2024-07-06, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxxhot
är ni som fäktar och skriker mest om hur dysfunktionellt sandras mödraskap är rädda för att er egen skit ska komma fram?
Jag har inte kommenterat hennes föräldraskap öht. Min kommentar var angående att någons ”bästis” som jobbar på soc berättar om fall där (som alltså är under sekretess)
Citera
2024-07-06, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Hoppas verkligen inte din bästis berättar om sekretessbelagda fall.

Sekretessen innebär att man inte får avslöja någons identitet. Man kan prata om saker man är med om på jobbet så länge man inte lämnar info som kan kopplas till den det handlar om.

Oavsett det så är det märkligt att jämföra, det är klart att det finns barn som har det hemskt. Det finns barn i krig, i svält, som upplever våld, vanvård osv. Men det innebär ju inte att andra inte kan göra saker som inte är optimala för deras barns utveckling och mående. Det måste man ju också kunna prata om.
Senast redigerad av Lilllo 2024-07-06 kl. 12:03. Anledning: Fel citat
Citera
2024-07-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilllo
Sekretessen innebär att man inte får avslöja någons identitet. Man kan prata om saker man är med om på jobbet så länge man inte lämnar info som kan kopplas till den det handlar om.

Oavsett det så är det märkligt att jämföra, det är klart att det finns barn som har det hemskt. Det finns barn i krig, i svält, som upplever våld, vanvård osv. Men det innebär ju inte att andra inte kan göra saker som inte är optimala för deras barns utveckling och mående. Det måste man ju också kunna prata om.
Nja det är väl lite mer än så som täcks av sekretesslagen. Men det blir så OT.

Håller med om att man måste få prata om saker som faller lågt på skalan. Blir nästan full i skratt när det då och då kommer in någon här som går bananas över att det diskuteras om hur en influenser influerar folk och tjänar miljoner på det. För mig är det helt självklart att vi ska få lufta om det.
Citera
2024-07-07, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Så du tycker att sjuksköterskor inte ska skaffa barn pga arbetstider men försvarar en enfaldiga bloggerska som gör vad hon kan för att slippa vara en RIKTIG mamma?
Jag illustrerade hur tramsig diskussionen är genom att jämföra med hundratusentals andra vuxna som gjort yrkesval som innebär att de tillbringar mindre tid ihop med sina barn, än Sandra gör, men där ingen höjer på ögonbrynen.
Citera
2024-07-07, 08:18
Medlem
Citat:
Nja det är väl lite mer än så som täcks av sekretesslagen. Men det blir så OT.

Håller med om att man måste få prata om saker som faller lågt på skalan. Blir nästan full i skratt när det då och då kommer in någon här som går bananas över att det diskuteras om hur en influenser influerar folk och tjänar miljoner på det. För mig är det helt självklart att vi ska få lufta om det.
”Lufta”? Det enda tråden går ut på numera är att håna Sandra för att hon, enligt de flesta i tråden, är en usel mamma. Det är för det första extremt trist att läsa om, för det andra tror jag helt ärligt inte att det är sant att D far så illa som det påstås här.
Citera
2024-07-07, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvekluven
”Lufta”? Det enda tråden går ut på numera är att håna Sandra för att hon, enligt de flesta i tråden, är en usel mamma. Det är för det första extremt trist att läsa om, för det andra tror jag helt ärligt inte att det är sant att D far så illa som det påstås här.
Jag talar bara för mig själv men för mig handlar det om att hon står på en stor plattform och influerar folk. Det ger mig en rätt att granska henne. Hon använder ju föräldraskapet som en "hook", I sin blogg.
Skrev ut att hon valde att dricka som gravid t.ex. Tycker du det är något som ska gå förbi omärkt?
Jag gillar t.ex Elsa Billgrens blogg men det berör mig inte alls att andra stör sig eller snackar skit om henne. Jag kan förstå fenomenet eftersom de är offentliga personer som faktiskt tjänar grova pengar på att influera i samhället.
Citera
2024-07-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvekluven

Hon heter inte ens Sandra, hon heter Alexandra. Hahaha
Citera
2024-07-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone

Hon har väl officiellt bytt namn till Sandra för typ 20 år sen?
Citera
2024-07-08, 06:03
Medlem
kaktusplastiks avatar
Gillar hennes recensioner av sommarpraten. Tycker bloggen haft ett uppsving på sistone. Det är färre ”Didrik vattenpöl, mat god” och mer längre texter där hon kommer till sin rätt.
Citera
2024-07-08, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilleskuttarn
Hon har väl officiellt bytt namn till Sandra för typ 20 år sen?

Japp, det gjorde hon. Sjukt pinsamt och krystat move.
Citera
2024-07-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
lol ska du ”dissa” så ha koll på dina fakta. bättre då att kommentera att hon fortsatt heter Körlof i efternamn.
Citera
2024-07-08, 15:07
Medlem
Citat:
Jag talar bara för mig själv men för mig handlar det om att hon står på en stor plattform och influerar folk. Det ger mig en rätt att granska henne. Hon använder ju föräldraskapet som en "hook", I sin blogg.
Skrev ut att hon valde att dricka som gravid t.ex. Tycker du det är något som ska gå förbi omärkt?
Jag gillar t.ex Elsa Billgrens blogg men det berör mig inte alls att andra stör sig eller snackar skit om henne. Jag kan förstå fenomenet eftersom de är offentliga personer som faktiskt tjänar grova pengar på att influera i samhället.

Oj, har helt missat att hon drack när hon var gravid! Hur motiverade hon det & i vilket sammanhang skrev hon ut det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in