Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Såväl hundar som katter har personlighet, men det är visst något som du inte har förmåga att varken uppfatta eller fatta.
Du har också helt missuppfattat vad kärlek är.
Utan tvekan så visar hundar betydligt mer kärlek än katter. Katter visar snarare mer förtroende och trygghet än kärlek.
Hunden blir glad när matte/husse kommer hem, för den gillar dem, det är kärlek.
Katten kommer till matte/husse för att den känner förtroende för dessa och är trygg med dem, samt för att den vill ha sällskap. Någon kärlek visar den sällan.
Hunden är mycket riktigt ett flockdjur, precis som människan. Hunden älskar sin flock. Det är kärlek.
Katten är en solitär, till skillnad från människan. Den älskar inte någon flock. Den älskar inte dig, den älskar möjligen tryggheten och sällskapet du kan ge de, emellanåt.
En hund kommer till dig för att den älskar dig. Därför kommer den varje gång.
En katt kommer till dig för att du har något den vill ha. Därför kommer den bara när den själv vill.
Du vet inte vad kärlek är

Hunden kommer för at du är chefen som befaller honom att komma, flockdjuret har inget val. En idiot utan egen vilja som alltid böjer sig för flockledarens vilja. Det är så långt från kärlek man kan komma, och det är också problemet med många hundmänniskor: ni tror att kärlek är lydnad och underkastelse.
Testa att applicera dina ideal på en människa, se hur långt du kommer med din mentalitet. Katten kommer till mig för att hon vill, det finns inget tvång. Jag kan locka tills jag blir blå, katten kommer om hon vill, för att jag behandlar henne väl. Precis som en kvinna, en egen individ. Finns inget tvång.
Behandla människor som katter så vinner man kärlek och vänner. Behandla människor som hundar så står man ensam till slut.