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in