2024-07-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampstafett
lol ska du ”dissa” så ha koll på dina fakta. bättre då att kommentera att hon fortsatt heter Körlof i efternamn.

Har koll på fakta. Tycker hon är såååå pinsam som bytte förnamn. Det där efternamnet är så fult att jag inte kan skriva det utan ett kräkas lite. Så nej tänker absolut inte kommentera det.
Citera
2024-07-11, 17:54
Medlem
flygarnss avatar
Haha jag kan ändå gilla att de vägrar ta körkort båda två. De har valt livet att andra alltid ska köra runt på dom. Det är väl väldigt on character för dom båda?

Men jag håller verkligen med om det du skriver. Jag själv hade avskytt att alltid vara en last för andra och tigga skjuts av släkt t.ex (som de gjorde förra gången de var där, av Jack) när man är 40 är bara ovärdigt. (när man KAN ta körkort alltså)

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Verkar så krångligt att ingen av dem har körkort. Taxi och tåg till landstället och beställa hem mat… kanske dags att ta körkort nu när de har barn i alla fall. Man måste ju inte ha bil för att man har körkort.
Citera
2024-07-11, 18:11
Medlem
Citat:
Verkar så krångligt att ingen av dem har körkort. Taxi och tåg till landstället och beställa hem mat… kanske dags att ta körkort nu när de har barn i alla fall. Man måste ju inte ha bil för att man har körkort.

Usch får nästan ångest av bara tanken haha, känner inte till någon barnfamilj där ingen har körkort..
Har det själv inte heller men känns så viktigt att i alla fall en i relationen har, speciellt med barn.

Har svårt tro att de inte tycker det är jobbigt ändå, att behöva förlita sig på andra hela tiden, att inte ens kunna storhandla själva mm.
Utflykter, umgänge, allt blir ju mycket mer komplicerat (tråkigt) utan.
Citera
2024-07-11, 18:16
Medlem
Dishys avatar
Men gud vad smala ni är i huvudet, själv kommer jag från en familj utan körkort och jag har inget körkort (trots har barn ), aldrig saknat det. Åker på utflykter jämt, oftare än vänner med barn och bil. Har väl råd med dessa resor med trevliga hotell för slipper bekosta en bil.
Senast redigerad av Dishy 2024-07-11 kl. 18:21.
Citera
2024-07-11, 18:20
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Men gud vad smala ni är i huvudet, själv kommer jag från en familj utan körkort och jag har inget körkort (trots har barn ), aldrig saknat det. Åker på utflykter jämt, oftare än vänner med barn och bil. Har väl råd med dessa resor med trevliga hotell för slipper bekosta en bil.

Sandra och Björn har nog råd med både körkort och hyrbil om det skulle vara så. Verkar mest vara en grej att de inte ska ha körkort.

Hatar själv att köra bil, men det är ju väldigt bra att ha ett körkort i alla fall. Ibland behöver man köra och hämta någon när tåget inte går eller så behöver man handla mat på landet. Att ta en taxi med all packning till sommarhuset är nästan… ovärdigt haha. Som om Sandra och Björn var barn.
Citera
2024-07-11, 18:24
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Sandra och Björn har nog råd med både körkort och hyrbil om det skulle vara så. Verkar mest vara en grej att de inte ska ha körkort.

Hatar själv att köra bil, men det är ju väldigt bra att ha ett körkort i alla fall. Ibland behöver man köra och hämta någon när tåget inte går eller så behöver man handla mat på landet. Att ta en taxi med all packning till sommarhuset är nästan… ovärdigt haha. Som om Sandra och Björn var barn.

Har full förståelse för att vilja ha bil om man inte bor i en storstad. Men vi som inte har körkort och bor i större städer skulle antagligen knappt använda det. Ta taxi de enstaka gånger om året när man behöver en bil är det rimliga alternativet.
Citera
2024-07-11, 18:44
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Har full förståelse för att vilja ha bil om man inte bor i en storstad. Men vi som inte har körkort och bor i större städer skulle antagligen knappt använda det. Ta taxi de enstaka gånger om året när man behöver en bil är det rimliga alternativet.

Det är nog ganska ovanligt att ta taxi till sitt lantställe faktiskt. Visst, nu hyr de bara, men hur ska de göra om de vill ha ett eget sommarhus i framtiden? Vem ska hämta en full son efter festen? Hur kul är det att behöva ta tåget i varenda land de besöker med packning och barn? Att aldrig bara kunna åka på utflykt i Italien, i Frankrike eller Sverige.

Men visst, to each their own. I mina ögon är de bara lata i alla fall.
Citera
2024-07-11, 19:24
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Det är nog ganska ovanligt att ta taxi till sitt lantställe faktiskt. Visst, nu hyr de bara, men hur ska de göra om de vill ha ett eget sommarhus i framtiden? Vem ska hämta en full son efter festen? Hur kul är det att behöva ta tåget i varenda land de besöker med packning och barn? Att aldrig bara kunna åka på utflykt i Italien, i Frankrike eller Sverige.

Men visst, to each their own. I mina ögon är de bara lata i alla fall.

Hade varit konstigare att ta körkort för att åka till ett ställe man åker till en gång om året.
Men tyckte också det var konstigt att hon tog taxi med sakerna medan Björn och D åkte tåg, hur mycket packning har de med sig för en vecka så att de inte kunde ta tåget tillsammans med packningen?
Citera
2024-07-12, 05:44
Medlem
Citat:
Hade varit konstigare att ta körkort för att åka till ett ställe man åker till en gång om året.
Men tyckte också det var konstigt att hon tog taxi med sakerna medan Björn och D åkte tåg, hur mycket packning har de med sig för en vecka så att de inte kunde ta tåget tillsammans med packningen?

Man kan ju göra massa fler saker med Didrik om de har körkort. Mer än att åka till Kungsängen en gång per år. Alla utflykter med barn, de skulle kunna hälsa på Elsa på Gotland, mycket mer spontanitet och enkelt het med bil, även om man bara hyr.
Citera
2024-07-12, 09:33
Medlem
Jag uppskattar Sandras bokrecensioner! Blir ofta sugen på att läsa det hon recenserat. Har dock inte gillat något av det hon verkar tycka om. Gick in för att lägga till boken hon recenserat idag i min e-bokstjänst och såg att den hade uruselt betyg och kommentarer om hur dålig den är. Nåja, smaken är väl som baken men verkar inte som att Sandra delar smak med så många andra.
Citera
2024-07-12, 10:40
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Man kan ju göra massa fler saker med Didrik om de har körkort. Mer än att åka till Kungsängen en gång per år. Alla utflykter med barn, de skulle kunna hälsa på Elsa på Gotland, mycket mer spontanitet och enkelt het med bil, även om man bara hyr.

Kanske jag som är smal i huvudet då som inte ser alla extra utflykter som en bil kan ge jämfört med buss och tåg. Men fortfarande åker jag på utflykt oftare än de vänner jag har med bil, så antar att det inte är helt avhängt bil.
Citera
2024-07-12, 14:35
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarbollen
Jag uppskattar Sandras bokrecensioner! Blir ofta sugen på att läsa det hon recenserat. Har dock inte gillat något av det hon verkar tycka om. Gick in för att lägga till boken hon recenserat idag i min e-bokstjänst och såg att den hade uruselt betyg och kommentarer om hur dålig den är. Nåja, smaken är väl som baken men verkar inte som att Sandra delar smak med så många andra.

Haha exakt! Blir alltid sugen av hennes recensioner men ogillar alltid böckerna. Nu senast Stacken som jag verkligen avskydde. Och Elena Ferrantes FANTASTISKA böcker om Elena och Lila som jag tror att Sandra hade älskat (italiensk tonårsromantik) orkade hon inte ens ta sig igenom pga ”för många namn att hålla reda på”. Har helt uppenbart totalt olika smak i såväl godis som litteratur. Men hennes recensioner är som sagt alltid lockande.

Edit: tycker det är kul när hon läser och recenserar gamla klassiker! Dorian Grays porträtt gillade hon, och den är ju fantastisk. Hoppas hon läser svindlande höjder snart, hade velat läsa hennes recension av den.
Senast redigerad av Hamsterboll 2024-07-12 kl. 14:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in