2024-07-11, 19:36
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Han kanske själv inte visste varför.
Ibland kan det vara svårt att veta varför man mår som man gör.
Ja .. terapeuten sa ju tack och adjö till Magnus.
Att han bör sjukanmäla sig till .. socialen.

Vilket hade varit bra då hade båda barnen varit vid liv och kanske även Magnus.
Då hade rätt myndighet lyssnat förhoppningsvis.
Citera
2024-07-11, 19:36
Medlem
GissarBaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Okej: för att han ville hämnas på sin fru som lämnat honom eftersom han var helt jävla störd. Nöjd?

Och det har du bestämt... därmed basta.!!
Ha ha ha ha.
Citera
2024-07-11, 19:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du har ingen som helst aning om varifrån uppgifterna om vad exet hade gjort tågspårs-modern i den andra tråden kom ifrån. Eller om de ens var korrekta. Det kan finnas många orsaker till att någon vill frisera sanningen efteråt.
Jo, hennes anhöriga trädde fram och berättade om hur hon haft det.
Alltså vet jag varifrån uppgifterna kom.
Deras store stöddes också av andra vittnesmål och dokument.

Citat:
I det här fallet är det inga påstådda obekräftade inlägg från anonyma postare det handlar om - utan mammans egen postade text på nätet. Och det är ingen trevlig läsning i beaktande av hur hennes ex mådde och hur han kan ha mått av vad hon postade.
Vilket skitnsnack..

Så vi lägger ner där eftersom ditt enda syfte är att smutkasta mamman.
Citera
2024-07-11, 19:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Jaa.. du .. C* hade sannolikt flytt mentalt långt innan han kunde förstå henne.

Detta är ett typiskt C* svansföring av hennes sjukdom narcicism... flyr mentalt där det ger näring.
Inte familjen. Var det spegeln hon älskade eller det den speglade ?
Så du utgår från att hon har NPD?
Jag tror nog det krävs betydligt mer fakta än via honom, dvs -

a) en man som beskriver sig att inte alls kunna hantera skilsmässan;
b) som uppger ilska, sorgsen, nedstämd, panikattacker, funderar på separationsångest relaterat till trasig, stökig uppväxt och bortlämnad - och till och med uppger sig bekymrad över orosanmälan relaterat till försämrat mående;

c) som sen mördar sitt ena barn;
d) försöker mörda det andra;
e) och som avrundar med att ta livet av sig.

Det vore som att gå till rättspsyk och be en patient ställa diagnosen, men god cykeltur för all del.

Att nån kristerapeut skulle rekommendera egen orosanmälan låter helt stolligt.
Det är dock en illröd varningsklocka i hans ordval:

"(..) vilket ju i långa loppet innebär att jag förlorar i rätten (..)"

Gav han sken av att må bättre - av oro att förlora en framtida tvist - så är bollen på väg i nedförsbacken.
Han väljer mord vilket indikerar att han inte var i närheten av att vara stabil.
Att mamman ens skulle låta honom ha barnen om kraftigt (synligt) depressiv tar jag inte ens för troligt.
Senast redigerad av develi 2024-07-11 kl. 19:52.
Citera
2024-07-11, 20:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så du utgår från att hon har NPD?
Jag tror nog det krävs betydligt mer fakta än via honom, dvs -

a) en man som beskriver sig att inte alls kunna hantera skilsmässan;
b) som uppger ilska, sorgsen, nedstämd, panikattacker, funderar på separationsångest relaterat till trasig, stökig uppväxt och bortlämnad - och till och med uppger sig bekymrad över orosanmälan relaterat till försämrat mående;

c) som sen mördar sitt ena barn;
d) försöker mörda det andra;
e) och som avrundar med att ta livet av sig.

Det vore som att gå till rättspyk och be en patient ställa diagnosen, men god cykeltur för all del.

Att nån kristerapeut skulle rekommendera egen orosanmälan låter helt stolligt.
Det är dock en illröd varningsklocka i hans ordval:

"(..) vilket ju i långa loppet innebär att jag förlorar i rätten (..)"

Gav han sken av att må bättre - av oro att förlora en framtida tvist - så är bollen på väg i nedförsbacken.
Han väljer mord vilket indikerar att han inte var i närheten av att vara stabil.
Att mamman ens skulle låta honom ha barnen om kraftigt depressiv tar jag inte ens för troligt.
Tack för att du är här med goda och sunda värderingar
Verkligen glad för det.

Det fetade NPD, jag är inte psykolog men gissningsvis har du sådana relationer därmed någorlunda kunskap.
Sett dig i action förut.
Vet att diagnoser är något du gillar.

Nej han skulle inte ha barnen alls då han är, bevisligen självhatisk person.
Hur tänker en person som mördar och sedan självmördar ?

Kan det vara ett flykt beteende också eller "skydda" ifrån mamman ?
Det är nog inte bara hämndbegär, tror jag.

Cykelturer är alltid trevliga
Citera
2024-07-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Du har ingen som helst aning om varifrån uppgifterna om vad exet hade gjort tågspårs-modern i den andra tråden kom ifrån. Eller om de ens var korrekta. Det kan finnas många orsaker till att någon vill frisera sanningen efteråt.

I det här fallet är det inga påstådda obekräftade inlägg från anonyma postare det handlar om - utan mammans egen postade text på nätet. Och det är ingen trevlig läsning i beaktande av hur hennes ex mådde och hur han kan ha mått av vad hon postade.

Att parallell läsa hennes orerande av hur bra hon mådde, hur hon trivdes, dejtade och skulle ha barnen på heltid står i bjärt kontrast mot den nattsvarta förtvivlan i texten som pappans skrivit.
Ju mer hon ”uppåt” skrev, desto djupare ser han ut att sjunka. Men hon postar vidare….

Det är hänsynslöst och egoistiskt. Hon kunde låtit bli, väntat, hållit det privat tills han kommit längre.
Om inte annat så för att barnen skulle få en pappa som mådde bättre.

Det är två delar i detta - dels att ex-maken mådde mycket dåligt och blev allt mer suicidal för att slutligen suicidera.
Dels att han dessförinnan begick mord.

Mamman har inget ansvar för mannens mord, det ansvaret har bara han.
Men hennes hänsynslösa och egoistiska beteende - i oträngt mål - under separationen har sannolikt varit stor bidragande orsak till hans suicidspiral.
Om alla som blir lämnade av sin partner skulle begå suicid och mörda sina barn så skulle det ske oräkneliga tragedier varje dag i landet. Förra året registrerades det 21 231 skilsmässor, i en stor del av dessa var det förmodligen en part som kände sig lämnad och en som kände sig uppåt.

Att det måste finnas fler faktorer i det här fallet än skilsmässan som leder till en så drastisk handling som barnamord borde inte vara svårt att räkna ut. Alla män som lämnas blir inte mördare, inte ens om de vet att deras ex är lyckligare då än någonsin.

Det har påståtts i tråden att vem som helst kan bli en mördare om förutsättningarna är nog svåra - det är faktiskt inte sant. Det finns massor av människor som genomlider helvetiska saker utan att bli mördare. Att dessutom besluta sig för att mörda sina egna barn är ytterligare ett steg in i psykologins yttersta ödemarker dit ytterst få människor har förirrat sig.

Att det skulle ske på grund av några Facebook-uppdateringar är både befängt och naivt. Det förstår varje tänkande människa.
Senast redigerad av N.Armstark 2024-07-11 kl. 20:17.
Citera
2024-07-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Detta fall:
(FB) Basak Akman fick livstid för mord/-försök på sin dotter och son i Vallentuna (2023-09-08)

Men hennes självmordsförsök var med största sannolikhet fingerat.
Så var det! Basak. Glömde vad hon hette fastän jag visste 🫠
Citera
2024-07-11, 20:29
Medlem
Man och barn hittades döda – utredning läggs ner

https://f7td5.app.goo.gl/jgDhXE

Skickat via @updaySE
Citera
2024-07-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
GDPR gäller väl företag och organisationer - inte privatpersoner som sätter ut namnet på sina egna familjemedlemmar, vänner eller bekanta.

Dessutom satte hon väl inte ens ut hans namn.

Nix, du har t.ex. inte rätt att publicera att publicera min adress på din FB-sida utan mitt medgivande.

Personuppgift är allt som kan identifiera en person. Till och med inspelade samtal.
Citera
2024-07-11, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorrelino
Nix, du har t.ex. inte rätt att publicera att publicera min adress på din FB-sida utan mitt medgivande.

Personuppgift är allt som kan identifiera en person. Till och med inspelade samtal.
Vems adress publicerade hon menar du?

Visa mig lagparagrafen som säger att jag inte får publicera bild, namn och/eller adress utan medgivande.
Citera
2024-07-11, 20:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tack för att du är här med goda och sunda värderingar
Verkligen glad för det.

Det fetade NPD, jag är inte psykolog men gissningsvis har du sådana relationer därmed någorlunda kunskap.
Sett dig i action förut.
Vet att diagnoser är något du gillar.

Nej han skulle inte ha barnen alls då han är, bevisligen självhatisk person.
Hur tänker en person som mördar och sedan självmördar ?

Kan det vara ett flykt beteende också eller "skydda" ifrån mamman ?
Det är nog inte bara hämndbegär, tror jag.

Cykelturer är alltid trevliga
Du skrev diagnos. Narcissistisk p-störning när det kvalar in i bortom drag.
För kännedom har jag ingen förkärlek för diagnoser, snarare aversion för fåtöljdiagnoser på bas av alldeles för lite uppgifter.

Ang motiv så finns det väldigt lite uppgifter likaväl, men nån skyddande faktor ang modern ställer jag mig tveksam till efter att ha läst hans inlägg.

Jag ser inte heller nåt kring sk pseudoaltruism.
Det är knappast barnens bästa han ältar om, snarare sig själv.

Han är väldigt fixerad vid förlust, nämner separationsångest, verkar snarare helt oförmögen att stå på egna ben när ett liv utanför familjekonstellationen väl är ett faktum.
Handfallen.

Jag tycker således det kan skönjas ett cirkelresonemang - om han inte drar på sig en orosanmälan pga av psykisk ohälsa förbättras oddsen att ha barnen.
Samtidigt försämrades uppenbart oddsen för deras överlevnad..

Spekulativt, det saknas pusselbitar och framför allt tillgång till förövaren själv, men om det märkts väldigt väl hade hon garanterat inte tillåtit att de vistades hemma hos honom öht.
Senast redigerad av develi 2024-07-11 kl. 21:05.
Citera
2024-07-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns gott om folk som bor ute på landet, 4 mil ifrån jobb/förskola och skola. Dessa pendlar varje dag i sammanlagt 1 timme/dag. Så varför skulle inte detta fungera mellan två närliggande orter menar du?

Inte i Skåne. Möjligen i Norrland.
Undrar dessutom om man ens får gå på en förskola i en kommun som man inte är skriven i.
Stort tvek på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in